Ημερολόγιο Γκαλερί Αναζήτηση Εγγραφή Σύνδεση 

[ +/- ] [ Τώρα είναι Πέμ 28 Μαρ 2024, 12:21 ]


 Σελίδα 1 από 1 [ 12 Δημοσιεύσεις ] 



 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ (CAMBER, CASTER, TOE)
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ 05 Ιουν 2010, 19:09 
Χωρίς σύνδεση
Honored Member
Honored Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 13 Ιουν 2009, 12:48
Δημοσιεύσεις: 14107
Εικόνες: 3
Υπερστροφή – Υποστροφή (Oversteer – Understeer)
Πριν προχωρήσουμε στην ανάλυση των βασικότερων γεωμετρικών ρυθμίσεων ενός αυτοκινήτου θα κάνουμε μια μικρή επεξήγηση στην συμπεριφορά του όταν αυτό κινείται σε στροφή. Και αυτό γιατί οι ρυθμίσεις camber, caster (ή castor) & toe αφορούν κατά κύριο λόγο τις τάσεις που δέχεται ένα κινούμενο όχημα κατά το φρενάρισμα – επιτάχυνση , κατά το στρίψιμό του και γενικά κατά την οδήγηση του.

Υπερστροφη (Oversteer)
Υπoστροφή είναι η τάση που έχει ένα αυτοκίνητο, όταν στρίβει, να διαγράψει μικρότερη τροχεία από αυτή που ο οδηγός επιθυμεί. Αυτό συμβαίνει όταν οι πίσω τροχοί φεύγουν από την πορεία τους με αποτέλεσμα να τραβούν την πίσω τμήμα του αυτοκινήτου στην εξωτερική πλευρά της στροφής. Η πρόκληση αυτού του φαινομένου μπορεί να γίνει λόγο των φθαρμένων ελαστικών ή υπερβολικής φόρτωσης του πίσω μέρους του οχήματος ή με λανθασμένη ρύθμιση στην γωνία camber. Το διάγραμμα δείχνει ένα όχημα όταν αυτό υπεστρέφει.

Εικόνα

Υποστροφη (Understeer)
Υπορστροφή είναι η τάση που έχει ένα αυτοκίνητο, όταν στρίβει, να διαγράψει μεγαλύτερη τροχεία από αυτή που ο οδηγός επιθυμεί. Αυτό συμβαίνει όταν οι μπροστινοί τροχοί φεύγουν από την πορεία τους με αποτέλεσμα να τραβούν την εμπρόσθιο τμήμα του αυτοκινήτου στην εξωτερική πλευρά της στροφής. Η πρόκληση αυτού του φαινομένου μπορεί να γίνει λόγο των φθαρμένων ελαστικών ή υπερβολικής φόρτωσης του εμπρόσθιου μέρους του οχήματος ή με λανθασμένη ρύθμιση στην γωνία camber. Το διάγραμμα δείχνει ένα όχημα όταν αυτό υπορστρέφει.

Εικόνα

Camber
Η γωνία camper είναι η γωνία που σχηματίζεται από τον κάθετο άξονα ενός οχήματος το έδαφος. Στο διάγραμμα βλέπουμε έναν τροχό με μηδενική γωνία camber και τις θέσεις που αυτός παίρνει όταν ή γωνία είναι θετική ή αρνητική αντίστοιχα.

Εικόνα

Η σωστή ρύθμιση της γωνίας αυτής βοηθάει στο στρίψιμο του αυτοκινήτου διότι ο τροχός στέκεται «κόντρα» στο βάρος του οχήματος που λόγο κεντρομόλου δύναμης τείνει να φέρει το όχημα στην εξωτερική πλευρά της στροφής. Επίσης μην ξεχνάμε ότι την ίδια δύναμη δέχεται και ο τροχός από μόνος του. Δηλαδή έχοντας μηδενική γωνία camber και στρίβοντας με μεγάλη ταχύτητα σε μια στροφή αυτός καταλήγει να βρεθεί σε αρνητική κλίση. Αντίθετα αν έχουμε αρνητική κλήση από την αρχή ο τροχός την ώρα την στροφής, και λόγο φυγόκεντρης δύναμης, θα έρθει σε μηδενική κλήση και έτσι εκμεταλλευόμαστε όλη την επιφάνια του ελαστικού που τελικά θα «πατήσει» με όλο του το πέλμα. Λογικό λοιπόν είναι ο τροχός να έχει πάντα μια ρύθμιση με αρνητική κλίση. Προσοχή χρειάζεται να δώσουμε στο ποσοστό της κλίσης γιατί μια υπερβολικά αρνητική ρύθμιση της θα έχει σοβαρές απόλυες στο φρενάρισμα και στην επιτάχυνση του οχήματος σε ευθεία, αφού τότε το ελαστικό θα πατάει κυρίως με τις εσωτερικές γωνίες του πέλματος.

Caster
Η γωνία Caster (ονομαστικά μπορεί να την συναντήσουμε και ως castor) είναι το μέγεθος εκείνο που μετράει την κλίση του τροχού ως προς κάθετο στον εγκάρσιο άξονα του αυτοκινήτου. Για να γίνει αυτό πιο κατανοητό, το πιο οφθαλμοφανές παράδειγμα είναι το καροτσάκι του super market. Σε αυτή την κατασκευή ο τροχός έχει αρνητική caster και έτσι δημιουργείται στον τροχό trail effect. Δηλαδή ο τροχός σέρνεται από το καρότσι και το καρότσι από τον τροχό.
Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τον τροχό του αυτοκινήτου. Γι’ αυτό πάντα τα αυτοκίνητα έχουν θετική caster. Έτσι ο τροχός «σέρνει» το όχημα και όχι το αντίθετο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα θετικής caster είναι οι μπροστινοί τροχοί μιας μοτοσικλέτας. Η σύνηθες ρύθμιση στα αυτοκίνητα είναι μεταξύ +3ο και +6ο. Το βασικό και αυτό που πρέπει να προσέξουμε ρυθμίζοντας την γωνία αυτή είναι οι απέναντι τροχοί να έχουν ακριβώς τις ίδιες μοίρες. Ως αποτέλεσμα της μη τήρησης αυτού είναι το αυτοκίνητο να «τραβάει» κατά το φρενάρισμα.
Στο σχεδιάγραμμα τροχός εμπρόσθιου μέρους αυτοκινήτου με θετική caster.

Εικόνα

TOE
Η γωνία toe είναι εκείνη η γωνία που μετράει την απόκλιση του κάθε τροχού από τον νοητό επιμήκη άξονα του αυτοκίνητου. Παίζει πολύ βασικό ρόλο στην οδηγηκή συμπεριφορά του οχήματος επηρεάζοντας καθοριστικά την ευστάθεια του. Αυξομειώνοντας την γωνία απόκλισης διορθώνουμε το μέγεθος της υπερστροφής και της υποστροφής που θα έχει το όχημα κατά το στρίψιμο του.
Στο επόμενο διάγραμμα το μπροστινό τμήμα ενός αυτοκινήτου με θετική toe και πως ακριβώς μετριέται.

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

_________________
Bravo Lima Alfa November Charlie
Citroën ZX 1.4i avantage
Renault Clio II phase2 1.4 16V Dynamique


Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ (CAMBER, CASTER, TOE)
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ 05 Ιουν 2010, 21:03 
Χωρίς σύνδεση
Assistant
Assistant
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 30 Αύγ 2008, 23:47
Δημοσιεύσεις: 14930
Τοποθεσία: Ριο (Πατρας) - Καλλιθεα (Αθηνα)
Καλο, πολυ καλο ποστ. :thumb

_________________
ΕικόναΕικόνα
Citroen XantiaΙΙ VSX 1.8i16V,1998,276100kmΕικόνα
Citroen ΒΧ14Ε,1985,177000km
Renault MeganeI 1.4eClima/Lux,1998,114000km


Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ (CAMBER, CASTER, TOE)
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ 06 Ιουν 2010, 10:52 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 06 Ιαν 2007, 16:08
Δημοσιεύσεις: 1245
Τοποθεσία: Ταύρος
Βασίλη υποκλίνομαι...

_________________
Ας προσπαθήσουμε να γίνουμε όλοι λίγο καλύτεροι


Το/Τα ακόλουθα μέλος ευχαρίστησε acpro για την δημοσίευση του/της: Blanc
Κορυφή 
 
 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ (CAMBER, CASTER, TOE)
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ 07 Ιουν 2010, 07:50 
Χωρίς σύνδεση
Honored Member
Honored Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Κυρ 10 Σεπ 2006, 13:04
Δημοσιεύσεις: 7375
Τοποθεσία: αθηνα
καλο πολη καλο!μου θυμισες τα πεδικα μου χρονια στην σχολη!βεβεα και μετα απο αυτες τις βασικες γνωσεις αρχιζει το πηραμα!!!!!!!!!μετα λοιπον απο πολη πηραμα χρηματα και κοπο και χρονο κατελιξα στο εξης σημπερασμα μια αναρτηση με καμπερ 1 μοιρα αρνητικη τουλαχιστον καστερ 3 μηρες τουλαχιστον και αποκλιση 3 δεκατα της μηρας ειναι οτι πρεπει για ενα δηνατο ατμοσφερικο μπροστοκινητο αμαξι!!!!!!!

_________________
SAY YES TO A SAFE RACE
SAY NO TO A STREET RACE!!!
CITROEN ZX COUPE 2000 EE11
CITROEN BERLINGO MULTISPACE
CITROEN C3 FURIO
Εικόνα Εικόνα


Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ (CAMBER, CASTER, TOE)
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ 07 Ιουν 2010, 22:31 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Κυρ 12 Οκτ 2008, 10:26
Δημοσιεύσεις: 32
Τοποθεσία: Αθήνα
Οι τιμές του κατασκευαστή ειναι ακρως επαρκείς και δεν πρέπει να αποκλίνουμε απο αυτές, τωρα αν μιλάμε για σφιχτή αναρτηση, slick λαστιχα, οδήγηση σε πιστα κλπ κλπ κλπ.. μπορούμε να μιλαμε ατελείωτα για τις ρυθμείσεις που θέλει ο καθένας.

πχ το 3 δεκατα ανοιχτό ή 1 μοιρα κλειστό κλπ δεν λεει κατι, κάποιοι το έχουν 2 και 3 χιλιοστα κλειστό!! με -2 μοιρες καμπερ και 4-5 κάστερ. Κάτι τέτοιο όμως με συμβατικά λάστιχα σε εναν κοινό δρόμο θα ήταν καταστροφή.

Όπως επίσης όποιος πεί οτι εχει δεί διαφορά με αλλαγές της τάξης, τρία δεκατα κάμπερ ή κάστερ, η μισό mm σύγκλιση μαλλον δεν ξερει τι του γίνεται


Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ (CAMBER, CASTER, TOE)
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ 07 Ιουν 2010, 22:37 
Χωρίς σύνδεση
Assistant
Assistant
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 30 Αύγ 2008, 23:47
Δημοσιεύσεις: 14930
Τοποθεσία: Ριο (Πατρας) - Καλλιθεα (Αθηνα)
panosn2 έγραψε:
Όπως επίσης όποιος πεί οτι εχει δεί διαφορά με αλλαγές της τάξης, τρία δεκατα κάμπερ ή κάστερ, η μισό mm σύγκλιση μαλλον δεν ξερει τι του γίνεται

:agree
Και μαλιστα τις τιμες αυτες τις δινουν οι κατασκευαστες και ειναι μεσα στα ορια της αποκλισης. Αρα δεν ειναι κατι που θα το καταλαβει καποιος αν αλλαξει τοοοοσο λιγο.
Ουτως ή αλλως τα αυτοκινητα οσο περναν τα χρονια, απο την χρηση, τις καταπονησεις κτλ εχει αποκληση απο τις αρχικες εργοστασιακες τιμες. Αν ειναι στα ορια, ΟΚ, αν αρχισει να βγαινει εκτος....κατι φταιει. Ρουλεμαν τροχου, ρουλεμαν μπρατσων, ζαντες, τακοι τετραδιευθυνσης, σινεμπλοκ, ευθυγραμμιση κτλ. :thumb

_________________
ΕικόναΕικόνα
Citroen XantiaΙΙ VSX 1.8i16V,1998,276100kmΕικόνα
Citroen ΒΧ14Ε,1985,177000km
Renault MeganeI 1.4eClima/Lux,1998,114000km


Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ (CAMBER, CASTER, TOE)
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ 07 Ιουν 2010, 22:39 
Χωρίς σύνδεση
Honored Member
Honored Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 13 Ιουν 2009, 12:48
Δημοσιεύσεις: 14107
Εικόνες: 3
Τετοιες ρυθμισεις, θα χρησιμοποιησεις μονο σε πιστα! :shift
Δε νομιζω να υπαρχουν πολλοι τρελοι εκει εξω που να κανουν τετοια πειραγματα σε συμβατικα αμαξια και με κοινα ελαστικα! :s

_________________
Bravo Lima Alfa November Charlie
Citroën ZX 1.4i avantage
Renault Clio II phase2 1.4 16V Dynamique


Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ (CAMBER, CASTER, TOE)
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί 08 Ιουν 2010, 06:43 
Χωρίς σύνδεση
Honored Member
Honored Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Κυρ 10 Σεπ 2006, 13:04
Δημοσιεύσεις: 7375
Τοποθεσία: αθηνα
ε μην ορκιζεσε

_________________
SAY YES TO A SAFE RACE
SAY NO TO A STREET RACE!!!
CITROEN ZX COUPE 2000 EE11
CITROEN BERLINGO MULTISPACE
CITROEN C3 FURIO
Εικόνα Εικόνα


Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ (CAMBER, CASTER, TOE)
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί 08 Ιουν 2010, 07:48 
Χωρίς σύνδεση
Assistant
Assistant
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 30 Αύγ 2008, 23:47
Δημοσιεύσεις: 14930
Τοποθεσία: Ριο (Πατρας) - Καλλιθεα (Αθηνα)
Εσυ εισαι εξαιρεση........ :D

_________________
ΕικόναΕικόνα
Citroen XantiaΙΙ VSX 1.8i16V,1998,276100kmΕικόνα
Citroen ΒΧ14Ε,1985,177000km
Renault MeganeI 1.4eClima/Lux,1998,114000km


Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ (CAMBER, CASTER, TOE)
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί 15 Ιουν 2010, 14:32 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Δευτ 06 Ιούλ 2009, 12:29
Δημοσιεύσεις: 1252
Παληκάρια όμορφα (πως τα λέω ο άτιμος) ξέρει κανείς να μου πεί τις μοίρες Κάμπερ Κάστερ και τη σύγκλιση για C5 facelift έτος 2008????
Αριθμός πλαισίου 76834024


Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ (CAMBER, CASTER, TOE)
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί 15 Ιουν 2010, 20:38 
Χωρίς σύνδεση
Assistant
Assistant
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 30 Αύγ 2008, 23:47
Δημοσιεύσεις: 14930
Τοποθεσία: Ριο (Πατρας) - Καλλιθεα (Αθηνα)
Σε ενα Pdf που εχω για τις C5 δινει τα εξης στοιχεια:

Για τα υψη του αυτοκινητου:

Εικόνα

Και τις γωνες:

Εικόνα

Βεβαια αυτο αναφερει για την C5 σειρα Ι, δεν ξερω αν ειναι τα ιδια με την δικια σου. ;)

_________________
ΕικόναΕικόνα
Citroen XantiaΙΙ VSX 1.8i16V,1998,276100kmΕικόνα
Citroen ΒΧ14Ε,1985,177000km
Renault MeganeI 1.4eClima/Lux,1998,114000km


Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ (CAMBER, CASTER, TOE)
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ 01 Ιούλ 2010, 18:11 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Παρ 09 Φεβ 2007, 19:48
Δημοσιεύσεις: 969
Τοποθεσία: Μέγαρα
Εικόνες: 0
εκδοση 2007:
Εικόνα

_________________
GS Club 1.0 1972, GS X3 1.3 1979, GSA X3 1.3 1982, BX GTi 16Valve 1.9 1989, Saxo LX 1.1 2000, Xsara Exclusive 1.6 2003, C3 1.4 HDi 2007. Εχω LHM στις φλεβες μου.....
http://www.imageshack.gr/view.php?file= ... gldkx1.jpg
Εικόνα


Κορυφή 
 
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
 
 Σελίδα 1 από 1 [ 12 Δημοσιεύσεις ] 



Συναφή θέματα

ρυθμισεις κεντρικης οθονης
Δ. Συζήτηση: Γενική συζήτηση C2
Συγγραφέας: jimnik
Απαντήσεις: 3
ρυθμισεις πισω πορτας
Δ. Συζήτηση: Τεχνικά-Μηχανολογικά-Ηλεκτρ/ικά C4 Picasso
Συγγραφέας: zetor
Απαντήσεις: 3
Caster - Camber - Γωνια κλισης
Δ. Συζήτηση: Τεχνικά-Μηχανολογικά-Ηλεκτρ/ικά C4
Συγγραφέας: Mitsos
Απαντήσεις: 45
Κορυφή
 


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 7 επισκέπτες

 
 

 
Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Σύνδεση
Όνομα μέλους:

Εγγραφή
Κωδικός:

Ξέχασα τον κωδικό μου
Αποστολή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ενεργοποίησης πάλι
Αυτόματη σύνδεση σε κάθε επίσκεψη
Απόκρυψη των στοιχείων μου κατά την διάρκεια της σύνδεσης

Για να συνδεθείτε πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος. Η εγγραφή γίνεται σε λίγα μόνο λεπτά, αλλά σας παρέχει αυξημένες δυνατότητες. Επίσης οι διαχειριστές μπορεί να χορηγούν επιπρόσθετα δικαιώματα στα εγγεγραμμένα μέλη. Πριν συνδεθείτε, σιγουρευτείτε ότι γνωρίζετε τους όρους χρήσης και τις σχετικές τακτικές. Παρακαλούμε να διαβάσετε τους κανόνες της Δ. Συζήτησης κατά την πλοήγησή σας σε αυτό.

Όροι χρήσης | Προσωπικό απόρρητο

 
Απέκτησε Greek Citroen Club αξεσουάρ
Απέκτησε Greek Citroen Club αξεσουάρ