Μετά από 10.000χλμ το τελευταίο δίμηνο με τα Michelin Latitude Cross στη C5, σας μεταφέρω κάποιες εντυπώσεις.
Τα καλά νέα:
- Eίναι φθηνά, η τετράδα σε 215/65/16 βγήκε 420ε, ενώ το φθηνότερο all weather στην κανονική διάσταση 225/60/16 ξεκινούσε από τα 520ε.
- Έχουν μεγάλο treadwear (420 αν θυμάμαι καλά), οπότε θα κρατήσουν αρκετά. Μετά από 10.000χλμ δεν έχουν δείξει καμία αλλαγή στο βάθος των αυλακώσεων.
- Είναι γερά, αφού προορίζονται κυρίως για off road χρήση και φορτώματα σε τετρακίνητα pickup (102XL) =>δε φοβάσαι να ανεβαίνεις πεζοδρόμια σαν ταλιμπάν, ανήκουν μάλιστα σε κατηγορία ελαστικών που είτε έχει πίεση 36psi, είτε 10psi, το λάστιχο δεν "κάθεται".
- Στο στεγνό είναι πολύ ήσυχα ,πιό ήσυχα από τα σπορ Nokian ZG2, στα επίπεδα Primacy 2 HP, πολύ καλύτερα από τα Marangoni Meteo SUV.
- Στο στεγνό είναι αξιοπρεπέστατα σε κράτημα και -ειδικά- φρενάρισμα, πολύ καλύτερα από τα Marangoni Meteo SUV,
- Σε λάσπες/χωράφια δεν παίζονται, αυτή είναι άλλωστε η κύρια χρήση τους.
- Στο βρεγμένο τα πάνε πολύ καλά, χωρίς υδρολίσθηση ακόμα και όταν περνάς από λίμνες με αντικοινωνικές ταχύτητες, με πολύ καλό φρενάρισμα.
Τα άσχημα νέα:
- Είναι λάστιχα Μ+S 50-50 για φορτηγάκια και 4Χ4. Αυτό το θυμάσαι κάθε φορά που κάνεις απότομο ελιγμό με πολλά χαω, ειδικά σε βρεγμένο. Σε κράτημα με βροχή και απότομες αλλαγές πορείας (είτε σε στεγνό, είτε σε βρεγμένο) δεν έχουν καμία σχέση με τα Primacy 2 ή τα Nokian. Ειδικά με τα Primacy 2HP μπορούσες να κάνεις απότομη αλλαγή λωρίδας με 160χαω σε συνθήκες κατακλυσμού, αυτά τα ξεχνάς με τα Latitude Cross.
- Χάνεις εκείνη την αίσθηση απόλυτης ασφάλειας που είχες με -ακριβά- καλοκαιρινά λάστιχα, μπαίνεις με λιγότερα χαω στη στροφή. Αν ξεχαστείς και μπεις με παραπάνω πάλι θα στρίψει, αλλά θα το κάνει άτσαλα και με κάποια καθυστέρηση περίπου 0,5sec κατά την οποία θα τρομάξεις.
Δεν τα έχω δοκιμάσει ακόμα σε πολύ χιόνι, αλλά κάτι μου λέει πως θα είναι μιά χαρά.
Tέλος, έφαγα μιά γείωση όταν διάβασα -κατόπιν εορτής- την αναφορά στο site της Michelin για τη σχεδίαση των συγκεκριμένων ελαστικών:
" Η Michelin, για το σχεδιασμό της γόμας των Latitude Cross, αξιοποίησε όλη την εμπειρία της από λάστιχα χωματουργικών μηχανημάτων"