Μιας και πολώθηκε η κουβέντα εδώ στη χρήση Total, ας δούμε το ρεζουμέ και των προδιαγραφών ACEA και των πιστοποιήσεων PSA, και ίσως θα καταλάβουμε γιατί είναι όλα πιθανά σε κάποιες αντιπροσωπείες.
Είτε από σύγχυση/αμέλεια/άγνοια (μικρή πιθανότητα, εμπλέκονται το λιγότερο 2 άτομα στο να πάει λάδι από την αποθήκη έως μέσα στον κινητήρα!), είτε (το πιθανότερο, νομίζω) από ελαστικότητα της Citroen σε συνδυασμό με κόλπα αντιπροσώπων για μείωση λειτουργικού κόστους. Ιδού:
Πως ορίζει και κατηγοριοποιεί τα λάδια κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου η ACEA- Έχει εκδώσει επτά "European Oil Sequences for Service-fill Oils...", διαδοχικές και προσαρμοσμένες στις εκάστοτε τεχνολογικές εξελίξεις, την πρώτη το 2004 και την τελευταία φέτος.
- Εντάσσει, στις κατηγορίες A/B τα λάδια High SAPS για κινητήρες παλιότερης τεχνολογίας, και, στις κατηγορίες C τα λάδια Low SAPS για κινητήρες συμβατούς με καταλύτη και GPF/DPF και όλα γενικώς τα συστήματα επεξεργασίας καυσαερίων.
- Τις Low SAPS C που συζητάμε, τις διαχωρίζει ακόμη περισσότερο ως προς τα SAPS, σε Lowest-Low-Mid. Για κάθε κατηγορία C θέτει κριτήριο και ως προς τα SAPS και ως προς το minimum HTHS Ιξώδες, και πρέπει να τηρούνται και τα δύο για να εντάσσεται σ’ αυτή ένα λάδι.
- Με τη "European Oil Sequences for Service-fill Oils..." που εξέδωσε το 2016, και αναθεωρήθηκε 2017-2018-2020, ορίζει για τις C ότι...
...η C1 περιλαμβάνει λάδια Lowest Low SAPS για κινητήρες σχεδιασμένους για λάδια με minimum HTHS Ιξώδες 2.9 mPa-s.
...η C2 περιλαμβάνει λάδια Mid Low SAPS για κινητήρες σχεδιασμένους για λάδια με minimum HTHS Ιξώδες 2.9 mPa-s.
...η C3 περιλαμβάνει λάδια Mid Low SAPS για κινητήρες σχεδιασμένους για λάδια με minimum HTHS Ιξώδες 3.5 mPa-s.
...η C4 περιλαμβάνει λάδια Low Low SAPS για κινητήρες σχεδιασμένους για λάδια με minimum HTHS Ιξώδες 3.5 mPa-s.
...η C5 περιλαμβάνει λάδια Mid Low SAPS για κινητήρες σχεδιασμένους και OEM αποδεκτούς για λάδια με minimum HTHS Ιξώδες 2.6 mPa-s.
- Φέτος τον Απρίλιο εξέδωσε τη νέα επικαιροποιημένη "European Oil Sequences for Service-fill Oils...", και ορίζει για τις C ότι…
...η C1
αποσύρεται. Μόνο αυτό λέει, η λογική εξήγηση είναι εν αναμονή των νέων τεχνολογιών και του Euro 7.
…οι C2-C3-C4-C5 παραμένουν ως είχαν, βάσει της έκδοσης του 2016 και των τριών κατοπινών αναθεωρήσεων.
…εισάγει την κατηγορία C6 που περιλαμβάνει ότι η C5, λάδια Mid Low SAPS για minimum HTHS Ιξώδες 2.6 mPa-s, αλλά επιπλέον σε σχέση με την C5, παρέχουν χαμηλή ταχύτητα προανάφλεξης και φθοράς για υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες καθώς και προστασία του υπερσυμπιεστή (TCCD) για σύγχρονους κινητήρες ντίζελ.
Αυτά τα ως άνω περί ACEA, πολύ αναλυτικά, και ως προς τα επιμέρους χαρακτηριστικά των λαδιών, στα παρακάτω PDF:
https://www.acea.auto/files/ACEA_European_oil_sequences_2016_update_REV_3_July_2020.pdf
https://www.acea.auto/files/2021_ACEA_oil_sequences_light-duty_engines.pdfΠως προδιαγράφονται τα λάδια της Total για κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου PSA- Το Quartz Ineo First 0W30: Low SAPS κατηγορίας ACEA C1 (Lowest Low SAPS, για min HTHS Ιξώδες 2.9 mPa-s), αποδεκτό από την PSA με τις προδιαγραφές αποδοχής PSA B71 2312 & 2302.
- Το Quartz Ineo ECS 5W30: Low SAPS κατηγορίας ACEA C2 (Mid Low SAPS, για min HTHS Ιξώδες 2.9 mPa-s) αποδεκτό από την PSA με την προδιαγραφή αποδοχής PSA B71 2290.
Αναλυτικά, τα τεχνικά φυλλάδια αυτών των λαδιών Total, στα παρακάτω PDF:
https://www.lubs-products-database.total.com/gallery/ORIGINALS/visuels/pdfs/TDS_TOTAL_QUARTZ%20INEO%20FIRST%200W-30_7BJ_202009_EN.pdf
https://www.lubs-products-database.total.com/gallery/ORIGINALS/visuels/pdfs/TDS_TOTAL_QUARTZ%20INEO%20ECS%205W-30_LKX_202009_EN.pdfΤι πιστοποιεί η PSA με τις προδιαγραφές αποδοχής PSA B71 2312 και PSA B71 2290 - PSA B71 2312: Λάδια Low SAPS που προορίζονται για οχήματα με κινητήρες Diesel "BlueHDi" εξοπλισμένους με σύστημα SCR (Selective Catalyst Reduction) που επιτρέπουν επεξεργασία NOx μέσω της χρήσης πρόσθετου AdBlue, του αλλιώς λεγόμενου Diesel Exhaust Fluid / DEF.
- PSA B71 2290: Λάδια Low SAPS που προορίζονται για κινητήρες με φίλτρο σωματιδίων ντίζελ (DPF) και με πρότυπα εκπομπών Euro 5.
Αναλυτικά όλες οι προδιαγραφές αποδοχής της PSA, για λιπαντικά και κινητήρων και μεταδόσεων, εδώ:
https://www.oilspecifications.org/psa_peugeot_citroen.php(Υπάρχουν και στο site της PSA, και με τη νέα B71 2302, αλλά αυτό μπήκε πια στης Stellantis και δε τις βρίσκω τώρα)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΕΡΒΙΣ ΣΕ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ ΚΑΙ ΒΑΖΕΙ TOTAL- Ισχύει αυτό που ειπώθηκε παραπάνω, στους BlueHDI μας, μπαίνει κανονικά
μόνο το Quartz Ineo First 0W30.
- Πριν σηκώσουν το αυτοκίνητο και αδειάσουν το λάδι, ρωτάμε, κι αν χρειάζεται απαιτούμε και εξασφαλίζουμε ότι θα βάλουν αυτό.
- 5W30 δεν δεχόμαστε, κι αν πουν κανένα κουλό ότι δεν έχουν, αγοράζουμε απ’ έξω 0W30 νόρμας PSA B71 2312 και τους το πάμε.
Αν για κάποιο λόγο μας διέφυγε, και δούμε μετά ότι μπήκε 5W30, μάλλον πολύ δύσκολα θα μπορέσουμε να το διορθώσουμε.
Πιστεύω ότι και στις δύο πρόσφατες περιπτώσεις εδώ οι φίλοι λένε αλήθεια, είδαν να μπαίνει όντως 5W30 στον BlueHDI τους.
Στην πρώτη, το αρνήθηκε το συνεργείο ότι έγινε κάτι τέτοιο, είχε και στο παραστατικό γράψει το 0W30, λίγο-πολύ έβγαλε τρελό τον ιδιοκτήτη.
Στη δεύτερη, τώρα, που ο
CrazyJim έχει και παραστατικό που λέει 5W30, δεν ξέρω τι μπορεί να γίνει αν πάει να διαμαρτυρηθεί κατόπιν εορτής.
Αν και προσωπικά πιστεύω ότι θα το κουκουλώσουν όπως είπα σε προηγούμενο ποστ, θα είχε πολύ ενδιαφέρον να κάνει την κίνηση, και να μας ενημερώσει για το αποτέλεσμα και τι του απάντησαν και η αντιπροσωπεία και τα κεντρικά.
(Καλή μελέτη! Όσοι κολλάν στο λακωνίζειν, ας σκεφτούν ότι ο πλανήτης πρόκοψε με των Αθηναίων το αθηνίζειν και στο μυαλό και στον λόγο!
)