Ημερολόγιο Γκαλερί Αναζήτηση Εγγραφή Σύνδεση 

[ +/- ] [ Τώρα είναι Πέμ 28 Μαρ 2024, 21:48 ]


 Σελίδα 1 από 1 [ 11 Δημοσιεύσεις ] 



 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΖΑΝΤΕΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ 05 Ιουν 2010, 14:36 
Χωρίς σύνδεση
Honored Member
Honored Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 13 Ιουν 2009, 12:48
Δημοσιεύσεις: 14107
Εικόνες: 3
ΚΑΡΕ ή WHEEL ADAPTER
Το καρέ βρίσκεται σε κάθε αυτοκίνητο και φυσικά δεν είναι μέρος της ζάντας. Όμως λόγο του ότι είναι το σημείο εκείνο που βιδώνεται η ζάντα και ουσιαστικά είναι ο συνδετικός κρίκος με το αυτοκίνητο, θεωρήσαμε σωστό να γίνει μια τυπική αναφορά. Το εξάρτημα αυτό είναι στην άκρη κάθε άξονα και η δουλεία του είναι να συγκρατεί την ζάντα τοποθετημένη σωστά πάνω στο αυτοκίνητο. Είναι κατασκευασμένο εργοστασιακά από σίδερο συνήθως και ενώ είναι συμπαγές και ενιαίο μπορούμε να εντοπίσουμε τα τμήματά του στις τρύπες του έχει για να βιδωθεί στον άξονα και στις βίδες που εξέχουν για να βιδωθεί η ζάντα. Στο κέντρο υπάρχει υποδοχή για να «κάτσει» η ζάντα ακριβώς στο κέντρο του.

Στην φωτογραφία ένα 5αρι καρέ από αλουμίνιο.
Εικόνα

PCD
Το PCD (Pitch Circle Diameter) δεν είναι τίποτα άλλο από τον αριθμό των τρυπών που έχει η ζάντα για να τοποθετείται στο καρέ του κάθε αυτοκινήτου. Αυτό το στοιχείο φυσικά δεν είναι μεταβαλλόμενο ή επιλέξιμο από τον τελικό αγοραστή γιατί ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου έχει επιλέξει το σωστό καρέ για κάθε αυτοκίνητο βάση του βάρους του και πως αυτό θα κατανέμεται στην ζάντα. Το PCD αποτελείται από δυο αριθμούς (π.χ. 4/100) και ο πρώτος είναι ο αριθμός των θέσεων για τα μπουλόνια του καρέ ενώ ο δεύτερος είναι η απόσταση μεταξύ των τρυπών, αν τα κέντρα τους ήταν σε ευθεία με το κέντρο της ζάντας Ο Αριθμός που προκύπτει είναι σε mm. (Στην Γερμανία το pcd αναφέρεται συνήθως ως Ε. Τ.)
Στις φωτογραφίες που ακολουθούν θα δούμε τον υπολογισμό του pcd για αυτοκίνητο με 3, 4, 5, και 6 καρέ.

Εικόνα
Για να υπολογιστεί το pcd σε αυτοκίνητο με καρέ 3 πρέπει να μετρήσουμε την απόσταση από τα κέντα των τρυπών (απόσταση Χ) και ότι βρούμε να το πολλαπλασιάσουμε με το 1,154.

Εικόνα
Για να υπολογιστεί το pcd σε αυτοκίνητο με καρέ 4 πρέπει να μετρήσουμε την απόσταση από τα κέντα των 2 απέναντι τρυπών (απόσταση Χ). Ή να μετρήσουμε την απόσταση των 2 μη απέναντι τρυπών και να πολλαπλασιάσουμε το αποτέλεσμα με 1,414.

Εικόνα
Για να υπολογιστεί το pcd σε αυτοκίνητο με καρέ 5 πρέπει να μετρήσουμε την απόσταση από τα κέντα των 2 απέναντι τρυπών (απόσταση Χ) και να πολλαπλασιάσουμε το αποτέλεσμα με 1,7012.

Εικόνα
Για να υπολογιστεί το pcd σε αυτοκίνητο με καρέ 6 πρέπει να μετρήσουμε την απόσταση από τα κέντα των 2 κεντρικών απέναντι τρυπών. Ή να μετρήσουμε την απόσταση των 2 διπλανών τρυπών (απόσταση Χ) και να πολλαπλασιάσουμε το αποτέλεσμα με 2,00.

ΦΑΡΔΟΣ ΖΑΝΤΑΣ & RIM WIDTH
Το φάρδος της ζάντας είναι η απόσταση μεταξύ των ακρών της ζάντας στην επιφάνια που πατάει το ελαστικό (rim width) αλλά όχι το συνολικό πλάτος της ζάντας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το όταν έχουμε μια ζάντα με 7” πλάτος ,ουσιαστικά το συνολικό της φάρδος από άκρη σε άκρη είναι 8”. Αυτό οφείλεται στο ότι ο κατασκευαστής δεν συμπεριλαμβάνει στο rim width το πλάτος από τα «αυτάκια» της ζάντας όπου χωνεύει το ελαστικό και συνήθως αυτό είναι 0,5”. Για παράδειγμα αν ξαπλώσουμε σε μια λεία επιφάνεια με ζάντα 7” και μετρήσουμε με ένα χάρακα από την επιφάνεια μέχρι το τέλος της ζάντας θα δούμε ότι είναι 8”.

Εικόνα

BackSpacing
Το backspacing είναι ένα στοιχείο που συνήθως δεν αναφέρεται στα στοιχεία μιας ζάντας και οι περισσότεροι «ειδήμονες» (λαστιχάδες – ζαντάδες & Σία ) αγνοούν την ύπαρξη του. Πάρα ταύτα είναι ένα βασικό στοιχείο για τον υπολογισμό του offset που θα αναλύσουμε πιο κάτω. Το μέγεθος αυτό μετράει την απόσταση από το πίσω μέρος της ζάντας μέχρι και το κέντρο της.

Εικόνα

Offset
Το offset είναι μια παράμετρος που χρησιμοποιεί ο κατασκευαστής για να φέρει το βάρος που δέχεται ή ζάντα κοντά στο αυτοκίνητο ή να το απομακρύνει από αυτό. Δηλαδή είναι αυτή η παράμετρος που καθορίζει που θα «πατάε黨το αυτοκίνητο πάνω στην ζάντα. Το μέγεθος αυτό είναι η διαφορά του μισού πλάτους της ζάντας (rim width) από την απόσταση του που πίσω μέρους της (backspace) μέχρι το κέντρο της. Το offset μπορεί να είναι θετικό , αρνητικό ή μηδενικό.

Εικόνα
(Η φωτογραφία απεικονίζει την εξωτερική πλευρά της ζάντας στα δεξιά)

To μηδενικό offset συνήθως χρησιμοποιείται από αγωνιστικά αυτοκίνητα πίστας. Ενώ τα θετικά χρησιμοποιούνται από τους περισσότερους κατασκευαστές αυτοκινήτων και σε παρά πολύ μεγάλο ποσοστό στα αυτοκίνητα με κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Στις φωτογραφίες που ακολουθούν μπορούμε να δούμε τον υπολογισμό του offset μια ζάντας αναλυτικά, όταν αυτό είναι θετικό ή αρνητικό.

OFFSET = BACKSPACE - ½(RIM WIDTH)
ή
C = B – A


Possitive Offset
Εικόνα

Negative Offset
Εικόνα

Κράμα & Υλικό κατασκευής
Κατά καιρούς έχουν χρησιμοποιηθεί πολλά υλικά για την κατασκευή ζαντών. Σίδερο, πλαστικό, αλουμίνιο, μαγνήσιο, ατσάλι κ.α. Συνήθως οι κατασκευαστές αυτοκινήτων χρησιμοποιούν ζάντες απλού σιδήρου για θέμα κόστους. Στα πιο ακριβά αυτοκίνητα και λόγο ανταγωνισμού τα τελευταία χρόνια πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν να τοποθετούν ζάντες κράματος αλουμινίου οι οποίες συνήθως είναι μιας κοπής (όχι διαιρούμενες) και πιο ανθεκτικές.
Οι ζάντες που συναντάμε στο εμπόριο κατά κύριο λόγο είναι κατασκευασμένες από ελαφρύ τύπου αλουμινίου. Αυτό προσφέρει στο αυτοκίνητο ελαφρύτερο βάρος ανά ρόδα και καλύτερη συμπεριφορά. Φυσικά το αλουμίνιο είναι πιο ελαστικό και έτσι με αυτό όταν τρόπο απορροφούνται αρκετοί κραδασμοί που δέχεται η ζάντα. Σε αντίθεση με άλλα υλικά κατασκευής το αλουμίνιο λόγο ελαστικότητας είναι πιο ευάλωτο σε προσκρούσεις σε πεζοδρομία και λακκούβες και έτσι οι ζάντες στρεβλώνουν πιο εύκολα. Ένα από τα καλύτερα υλικά που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή ζαντών είναι το μαγνήσιο, το οποίο πρωτοεμφανίστηκε σε αγωνιστικές ζάντες κάπου το 1960 και προσφέρει ανθεκτικότητα, είναι πιο ελαφρύ και φυσικά αρκετά πιο ακριβό.
Πληροφοριακά αναφέρουμε ότι οι forula 1 χρησιμοποιεί ζάντες ομογενούς μείγματος για τη καλύτερη κατανομή των δυνάμεων που ασκούνται στη ζάντα.
Στη φωτογραφία όπου ακολουθεί βλέπουμε ένα σχεδιάγραμμα για τις καταπονήσεις που δέχεται μια ζάντα όταν αυτή περιστρέφεται χωρίς φορτίο.

Εικόνα

Αναρτόμενο Βάρος Ζάντας
Ένα ακόμα στοιχείο που έχει μια ζάντα είναι το αναρτόμενο βάρος. Αυτό δεν είναι τίποτα άλλο από την αντοχή της ζάντας. Και αυτό το μέγεθος μετριέται σε κιλά. Δηλαδή πόση πίεση αντέχει η ζάντα μέχρι να σπάσει. Αν παρατηρήσουμε τις καλής ποιότητας ζάντες θα δούμε ότι σε κάποιο σημείο τους αναγράφουν ένα νούμερο σε κιλά. Αυτό δεν είναι άλλο από το αναρτόμενο βάρος. Μάλιστα θα δούμε ότι αυτό το νούμερο αυξάνεται όταν το pcd της ζάντας είναι μεγαλύτερο.

Διάγραμμα με τα στοιχεία μιας ζάντας συγκεντρωτικά
Εικόνα

Στο ακόλουθο link ένας αυτόματος υπολογιστής στοιχείων μιας ζάντας.

http://toy4two.home.mindspring.com/offset.html



Ειναι ενας συντομος οδηγος, που εχει γενικες πληροφοριες σχετικα με διαφορων ειδων ζαντες! Ειναι υλικο απο το διαδικτυο!

_________________
Bravo Lima Alfa November Charlie
Citroën ZX 1.4i avantage
Renault Clio II phase2 1.4 16V Dynamique


Το/Τα ακόλουθα 2 μέλη ευχαρίστησαν Blanc για την δημοσίευση του/της: skep, xantiamanolis
Κορυφή 
 
 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΖΑΝΤΕΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ 05 Ιουν 2010, 14:46 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 01 Δεκ 2007, 05:05
Δημοσιεύσεις: 8103
Τοποθεσία: Pablo Escobar Preveza
καλο πολυ καλες οι πληροφοιες.

_________________
1995 Citroen Visa I '79 652cc ως το 2001
1998 Citroen Visa II '84 652cc ως το 2006
2001 Fiat Brava SX '01 1.2cc 16v ως το 2005
2005 Citroen Xantia II ΄99 1,6cc 8v Lpg ως το 2019
2006 Fiat Seicento ΄01 1.1cc Sporting Abarth ως το 2007
2009 Honda Jazz ΄09 1,2cc ως το 2020
2020 Citroen Xantia II '00 1.8cc 16v Lpg
2020 Citroen Xsara II '03 1.4cc 8v Lpg


Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΖΑΝΤΕΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ 05 Ιουν 2010, 14:53 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τετ 22 Απρ 2009, 21:19
Δημοσιεύσεις: 848
Τοποθεσία: Κορινθος
:agree :agree :agree :agree :agree :bounce :bounce :bounce :thumb :thumb

_________________
Τι και αν δεν βάζω φώτα τα βράδια.Αφού τρέχω με ταχύτητα φωτός!!


Εικόνα
Εικόνα


Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΖΑΝΤΕΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ 05 Ιουν 2010, 15:55 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 05 Δεκ 2009, 17:57
Δημοσιεύσεις: 3167
Τοποθεσία: Θεσσαλονικη - Παφος
Φανταστική δουλειά respect :read


Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΖΑΝΤΕΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ 05 Ιουν 2010, 16:10 
Χωρίς σύνδεση
Honored Member
Honored Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί 20 Φεβ 2007, 21:04
Δημοσιεύσεις: 3526
Τοποθεσία: GoodView
Εικόνες: 33
Πολύ καλή δουλειά Βασίλη

_________________
Εικόνα Εικόνα
"Tρακτερισμός": Κατάσταση κατά την οποία κινητήρας THP γουργουρίζει σαν αγροτικό όχημα κατά την πρωινή εκκίνησή του!!!


Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΖΑΝΤΕΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ 05 Ιουν 2010, 18:37 
Χωρίς σύνδεση
Honored Member
Honored Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 13 Ιουν 2009, 12:48
Δημοσιεύσεις: 14107
Εικόνες: 3
Σας ευχαριστω πολυ παιδια! :thumb

_________________
Bravo Lima Alfa November Charlie
Citroën ZX 1.4i avantage
Renault Clio II phase2 1.4 16V Dynamique


Κορυφή 
 
 
ΔημοσίευσηΑυτή η δημοσίευση διαγράφηκε μέσω xsararider στις Τρί 10 Αύγ 2010, 13:21.
Αιτία: διπλό μήνυμα
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΖΑΝΤΕΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί 30 Νοέμ 2010, 21:47 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τετ 10 Νοέμ 2010, 23:44
Δημοσιεύσεις: 105
Τοποθεσία: Nea Bafra Serrwn
Εικόνες: 1
Συνχαρητήρια στον συντάκτη.....


Το/Τα ακόλουθα μέλος ευχαρίστησε Bafralis για την δημοσίευση του/της: Blanc
Κορυφή 
 
 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΖΑΝΤΕΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί 30 Νοέμ 2010, 21:51 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Δευτ 16 Αύγ 2010, 19:36
Δημοσιεύσεις: 20859
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Εικόνες: 1
Σας το εχω πει,οτι ο συντακτης ειναι αλλου,σε επιπεδο μορφωσης.
Και το κυριοτερο ειναι φιλος μου....
Γι αυτον το λογο δεχομαι τα συγχαρητηρια σας........
Ευχαριστω.

_________________
Η ΓΝΩΣΗ ΔΙΝΕΙ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΣΕΒΑΣΜΟ.


Το/Τα ακόλουθα μέλος ευχαρίστησε Tzakos για την δημοσίευση του/της: Blanc
Κορυφή 
 
 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΖΑΝΤΕΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί 30 Νοέμ 2010, 21:58 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 17 Ιούλ 2010, 14:39
Δημοσιεύσεις: 644
Τοποθεσία: ΧΑΝΙΑ
Τα συγχαρητηρια μου Μανθο μου για τους φιλους σου και Βασιλη μου για την εξαιρετικη δουλεια σου!

_________________
Και κατά τους παλαιούς ημών:Πάρε σκόντα να σκουντάς...και πεζώ να περπατάς!Αφιερωμένο στους VAGέληδες αλλά και στις κρυφοVAGελες εδώ μέσα...


Το/Τα ακόλουθα μέλος ευχαρίστησε skep για την δημοσίευση του/της: Blanc
Κορυφή 
 
 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΖΑΝΤΕΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί 30 Νοέμ 2010, 23:51 
Χωρίς σύνδεση
Honored Member
Honored Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί 20 Φεβ 2007, 21:04
Δημοσιεύσεις: 3526
Τοποθεσία: GoodView
Εικόνες: 33
Off topic x 2

Τι θα γίνει με εσάς? Εικόνα

_________________
Εικόνα Εικόνα
"Tρακτερισμός": Κατάσταση κατά την οποία κινητήρας THP γουργουρίζει σαν αγροτικό όχημα κατά την πρωινή εκκίνησή του!!!


Κορυφή 
 
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
 
 Σελίδα 1 από 1 [ 11 Δημοσιεύσεις ] 



Συναφή θέματα

ζάντες μαργαρίτα
Δ. Συζήτηση: Βελτιώσεις C3
Συγγραφέας: makiss8
Απαντήσεις: 6
ΑΥΤΟΚΟΛΗΤΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΖΑΝΤΕΣ
Δ. Συζήτηση: Εσωτερικό-εξωτερικό C2
Συγγραφέας: ger_zoym
Απαντήσεις: 15
Ζαντες c2_vTs
Δ. Συζήτηση: Εσωτερικό-εξωτερικό C2
Συγγραφέας: c2_vTs_Prioni
Απαντήσεις: 12
ΖΑΝΤΕΣ C3
Δ. Συζήτηση: Εσωτερικό-εξωτερικό C3
Συγγραφέας: rasta
Απαντήσεις: 4
Ζαντες για xsara
Δ. Συζήτηση: Γενική συζήτηση Xsara
Συγγραφέας: Anonymous
Απαντήσεις: 53
Κορυφή
 


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 8 επισκέπτες

 
 

 
Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Σύνδεση
Όνομα μέλους:

Εγγραφή
Κωδικός:

Ξέχασα τον κωδικό μου
Αποστολή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ενεργοποίησης πάλι
Αυτόματη σύνδεση σε κάθε επίσκεψη
Απόκρυψη των στοιχείων μου κατά την διάρκεια της σύνδεσης

Για να συνδεθείτε πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος. Η εγγραφή γίνεται σε λίγα μόνο λεπτά, αλλά σας παρέχει αυξημένες δυνατότητες. Επίσης οι διαχειριστές μπορεί να χορηγούν επιπρόσθετα δικαιώματα στα εγγεγραμμένα μέλη. Πριν συνδεθείτε, σιγουρευτείτε ότι γνωρίζετε τους όρους χρήσης και τις σχετικές τακτικές. Παρακαλούμε να διαβάσετε τους κανόνες της Δ. Συζήτησης κατά την πλοήγησή σας σε αυτό.

Όροι χρήσης | Προσωπικό απόρρητο

 
Γίνε σήμερα club member και απέκτησε ΜΟΝΑΔΙΚΑ προνόμια
Γίνε σήμερα club member και απέκτησε ΜΟΝΑΔΙΚΑ προνόμια