λοιπόν σβήστε διαγράψτε τα παραπάνω ποστ οι αναθυμιάσεις δεν έχουν καμία σχέση με την μπαροβαλβίδα το ανακάλυψα προχτές μετά από πολύ ψάξιμο .
ας τα πάρουμε όμως από την αρχή!
ΠΡΟΣΟΧΗ ΑΣ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΈΧΟΥΝ ΤΗΡ ΚΙΝΗΤΉΡΑόλα ξεκίνησαν από εδώ με την συμβουλή του Στέλιου για αλλαγή τις μπαροβαλβίδας στα 50-60χιλιάδες χλμ
http://www.etuners.gr/index.php?s=12&t=247είχα αλλάξει την μπαροβαλβίδα μου πριν 3-4μήνες κ από περιέργεια η παλιά βαλβίδα σφαγιάστηκε για να δω σε τι κατάσταση βρίσκεται η παλιά μου μπαροβαλβίδα,μπορεί να μην είχε γρατσουνιές πάνω στο αξονάκι τις όπως αυτήν στο σάιτ του Στέλιου αλλά είχε πάρα πολύ βρωμιά τόση που με το ζόρι ξεκόλλησε το αξονάκι από το σώμα τις μπαροβαλβίδας όταν το έβγαλα,επίσης υπήρχαν κ ίχνη σκουριάς στο εσωτερικό σώμα τις βαλβίδας .
το ερώτημα είναι πως βρέθηκε εκεί αυτή η βρωμιά ?για να απαντήσουμε όμως σε αυτό το ερώτημα πρέπει πρώτα να κατανοήσουμε τον τρόπο λειτουργίας του όλου συστήματος .
ξεκινάμε.
η waste gate τις τουρμπίνας μας δουλεύει μέσο μιας αντλίας κενού
η αντλία κενού βρίσκεται στα δεξιά του ψευτοκάπακου κ παίρνει κίνηση από τον εκκεντροφόρο εξαγωγής, έχει δύο υποδοχές η μία(πάνω έξοδος) πάει προς το σέρβο κ η άλλη υποδοχή(κάτω μεριά τις αντλίας) προς την waste gate,η πάνω υποδοχή που συνδέεται στο σέρβο δεν μας ενδιαφέρει.
η όλη διαδικασία ξεκινάει από την αντλία κενού η οποία ρουφώντας αέρα κρατάει κλειστή την waste gate για να μπορέσει να σηκώσει πίεση η τουρμπίνα,ενδιάμεσα σε αυτό το σύστημα μπαίνει η μπαροβαλβίδα για να μπορούμε να ελέγξουμε πότε θα είναι κλειστή/ανοιχτή η waste gate.
η διαδρομή από την αντλία κενού προς την waste gate είναι η εξής
από την κάτω είσοδο φεύγει ένα σωληνάκι το οποίο κουμπώνει πάνω στο δοχείο κενού από το δοχείο κενού φεύγει ένα άλλο σωληνάκι το οποίο συνδέεται πάνω στην δεύτερη υποδοχή τις μπαροβαλβίδας,από την πρώτη υποδοχή τις μπαροβαλβίδας βγαίνει ένα σωληνάκι το οποίο συνδέεται στην waste gate.συνοπτικά
αντλία κενού-δοχείο κενού-μπαροβαλβιδα-wastegate μέχρι εδώ όλα καλά δουλεύει η αντλία ρουφάει αέρα κλείνει η waste gate .
τι γίνεται όμως όταν ανοίγει η wastegate κ από που ρουφάει αέρα η αντλία κενού όταν είναι ανοιχτή η waste gate?η μπαροβαλβίδα έχει 3 υποδοχές ,τις δύο πρώτες υποδοχές τις έχουμε αναλύσει, ποιος είναι ο σκοπός τις τρίτης υποδοχής κ που στα κομμάτια κουμπώνει αυτή η τρίτη υποδοχή?
αυτό το ερώτημα είχα εδώ κ πολύ καιρό ,λοιπόν στην τρίτη υποδοχή συνδέεται ένα σωληνάκι το οποίο καταλήγει σε ένα μικρό ψεύτικο φιλτράκι που είναι κουμπωμένο στον δείκτη λαδιού.
με λίγα λόγια όταν ανοίγει η waste gate η αντλία κενού τραβάει αέρα μέσο τις μπαροβαλβίδας από αυτό το ψεύτικο φιλτράκι
εξού κ οι βρομιές, οι γρατσουνιές στο εσωτερικό τις μπαροβαλβίδας.
τα μέρη τις μπαροβαλβίδας
1 το σώμα .το σώμα τις μπαροβαλβίδας έχει ένα μαγνήτη εσωτερικά,μια υποδοχή κ ένα μικρό φίλτρο στο εσωτερικό περιμετρικά
2το καπάκι.
έχει δύο υποδοχές ,η πρώτη υποδοχή καταλήγει σε ένα χάλκινο σωλήνα στο κέντρο του πάνω μέρους εσωτερικά του καπακιού, η δεύτερη επικοινωνεί με τον εσωτερικό χώρο του καπακιού στα πλάγια
3 ο άξονας,το αξωνάκι περιβάλλεται από μία μεμβράνη ακριβώς κάτω από την μεβράνη περιμετρικά του άξονα υπάρχουν τρύπες η οποίες επικοινωνούν με το πάνω μέρος του άξονα σε αυτό το σημείο υπάρχει κ μια ψευτοβαλβίδα.
η μπαροβαλβίδα χωρίζεται σε δύο θαλάμους,ο πάνω θάλαμος ο οποίος είναι μέσα στο καπάκι κ ο κάτω θάλαμος ο οποίος είναι περιμετρικά από το αξονάκι,οι θάλαμοι διαχωρίζονται από την μεμβράνη του άξονα .
όταν η μπαροβαλβίδα είναι ανοιχτή ο αέρας κυκλοφορεί από τον πάνω θάλαμο,ρουφάμε αέρα από την δεύτερη υποδοχή κ δημιουργούμαι υποπίεση στην πρώτη υποδοχή μέσω του χάλκινου σωλήνα,όταν κλείνει η μπαροβαλβίδα ο ηλεκτρομαγνήτης σπρώχνει τον άξονα προς τα πάνω η ψευτοβαβλίδα που βρίσκεται στο κέντρο του άξονα έρχεται σε επαφή με τον χάλκινο κεντρικό σωληνάκι κ ταυτόχρονα σφραγίζει ο χάλκινος σωλήνας (ανοίγει η waste gate) κ ανοίγει η ψευτοβαλβίδα (επειδή πατιέται προς τα κάτω από τον χάλκινο σωλήνα) ελευθερώνονται οι τρύπες που υπάρχουν περιμετρικά του άξονα κ η αντλία ρουφάει αέρα από τον κάτω θάλαμο του οποίου η υποδοχή τελειώνει στο ψεύτικο φιλτράκι
οπότε αν θέλουμε να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι:
να καθαρίσουμε το σωληνάκι, να αντικαταστήσουμε αυτό το μικρό φιλτράκι με άλλο κ ανά τακτά χρονικά διαστήματα να το καθαρίζουμε/αλλάζουμε.
επίσης πρέπει να αλλάξουμε κ την μπαροβαλβίδα μας αν υπάρχουν ενδείξεις ότι έχει παράδοση πνεύμα .
από την στιγμή που θα έχουμε καινούργια μπαροβαλβίδα καθαρά σωληνάκια κ καινούργιο φίλτρο τότε είναι σίγουρο ότι η μπαροβαλβίδα μας θα δουλεύει σωστά χωρίς προβλήματα.