zxpanos έγραψε:
το πρόβλημα στα αμάξια μας έχω το ίδιο δεν εινε η δύναμή δεν λείπει καθόλου αλά το σύστημα αντιρύπανσης.αν πριν βάλεις εκκεντροφόρους πρόγραμμα έφτιαχνες μια πάρα πολύ καλή εξάτμιση από μπρος μέχρι πίσω θα έβλεπες διαφορά.
+1 στον Πάνο.
Πριν από μερικά χρόνια έτυχε να αφιερώσουμε πολύ χρόνο και εκατοντάδες ώρες (χωρίς υπερβολή) ρυθμίσεων για να πάρουμε τις μέγιστες επιδόσεις από αυτόν ακριβώς τον κινητήρα.
1.6 TU με 110 άλογα.
Οι διαφορές του σε σχέση με του ραλλί, συνοπτικά είναι:
1) Ηπιότεροι εκκεντροφόροι με σκοπό να έχει καλύτερη ροπή στις μεσαίες
2) Μικρότερη σε όγκο πολλαπλή εισαγωγής, με σκοπό καλύτερη ροπή στις χαμηλομεσαίες
3) Καταλύτης πάνω στην πολλαπλή εξαγωγής και μικρή εξάτμιση (για να περνάει προδιαγραφές ρύπων)
4) Εντελώς διαφορετικό σύστημα ψεκασμού από ό,τι είχαν τα Saxo VTS και 106 Rallye. Έχει σταθερή πίεση βενζίνης
στη μπεκιέρα, χωρίς γραμμή επιστροφής. Ο ρυθμιστής πίεσης βρίσκεται στην αντλία πίσω και τα μπεκ του είναι κατά πολύ
μικρότερα από ό,τι των Saxo VTS.
5) Το καπάκι έχει μεγαλύτερες βαλβίδες εισαγωγής, οπότε είναι ένα βήμα παραπέρα στην βελτίωση σε σχέση με τα προγενέστερα.
Αυτό πρακτικά είναι και το μόνο καλύτερο σημείο σε όλο το μηχανολογικό σύνολο.
6) Τα ελατήρια βαλβίδων είναι μαλακότερα από ότι των Saxo VTS, με αποτέλεσμα να βαλβιδίζει ψηλά και να μη βγάζει δύναμη πάνω από
τις 7000rpm ακόμη κι αν στροφάρει.
7) Οι εγκέφαλοι που τοποθετούνται σε αυτό το μοτέρ, που είναι ο Bosch ME7.4.4 και ME7.4.5 δεν έχουν μεγάλη διαφορά στη ρυθμισιμότητά τους.
Οι παρατηρήσεις και τα συμπεράσματα που βγάλαμε μετά από όλο αυτό το χρόνο, με διαφορετικούς συνδυασμούς ανταλλακτικών και σχεδόν όλες τις λύσεις πάνω στις δοκιμές ήταν οτι:
1) Για βελτίωση στο συγκεκριμένο κινητήρα ξεκινάς από το χταπόδι και την εξάτμιση.
Ένα εργοστασιακό χταπόδι VTS/Rallye 16V με τροποποιημένο δίχαλο για να περνά από το κάρτερ είναι πάρα πολύ καλή λύση.
Η υπόλοιπη εξάτμιση πρέπει να είναι τουλάχιστον 50άρα για να υπάρχει αισθητή βελτίωση.
2) Για να δει κανείς αισθητή διαφορά με τους εκκεντροφόρους του VTS/Rallye, που βλέπει συνήθως 5-6 άλογα κι όχι περισσότερο,
πρέπει να έχει ήδη κάποια περιφερειακά αναβαθμισμένα. Διαφορετικά οι εκκεντροφόροι από μόνοι τους, πάνω σε ένα εργοστασιακό
αυτοκίνητο έχουν μηδαμινή διαφορά.
3) Αν βάλει κανείς ραλλοχταπόδι, εξάτμιση, σκούπα και αγριότερους εκκεντροφόρους (και ελατήρια βαλβίδων) ώστε να ξεπεράσει τους 135 ίππους τότε ψηλά τελειώνουν τα μπεκ και χρειάζονται από C2 VTS!
4) Οι εκκεντροφόροι του Rallye/VTS λειτουργούν εξαιτερικά όταν χρονίζονται στα μαμά σημάδια τους ή με ελάχιστη βραδυπορία (1-2 μοίρες).
Μετά από όλες τις δοκιμές και τα ανταλλακτικά που χρειάστηκαν, φτάσαμε σε ένα αυτοκίνητο που από 110 έβγαλε σχεδόν 150 ίππους στο στρόφαλο με 16 κιλά ροπής (μετρημένο στο ΜΑΗΑ στα Σπάτα). Όχι και τόσο εύκολα όσο περιμέναμε αρχικά.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, δεν δικαιολογείται να χάσεις από την τελική σου ταχύτητα γιατί αυτό δηλώνει ότι έχεις χάσει ισχύ.
Το συνηθισμένο αποτέλεσμα για τα ατμοσφαιρικά αυτοκίνητα που βελτιώνονται με εκκεντροφόρους,εξατμίσεις και λοιπά περιφερειακά
είναι ότι στεγνώνουν. Στεγνώνουν επειδή γίνονται ροικότερα στην ίδια υποπίεση, χωρίς να το γνωρίζει ο εγκέφαλος.
Γιατί ο εγκέφαλος δεν βλέπει ροή αέρα, υποπίεση+θερμοκρασία βλέπει και υπολογίζει πόσος αέρας πέρασε μέσω υπολογισμών και της καταστατικής εξίσωσης των αερίων.
Δουλειά του προγραμματιστή είναι να ρυθμίσει τον εγκέφαλο έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και να αποδώσει τα μέγιστα
με ασφάλεια για τον κινητήρα.
Για να συνοψίσουμε, Δημήτρη, δοκίμασε να κάνεις το εξής:
Με το πρόγραμμα, όπως είσαι τώρα, μέτρησε χρόνο που χρειάζεσαι για να πιάσεις τελική.
Βγάλε το πρόγραμμα και επαναλαβε το τεστ. Αν δεις ότι συμβαίνει το ίδιο, τότε κάποια ματσολιά έχει γίνει στο μηχανολογικό
κομμάτι και το πρόγραμμα ίσως να μη φταίει σε τίποτα. Κακό χρονισμα είναι μια πιθανή αιτία.
Αν πάλι δεις ότι η τελική σου βελτιώνεται, τότε θα ξέρεις ποιός φταίει.
Όλα αυτά με την αρχική επιφύλαξη ότι μάλλον βρίσκεσαι σε λάθος δρόμο βελτίωσης εξαρχής. Αλλά οι εκκεντροφόροι ραλλί δεν πείραξαν κανένα ποτέ...