stelios έγραψε:
εδω και ενα χρονο βρισκομαι στη σαμοθρακη για επαγγελματικους λογους.
εδω στα βορεια χιονιζει του σκοτωμου και λογω των κακων υπηρεσιων του δημου παγωνει το χιονι στο δρομο (οταν θυμουνται ριχνουν αλατι εγκαιρα)
και ειμαι συνεχεια βαλε βγαλε αλυσιδες που και μανικι ειναι η τοποθετηση σε χαμηλωμενο και θορυβο κανουν και ζημια προκαλουν στα λαστιχα.
τι γνωμη εχετε για χιονολαστιχα δουλευουν στον παγο η κανουν μονο για χιονι;
εχω δει και ενα μοντελο της nokian με ψιλα καρφακια επανω.
επισης τι γνωμη εχετε για κατι πανια με σχρατς ;
το χιονολαστιχο χαλαει αν το δουλεψεις το χειμωνα χωρις αναμενω γνωμες και εμπειριες
Φίλε Στέλιο,έχουμε και λέμε:
Χιονολάστιχα: Η καλύτερη all around λύση. Σε συνδυασμό με ένα ελαφρύ ροπάτο αυτοκίνητο*, κάνουν παπάδες στα χιόνια, και σχεδόν δε χρειάζεσαι αλυσίδες. Το μείον τους είναι ότι δεν αντιδρούν καλά με τη ζεστή άσφαλτο του καλοκαιριού, οπότε πρέπει απαραίτητα να έχεις 2 σετ ελαστικών (normal για 8-9 μήνες το χρόνο, χειμερινά για τους υπόλοιπους 3-4). Καλό είναι να τα αγοράσεις πριν τα χιόνια, καθώς εν μέσω χειμώνα οι τιμές τους (όπως κ στις αλυσίδες) αυξάνονται κατά πολύ.
Στον πάγο είναι λίγο καλύτερα από αλυσίδες, αν η ταχύτητά σου ξεπερνά τα 5km/h, αφού δλδ ξεκινήσεις.
Για τα καρφιά θα σου πρότεινα να το ξεχάσεις εφόσον δε ζεις στην Σκανδιναβία, εκτός αν είσαι διατεθειμένος να αφιερώνεις τουλάχιστον ένα μισάωρο για το βάλε ή βγάλε.
Το άλλο καλό που έχουν είναι πως λόγω του πιο τρακτερωτού πέλματος τα καταφέρνουν πολύ καλά και σε λάσπη/χώμα. Επίσης, αν δεις τα τρελά ζόρια, μπορείς να τους βάλεις και αλυσίδες.
Αλυσίδες:Ότι πληρώνεις παίρνεις! Υπάρχουν από πολύ απλές, έως και συστήματα με κεντρικό μπουλόνι που βιδώνει στη ζάντα και το βάλε-βγάλε είναι θέμα δευτερολέπτων.
Χιονοκουβέρτες:Αν και τα πάνε λίγο καλύτερα στο χιόνι από ότι οι τυπικές αλυσίδες, είναι λίγο χειρότερες στον πάγο και στο λιωμένο χιόνι . Δεν ταλαιπωρούν το λάστιχο και την ανάρτηση (όταν έχει λιγότερο ή καθόλου χιόνι), και έχουν μεγαλύτερο δείκτη ταχύτητας από τις αλυσίδες (80km/h αντί για 50km/h). Το άλλο μεγάλο συν που τους βρήκα είναι –πέρα από το πολύ μικρότερο βάρος που κουβαλάς στο πορτ μπαγκάζ- ότι λόγω υφάσματος δε χρειάζεσαι να φοράς γάντια όταν τις περνάς στη ρόδα, σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.
Τέλος, δεν έχει νόημα να τις περάσεις σε χιονολάστιχα.
Συνοψίζοντας:- Tα καρφιά τα ξεχνάμε στο 99% της Ελλάδας,
- Για αυτούς που κινούνται σε παγωμένες περιοχές τα χιονολάστιχα είναι μονόδρομος με ένα σετ αλυσίδες στο πορτ μπαγκάζ αν τυχόν αγριέψουν τα πράγματα (ή αν πετύχουν κάποιον κρετίνο τροχαίο που δεν τους αφήνει να συνεχίσουν)
- Για όλους τους άλλους, ένα σετάκι χιονοκουβέρτες είναι υπερ-αρκετό, έχει βάρος κάτω από 1kg και πιάνει ελάχιστο χώρο στο πορτ μπαγκάζ.
*
Όσο πιο ελαφρύ είναι το αυτοκίνητο, τόσο καλύτερα. Όταν υπηρετούσα στο 412ΓΣΝ, το ΖΧάκι με χιονολάστιχα ανέβαινε για πλάκα την παγωμένη ανηφόρα του νοσοκομείου, ανηφόρα που δεν μπορούσαν να ανεβούν καναδέζες.
Αντίθετα, το καινούργιο C5 με χιονοκουβέρτες συμπεριφέρεται όπως το ΖΧ με normal λάστιχα.
Τέλος, το καλύτερο αυτοκίνητο για χιόνια είναι ένα ΒΧ (ή GS) με χιονολάστιχα. Λόγω μικρού βάρους κ δυνατότητας αύξησης ύψους ξεφτιλίζει οποιοδήποτε 4κίνητο φορτηγάκι, ειδικά σε ανηφόρες.