Συγγραφέας |
Μήνυμα |
MeddlingMageGR
|
Θέμα δημοσίευσης: Ρεκτιφιέ κινητήρα. Τι, πού, ποτε, γιατί και πώς... Δημοσιεύτηκε: Τρί 03 Αύγ 2010, 20:46 |
|
Εγγραφή: Δευτ 11 Σεπ 2006, 08:06 Δημοσιεύσεις: 2852 Τοποθεσία: Phoenix - LineageII official Server
|
Ως υγραεριοκίνητος, διαβάζω καθημερινά αρκετά άρθρα σε διάφορα φόρουμ που αφορούν την υγραεριοκίνηση. Σε αρκετά απο αυτά, καταγράφεται ο φόβος των ιδιοκτητών αυτοκινήτων, σχετικά με το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχουν να αντιμετωπίσουν τα υγραεριοκίνητα οχήματά τους, το οποιο δεν είναι άλλο απο τις καμμένες βαλβίδες εξαγωγής (ή εισαγωγης δεν θυμαμαι...). Ομολογώ οτι και για μένα αυτο είναι ο εφιάλτης μου, όσο κ αν δεν έχω ακούσει τίποτα και απο κανένα σιτε που να λέει οτι το C4 πάσχει στον συγκεκριμένο τομέα. Λένε οτι καλύτερη απο την θεραπεία, είναι η πρόληψη... Και "πρόληψη" για το συγκεκριμένο θέμα, μπορεί και να είναι το ρεκτιφιέ. Δλδ η αποκατάσταση της αρχικής κατάστασης μιας μηχανής. Πιθανότατα ο όρος "αποκατάσταση" να εννοεί οτι υπάρχει ενα πρόβλημα, και το ρεκτιφιέ το λύνει. Ανοίγοντας όμως τον κινητήρα, και κοιτώντας μέσα στα "εντόσθιά" του (φανταζομαι). Πιθανώς όμως - και αυτο θα μας το πούν οι μηχανικοί - να αλλάζοντα έτσι κ αλλιώς κάποια εξαρτήματα του κινητήρα, όπως τα έμβολα, τα κουζινέτα στροφάλου και μπιελών, κύλινδροι, καπάκια επιφανειών - εδρών - βαλβίδων - αξόνων (χεχε, αντιγραφή απο το google τα έκανα, σιγα να μην τα ξέρω).
Η ερωτησή μου είναι η εξής : Δεδομένου οτι δεν θα ήθελα να βρεθώ προ εκπλήξεως, με τίποτα καμμένα πιστόνια και βαλβίδες στη μασχάλη (όπως το sarantatrio του youtube), καθε πότε είναι πρέπων να γίνεται μια τέτοια διαδικασία ειδιαίτερα στην περίπτωσή μου?? Εστω και προληπτικά όπως είπαμε, ενα κοίταγμα απλα, χωρις υποχρεωτική αλλαγη. Είμαι ήδη στα 71.000 χλμ, και υγραέριο έχω στα τελευταία 11.200χλμ.
Υ.Γ. Το θέμα είναι γενικό για ρεκτιφιέ... δεν το ανοίγω μόνο για την πάρτυ μου, οπότε ο οπιοσδήποτε μπορει να πεί το οτιδήποτε (αν και αυτο γίνεται συνέχεια, σιγα μη με... ρωταγατε κ όλας :P)
|
|
|
|
|
MeddlingMageGR
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: Ρεκτιφιέ κινητήρα. Τι, πού, ποτε, γιατί και πώς... Δημοσιεύτηκε: Τρί 03 Αύγ 2010, 22:04 |
|
Εγγραφή: Δευτ 11 Σεπ 2006, 08:06 Δημοσιεύσεις: 2852 Τοποθεσία: Phoenix - LineageII official Server
|
Πανούλη ενα στοίχημα είναι, όπως όλες οι μεγάλες αποφάσεις της ζωής. Η το κερδίζεις και "κοκορευεσαι', ή το χάνεις και μπλέκεις σε μπελάδες!! ειδωμεν....
|
|
|
|
|
Blanc
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: Ρεκτιφιέ κινητήρα. Τι, πού, ποτε, γιατί και πώς... Δημοσιεύτηκε: Τρί 03 Αύγ 2010, 22:12 |
|
Εγγραφή: Σάβ 13 Ιουν 2009, 12:48 Δημοσιεύσεις: 14107 Εικόνες: 3
|
Ο τιτλος ειναι σωστος? ή εννοεις ρεκτιφιε καπακιου? Σορρυ αλλα δεν καταλαβα το θεμα απο την αρχη...
_________________ Bravo Lima Alfa November Charlie Citroën ZX 1.4i avantage Renault Clio II phase2 1.4 16V Dynamique
|
|
|
|
|
aiolos
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: Ρεκτιφιέ κινητήρα. Τι, πού, ποτε, γιατί και πώς... Δημοσιεύτηκε: Τετ 04 Αύγ 2010, 14:23 |
|
Εγγραφή: Δευτ 16 Ιούλ 2007, 14:19 Δημοσιεύσεις: 4901 Τοποθεσία: Αθήνα Εικόνες: 1
|
Δεν κατάλαβα ακριβώς γιατί το ρεκτιφιέ είναι πρόληψη για καμένες βαλβίδες. Εκτός αν υπάρχει σοβαρό πρόβλημα το οποίο όμως φαντάζομαι οτι θα φαινόταν και με βενζίνη. Επίσης, μήπως αυτά που έχουν πρόβλημα με τις βαλβίδες είναι παλιά μοτέρ που παίρνουν μολυβδωμενη βενζίνη; Εκεί λογικό είναι να υπάρχει πρόβλημα γιατί χάνεται η επιπλέον λίπανση.
|
|
|
|
|
MeddlingMageGR
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: Ρεκτιφιέ κινητήρα. Τι, πού, ποτε, γιατί και πώς... Δημοσιεύτηκε: Τετ 04 Αύγ 2010, 15:06 |
|
Εγγραφή: Δευτ 11 Σεπ 2006, 08:06 Δημοσιεύσεις: 2852 Τοποθεσία: Phoenix - LineageII official Server
|
aiolos έγραψε: Δεν κατάλαβα ακριβώς γιατί το ρεκτιφιέ είναι πρόληψη για καμένες βαλβίδες. Εκτός αν υπάρχει σοβαρό πρόβλημα το οποίο όμως φαντάζομαι οτι θα φαινόταν και με βενζίνη. Επίσης, μήπως αυτά που έχουν πρόβλημα με τις βαλβίδες είναι παλιά μοτέρ που παίρνουν μολυβδωμενη βενζίνη; Εκεί λογικό είναι να υπάρχει πρόβλημα γιατί χάνεται η επιπλέον λίπανση. Δεν ειπε κανεις οτι το ρεκτιφιε ειναι προληψη. Μια ερωτηση εκανα, μια σκεψη, και μου απαντησαν τι συμβαινει ακριβως.
|
|
|
|
|
aiolos
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: Ρεκτιφιέ κινητήρα. Τι, πού, ποτε, γιατί και πώς... Δημοσιεύτηκε: Πέμ 05 Αύγ 2010, 02:53 |
|
Εγγραφή: Δευτ 16 Ιούλ 2007, 14:19 Δημοσιεύσεις: 4901 Τοποθεσία: Αθήνα Εικόνες: 1
|
MeddlingMageGR έγραψε: Λένε οτι καλύτερη απο την θεραπεία, είναι η πρόληψη... Και "πρόληψη" για το συγκεκριμένο θέμα, μπορεί και να είναι το ρεκτιφιέ. Σε αυτά τα forum λένε τι ακριβώς παθαίνουν οι βαλβίδες απο το υγραέριο;
|
|
|
|
|
aiolos
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: Ρεκτιφιέ κινητήρα. Τι, πού, ποτε, γιατί και πώς... Δημοσιεύτηκε: Πέμ 05 Αύγ 2010, 18:39 |
|
Εγγραφή: Δευτ 16 Ιούλ 2007, 14:19 Δημοσιεύσεις: 4901 Τοποθεσία: Αθήνα Εικόνες: 1
|
Άρα όπως το λες δεν υπάρχει λύση, εκτός αν υπάρχουν βαλβίδες απο διαφορετικό μέταλλο που να αντέχει σε αυτή τη θερμοκρασία. Φυσικά το θέμα είναι αν αυτό γίνεται σε 50.000 ή σε 200 οπότε δε σε νοιάζει πλέον.
|
|
|
|
|
salex
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: Ρεκτιφιέ κινητήρα. Τι, πού, ποτε, γιατί και πώς... Δημοσιεύτηκε: Δευτ 09 Αύγ 2010, 21:36 |
|
Εγγραφή: Πέμ 10 Δεκ 2009, 00:19 Δημοσιεύσεις: 178 Τοποθεσία: Αθήνα
|
Δημήτρη, μην ανησυχείς. Για να αποσαφηνίσουμε κάτι, με τον όρο "ρεκτιφιέ" στην πιάτσα ονομάζουν αυτό που έγραψε ο Πάνος. Σου κάνουν βίδες το μοτέρ σου και επισκευάζουν τα κακώς κείμενα. Επισκευές γίνονται επι μέρους (μόνο στο καπάκι δηλαδή) ή καθολικές. Το κόστος των πρώτων είναι σχετικά μικρό - μέχρι 1000Ε αν δεν έχει ζημιά η ίδια η κεφαλή, το κόστος των δεύτερων πολύ υψηλότερο και συνήθως εκτός πραγματικότητας για τα περισσότερα αυτοκίνητα. Στο δια ταύτα: Μέτρηση κι επισκευή (ρεκτιφιέ = rectify) κάνουμε στους κινητήρες μας μόνο όταν τη χρειάζονται. Δηλαδή αν έχουν πάθει ζημιά ή υπολειτουργούν ως αποτέλεσμα κάποιου προβλήματος. 70.000χλμ είναι πολύ λίγα για να ανοίξεις τον κινητήρα σου στα καλά καθούμενα. Στα 150.000χλμ θα έχει κάποιο νόημα, ιδιαίτερα αν έχεις αισθητή απώλεια επιδόσεων, για λόγους συντήρησης. Το υγραέριο δημιουργεί προβλήματα μόνο στη φαντασία των περισσότερων χρηστών του ή σε πολύ μεγάλο βάθος χρόνου (>140.000χλμ). Γιατί βρίσκεται ήδη σε αέρια μορφή όταν εγχύεται στο θάλαμο καύσης κι έτσι δεν υπάρχουν προβλήματα ομογενοποίησης (hot spots δεν μπορούν να εμφανιστούν όταν υπάρχει νέφος καυσίμου). Ίδιους φόβους έσπερναν κάποτε στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που έκαιγαν βενζίνη Super αντί για αμόλυβδη, ότι δήθεν με την αμόλυβδη θα δημιουργούσαν πρόβλημα στα μοτέρ τους λόγω μειωμένης λίπανσης στις βαλβίδες από την έλλειψη μολύβδου. Επί τέσσερα χρόνια και 100.000χλμ χρησιμοποιούσα αμόλυβδη σε ένα αυτοκίνητο κατασκευής 1984, χωρίς το παραμικρό πρόβλημα (το παράτησα στα 280.000χλμ με κλειστό μοτέρ αφού είχε αρχίσει να σκουριάζει). Ίσως αν είχα κάνει περισσότερα χιλιόμετρα να είχα δει κάποια διαφορά, πόσα περισσότερα όμως δεν φαντάζομαι! Για να συνοψίσουμε: Συνέχισε να καις υγραέριο άφοβα. Σε 60.000χλμ θα έχεις κάνει απόσβεση για ένα αυτοκίνητο ολόκληρο, οπότε μην ανησυχείς καθόλου για την επισκευή του. Έτσι όπως έχουν πάει τα πράγματα, τα 2λιτρα μοτέρ σαν το δικό σου έχουν καταστεί άχρηστα και έχει πέσει η τιμή τους πάρα πάρα πάρα πολύ, οπότε ούτε λόγος για επισκευή αν ποτέ σου πούνε για μεγάλο κόστος. Το ρεκτιφιέ είναι μόνο για κινητήρες που έχουν πάθει ήδη ζημιά ή που έχει μειωθεί η απόδοσή τους ως αποτέλεσμα της παλαιότητας και της υπερβολικής φθοράς τους. Δεν είναι να ανοίγεις το καλό σου μοτεράκι στα καλά καθούμενα για να κρίνει ο κάθε μαστρομήτσος αν είναι σε καλή κατάσταση. Αν ποτέ παρατηρήσεις υπολειτουργία, τότε κάντο. Διαφορετικά άφησέ το για όσους το έχουν πραγματικά ανάγκη!
_________________ http://www.etuners.gr
|
|
|
|
|
MeddlingMageGR
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: Ρεκτιφιέ κινητήρα. Τι, πού, ποτε, γιατί και πώς... Δημοσιεύτηκε: Τρί 10 Αύγ 2010, 11:21 |
|
Εγγραφή: Δευτ 11 Σεπ 2006, 08:06 Δημοσιεύσεις: 2852 Τοποθεσία: Phoenix - LineageII official Server
|
σε ευχαριστω πολυ Μου εδωσες φτερα
|
|
|
|
|
PANOURAMIX
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: Ρεκτιφιέ κινητήρα. Τι, πού, ποτε, γιατί και πώς... Δημοσιεύτηκε: Πέμ 12 Αύγ 2010, 14:22 |
|
Εγγραφή: Παρ 23 Μαρ 2007, 21:58 Δημοσιεύσεις: 273 Τοποθεσία: ΘΗΒΑ
|
σωστος ο salex,ασε που αν το συστημα του υγραεριου που εχεις βαλει στο αυτοκινητο σου ειναι 4ης γενιας και σωστα ρυθμησμενο ωστε να αποφευγεις στεγνωματα,πυρακια η πολυ πλουσια μειγματα δεν προκειται να παθεις απολυτος τιποτα.
_________________ ΑΜΑΞΙ ΓΡΗΓΟΡΟ,ΜΠΥΡΑ ΚΡΥΑ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΑ ΖΕΣΤΗ!
|
|
|
|
|
Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 15 επισκέπτες |
|
|
|
Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
|
|
|
Γίνε σήμερα club member και απέκτησε ΜΟΝΑΔΙΚΑ προνόμια |
|