βάζω αυτό το θέμα γιατί ζητήθηκε από το μέλος γιαννης σερρες μπορεί ο καθένας να πει ότι θέλει σε σχέσει με το turbo
Όσο μεγαλύτερη ποσότητα αέρα εισέρχεται στο θάλαμο καύσης ενός κινητήρα, τόσο μεγαλύτερη είναι η απόδοσή του. Η χρήση υπερτροφοδότη, εξαρτήματος που αυξάνει την πίεση του αέρα στην είσοδο του κυλίνδρου, είναι ένας διαδεδομένος τρόπος για την απόδοση μεγαλύτερης ισχύος.
Το βασικό συστατικό ενός υπερτροφοδοτούμενου αυτοκινήτου είναι φυσικά η τουρμπίνα του. Εκείνη διαθέτει στο εσωτερικό της δύο φτερωτές, που συνδέονται μεταξύ τους μέσω ενός άξονα. Ο στροβιλοσυμπιεστής καυσαερίων εκμεταλλεύεται τη διαστολή και την κινητική ενέργεια των καυσαερίων και τις χρησιμοποιεί για τη συμπίεση του αέρα στην εισαγωγή. Έτσι, ο θάλαμος καύσης δέχεται μεγαλύτερη ποσότητα αέρα (άρα και περισσότερη μάζα), που σε συνδυασμό με την περισσότερη βενζίνη που διοχετεύουν τα μπεκ, έχουμε περισσότερο καύσιμο μείγμα (υπερπλήρωση). Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της ιπποδύναμης.
Ουσιαστικά ένα από τα βασικότερα περιφερειακά μέρη ενός υπερτροφοδότη είναι ο εναλλάκτης θερμότητας. Το Intercooler είναι ουσιαστικά ένα ψυγείο, το οποίο τοποθετείται ανάμεσα στην τουρμπίνα και στην εισαγωγή αέρα και έχει ως σκοπό του να ψύχει τον αέρα και άρα να αυξάνει την πυκνότητά του, αφού εκείνος που οδηγείται στο θάλαμο καύσης, αναπτύσσει αρκετά μεγάλες θερμοκρασίες λόγω της συμπίεσής του. Τα περισσότερα Intercooler είναι αερόψυκτα, ενώ σε ειδικές κατασκευές χρησιμοποιούνται και υδρόψυκτα, που είναι πιο αποδοτικά.
Ο υπερτροφοδότης καυσαερίων μπορεί, με τις κατάλληλες μελέτες και από έμπειρο μηχανικό, να τοποθετηθεί σε ατμοσφαιρικά αυτοκίνητα. Για τα ήδη τουρμπάτα αυτοκίνητα, το πιο σύνηθες στάδιο βελτίωσης είναι η αλλαγή της τουρμπίνας σε μεγαλύτερη αλλά και κάποιων περιφερειακών μερών, με αποτέλεσμα την αύξηση της απόδοσης.
Ολίγη από ιστορία ...
Η ιδέα για αύξηση της απόδοσης, μέσω της συμπίεσης του αέρα στο θάλαμο καύσης, ήταν των γνωστών G. Daimler και R. Diesel. Από 1885-1896 το έψαχναν, αλλά το 1905 ο Ελβετός μηχανικός Α. Buchi ήταν εκείνος που το έκανε πράξη, αφού προηγήθηκε η ιδέα του μηχανικού υπερσυμπιεστή (Kompressor) το 1900. Επειδή το αποτέλεσμα δεν ήταν το αναμενόμενο, ο ίδιος -βασιζόμενος και στις μελέτες της General Motors, που τοποθετούσε τουρμπίνες στα αεροπλάνα από το 1920- παρουσίασε εκ νέου το 1925 νέα πρόταση, με αύξηση της απόδοσης πάνω από 40%. Το 1930 πολλά πετρελαιοκίνητα φορτηγά έκαναν χρήση υπερτροφοδότησης καυσαερίων. Το Intercooler το εφηύρε η Garett στα τέλη της δεκαετίας του '30. Το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με turbo ήταν το Oldsmobile Jetfire Turbo Rocket του 1962. Το πρώτο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο παραγωγής με turbo ήταν το SAAB 99 Turbo του 1976.
πηγη:
automoto.pathfinder
Τί τύπο λαδιού και πόσο συχνά πρέπει να τα αλλάζω ;
Στα αυτοκίνητα με Τurbo πρέπει να χρησιμοποιούμε καλής ποιότητας λάδι. Κατά προτίμηση Full Synthetic oil. Αλλάζουμε λάδια στά χιλιόμετρα πού συνιστά ο κατασκευαστής.
Ποιά είναι η διάρκεια ζωής του Turbo ;
Μέσο όρο, περίπου 100.000 χιλιόμετρα κάνοντας πάντα τα προβλεπόμενα service και χρησιμοποιώντας καλής ποιότητας λάδι.
Τι είναι ένα υβριδικό turbo;
Ένα υβριδικό turbo συνδυάζει γρήγορη απόκριση ώθησης για τις χαμηλές στροφές της μηχανής, με περισσότερη χωρητικότητα αέρα, η οποία χρειάζεται για περισσότερη ισχύ στις υψηλότερες στροφές.
Τι είναι η σκάστρα ;
Είναι μία βαλβίδα που απελευθερώνει τον επιστρεφόμενο αέρα ανάμεσα στην έξοδο του κομπρέσσορα και την μηχανής, καθώς κλείνει η πεταλούδα του γκαζιού.
Πρέπει πάντα να αφήνω την μηχανή σε λειτουργία για λίγο, πριν τη σβήσω στα αυτοκινητα με Turbo ;
Όχι στην καθημερινή οδήγηση, αλλά απαιτείται μετά από έντονη χρήση Turbo.
Γιατί είναι σημαντικό να ζυγοσταθμίζω ένα turbo;
Χωρίς ακριβή ζυγοστάθμιση, δημιουργούνται αξονικές καταπονήσεις στο στροφείο του turbo που έχουν ως αποτέλεσμα το σφύριγμα του turbo και στη συνέχεια την μειωμένη απόδοση και διάρκεια ζωής του.
Πόσα psi είναι ένα bar ;
14.7 psi - 1 bar