ΥΠΕΡΣΥΜΠΙΕΣΤΗΣ ΚΑΥΣΑΕΡΙΩΝ (TURBO)
Δημοσιεύτηκε: Σάβ 09 Σεπ 2006, 19:10
Daravigos Andreas εγραψε
Τα καυσαέρια βγαίνουν από την πολλαπλή εξαγωγής, μπαίνουν στο κέλυφος του στροβίλου και τον περιστρέφουν.
Τώρα ο στρόβιλος είναι πακτωμένος σε ένανάξονα στου οποίου την άλλη πλευρά, είναι βιδωμένος σταθερά ο συμπιεστής,
ο οποίος με τη σειρά του συμπιέζει τον αέρα που πάει στην πεταλούδα.
Αφήνοντας το γκάζι ενός τουρμπάτου οχήματος, δηλώνουμε ότι δεν θέλουμε άλλον αέρα να περάσει στους κυλίνδρους,
αλλά παρά ταύτα, και σύμφωνα με τους νόμους της φυσικής, το σύστημα στροβίλου-άξονα-συμπιεστή, συνεχίζει να περιστρέφεται, λόγω ορμής
και να παρέχει αέρα. αυτό είναι πολύ κακό κυρίως για το τούρμποκαι τα κολλάρα της εισαγωγής γιατί:
α)μεγάλη ποσότητα αέρα συμπιέζεται, χωρίς διέξοδο, αυξάνοντας την πίεση μέσα στα κολλάρα σκίζοντας τα και
β)από την απότομη άυξηση της πίεσης φρενάρει το τούρμπο με αποτέλεσμα να κόβεται ο άξονας.
Το θέμα της Wastegate.
Για να κρατήσουμε σταθερή την πίεση στην εισαγωγή, στα 0.5 bar π.χ., πρέπει σε κάποιο σημείο της διαδικασίας
να ελέγξουμε τις στροφές του τούρμπο. Αυτό το πετυχαίνουμε μειώνοντας την παροχή των καυσαερίων στον στρόβιλο.
ΚΑΙ εεδώ έρχεται η Wastegate να μας σώσει, ανοίγοντας μια πύλη(gate), στο όριο που εμείς θέσαμε,
διώχνοντας τα περιττά καυσαέρια(waste), είται στο περιβάλον, είται στην εξάτμιση μετά το κέλυφος του στροβίλου.
Σκάστρες έχουν και τα τούρμπο λεωφορία γιατί υπάρχου και καυ...γκαζοι λεωφοριατζήδες!!!!!!
υπάρχουν και τα ηλεκτρονικά κουτιά που συνδέονται με το γκάζι
και αναπαράγουν τον ήχο της σκάστρας από ένα ηχείο στον χώρο της μηχανής. Το έχει γνωστός φίλου μου. Πολύ κακουριά ρε φίλε!!!!!!
Τα καυσαέρια βγαίνουν από την πολλαπλή εξαγωγής, μπαίνουν στο κέλυφος του στροβίλου και τον περιστρέφουν.
Τώρα ο στρόβιλος είναι πακτωμένος σε ένανάξονα στου οποίου την άλλη πλευρά, είναι βιδωμένος σταθερά ο συμπιεστής,
ο οποίος με τη σειρά του συμπιέζει τον αέρα που πάει στην πεταλούδα.
Αφήνοντας το γκάζι ενός τουρμπάτου οχήματος, δηλώνουμε ότι δεν θέλουμε άλλον αέρα να περάσει στους κυλίνδρους,
αλλά παρά ταύτα, και σύμφωνα με τους νόμους της φυσικής, το σύστημα στροβίλου-άξονα-συμπιεστή, συνεχίζει να περιστρέφεται, λόγω ορμής
και να παρέχει αέρα. αυτό είναι πολύ κακό κυρίως για το τούρμποκαι τα κολλάρα της εισαγωγής γιατί:
α)μεγάλη ποσότητα αέρα συμπιέζεται, χωρίς διέξοδο, αυξάνοντας την πίεση μέσα στα κολλάρα σκίζοντας τα και
β)από την απότομη άυξηση της πίεσης φρενάρει το τούρμπο με αποτέλεσμα να κόβεται ο άξονας.
Το θέμα της Wastegate.
Για να κρατήσουμε σταθερή την πίεση στην εισαγωγή, στα 0.5 bar π.χ., πρέπει σε κάποιο σημείο της διαδικασίας
να ελέγξουμε τις στροφές του τούρμπο. Αυτό το πετυχαίνουμε μειώνοντας την παροχή των καυσαερίων στον στρόβιλο.
ΚΑΙ εεδώ έρχεται η Wastegate να μας σώσει, ανοίγοντας μια πύλη(gate), στο όριο που εμείς θέσαμε,
διώχνοντας τα περιττά καυσαέρια(waste), είται στο περιβάλον, είται στην εξάτμιση μετά το κέλυφος του στροβίλου.
Σκάστρες έχουν και τα τούρμπο λεωφορία γιατί υπάρχου και καυ...γκαζοι λεωφοριατζήδες!!!!!!
υπάρχουν και τα ηλεκτρονικά κουτιά που συνδέονται με το γκάζι
και αναπαράγουν τον ήχο της σκάστρας από ένα ηχείο στον χώρο της μηχανής. Το έχει γνωστός φίλου μου. Πολύ κακουριά ρε φίλε!!!!!!