Ημερολόγιο Γκαλερί Αναζήτηση Εγγραφή Σύνδεση 

Αρχική σελίδα  »  Ευρετήριο Δ. Συζήτησης  »  Μοντέλα  »  C5  »  Βελτιώσεις C5


[ +/- ] [ Τώρα είναι Πέμ 28 Μαρ 2024, 11:45 ]


 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Αλλαγή - βελτίωση εξάτμισης σε C5 Χ7 1.6THP
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί 21 Ιούλ 2015, 11:36 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Δευτ 19 Ιαν 2015, 10:12
Δημοσιεύσεις: 1759
Τοποθεσία: Αθήνα
Εικόνες: 15
Ένα από τα λίγα mods που θέλω να κάνω στην C5 μου είναι η βελτίωση της -ανύπαρκτης- εξάτμισης, κυρίως αισθητικά (δεν α-ν-τ-έ-χ-ω αυτό το γύρισμα προς τα κάτω της μαμά εξάτμισης) αλλά ίσως και βελτιωτικά, με ένα όσο γίνεται πιο ήσυχο τελικό ελευθέρας ροής.

Έχω δει ότι ο Θεόφιλος έχει απολήξεις που να ταιριάζουν με το άνοιγμα στο κάτω μέρος, και υποθέτω ότι μπορεί να προσαρμόσει μια τέτοια απόληξη σε ένα τελικό ελευθέρας.

Εικόνα

Για λίγο καιρό αναρωτιόμουν αν θα ήταν καλή λύση να βάλω τα αυθεντικά tips από το 3λιτρο, αλλά (α) θέλει πατέντα, και (β) είναι πανάκριβα (200€ έκαστο συν τις βάσεις τους).

Έχει κάνει κάποιος από εδώ παρόμοια αλλαγή, και αν ναι, με τι αισθητικά και ηχητικά αποτελέσματα ? Προφανώς το "ηχητικό" εξαρτάται από το μέγεθος και τη μόνωση του τελικού, αλλά θεωρώ ότι καλό θα ήταν να είναι λίγο πιο "παρόντας" ο ήχος της εξάτμισης....

_________________
BMW X3 xDrive20D M-sport
Ford Fiesta 1.0EB Titanium


Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Αλλαγή - βελτίωση εξάτμισης σε C5 Χ7 1.6THP
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί 21 Ιούλ 2015, 14:56 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 01 Ιουν 2013, 18:48
Δημοσιεύσεις: 10558
Τοποθεσία: Σουφλί, Έβρος
The Ace, αυτό που θα σε συμβουλέψω, επειδή και γω έχω αυτοκίνητο που κάνω ταξίδια, είναι να βάλεις απλά μια απόληξη και όχι τελικό. Διότι, σε υψηλές στροφές άρα και ταχύτητες, ο ήχος, θα είναι υπαρκτός και ανάλογα με το τελικό, αισθητός.
Ίσως ενοχλεί και τα παιδάκια σου όταν είναι μαζί σου! Εγώ έβαλα με πατέντα (είχε χείλος το τέλος της εξάτμισης) , μια όμορφη απόληξη και τέλος! Ανοξείδωτη, και το αμάξι, όπως μου είπαν, έδειξε!

_________________
C4 1.6 e-HDi SST MCP - 115hp (2013) "Clara" / C4 1.6 BlueHDi SST Feel - 100 hp (2017) "Michelle"
Εικόνα...Εικόνα


Είχαμε ένα C4, πήραμε και δεύτερο.......

Ευάγγελος

Να κοιτάς εκεί που θες να πας, αλλιώς θα πας εκεί που κοιτάς.


Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Αλλαγή - βελτίωση εξάτμισης σε C5 Χ7 1.6THP
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί 21 Ιούλ 2015, 15:04 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Δευτ 19 Ιαν 2015, 10:12
Δημοσιεύσεις: 1759
Τοποθεσία: Αθήνα
Εικόνες: 15
Ναι δεν ξέρω ακόμα τι θα κάνω, και εγώ για τον θόρυβο το σκέφτομαι, γι'αυτό έγραψα "όσο πιο ήσυχο"....μπορεί απλά να βάλω μια απόληξη και να τελειώσει εκεί το θέμα με 20-30 ευρώ κόστος...απλώς σκέφτομαι και την πιθανότητα επαναπρογραμματισμού και την όποια επίδραση θα έχει ένα πιο ελεύθερο τελικό...

_________________
BMW X3 xDrive20D M-sport
Ford Fiesta 1.0EB Titanium


Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Αλλαγή - βελτίωση εξάτμισης σε C5 Χ7 1.6THP
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί 21 Ιούλ 2015, 15:07 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 01 Ιουν 2013, 18:48
Δημοσιεύσεις: 10558
Τοποθεσία: Σουφλί, Έβρος
Αν το προχωρήσεις έως εκεί, δηλαδή επαναπρογραμματισμό, τότε θεωρώ πως το τελικό παίζει καταλυτικό ρόλο επομένως το θεωρώ απαραίτητο.
Τότε, δες πρώτα πως θα κινηθείς με τον επαναπρογραμματισμό, αν θα γίνει ή όχι, και μετά βλέπεις για το αν θα βάλεις τελικό ή απόλυξη.

_________________
C4 1.6 e-HDi SST MCP - 115hp (2013) "Clara" / C4 1.6 BlueHDi SST Feel - 100 hp (2017) "Michelle"
Εικόνα...Εικόνα


Είχαμε ένα C4, πήραμε και δεύτερο.......

Ευάγγελος

Να κοιτάς εκεί που θες να πας, αλλιώς θα πας εκεί που κοιτάς.


Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Αλλαγή - βελτίωση εξάτμισης σε C5 Χ7 1.6THP
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί 21 Ιούλ 2015, 15:15 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 01 Δεκ 2007, 05:05
Δημοσιεύσεις: 8103
Τοποθεσία: Pablo Escobar Preveza
θα προτιμουσα την οβαλ αποληξη διοτι τετοια εχει και το 3λιτρο διπλομπουκο αυτό βεβαια αλλα πιστευω θα δειξει εστω και με μια μπουκα....
σορρυ που θα το πω αλλα ότι άλλο θα δειξει κανγκουρια σε τετοιο αμαξι....δεν είναι σταρλετ η φιατ πουντο.....είναι C5 και θελει ένα ιδιαιτερο σεβασμο και προσοχη στα αξεσουάρ κατι που εχεις ηδη κανει μεχρι τωρα...μην το χαλας....

_________________
1995 Citroen Visa I '79 652cc ως το 2001
1998 Citroen Visa II '84 652cc ως το 2006
2001 Fiat Brava SX '01 1.2cc 16v ως το 2005
2005 Citroen Xantia II ΄99 1,6cc 8v Lpg ως το 2019
2006 Fiat Seicento ΄01 1.1cc Sporting Abarth ως το 2007
2009 Honda Jazz ΄09 1,2cc ως το 2020
2020 Citroen Xantia II '00 1.8cc 16v Lpg
2020 Citroen Xsara II '03 1.4cc 8v Lpg


Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Αλλαγή - βελτίωση εξάτμισης σε C5 Χ7 1.6THP
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί 21 Ιούλ 2015, 15:21 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Δευτ 19 Ιαν 2015, 10:12
Δημοσιεύσεις: 1759
Τοποθεσία: Αθήνα
Εικόνες: 15
Γι'αυτό έβαλα αυτή τη φωτό, επειδή βρήκα αυτή την τραπεζοειδή απόληξη στον Θεόφιλο, σε κανένα άλλο μαγαζί δεν έχω δει κάτι παρόμοιο (από όσο έχω κοιτάξει βεβαίως...). Κάτι δηλαδή που να μοιάζει στις διπλές απολήξεις του 3λιτρου. Και επειδή οι απολήξεις αυτές κοστίζουν 203€ έκαστη, είπα μήπως τη βγάλω πιο φθηνά, αλλά πάντα βάζοντας κάτι που να φαίνεται όσο το δυνατόν πιο "σωστό" πάνω στη C5. Και πάντα με την σκέψη μήπως κάνω και την αλλαγή τελικού (με την ίδια απόληξη), ώστε να κερδίσω ότι μπορώ και κατά τον επαναπρογραμματισμό....

Το μοναδικό μου πρόβλημα είναι με τον ήχο, στο RX8 ή στο RX7 ή στο CRX δεν με πείραζε, αντιθέτως τον ήθελα τον θόρυβο :D , αλλά στη C5 θα είναι πρόβλημα...γι'αυτό ρωτάω μήπως κάποιος έχει βάλει ελεύθερο τελικό και μπορεί να μου δώσει εικόνα για "πριν" και "μετά"...

_________________
BMW X3 xDrive20D M-sport
Ford Fiesta 1.0EB Titanium


Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Αλλαγή - βελτίωση εξάτμισης σε C5 Χ7 1.6THP
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί 21 Ιούλ 2015, 15:33 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 01 Δεκ 2007, 05:05
Δημοσιεύσεις: 8103
Τοποθεσία: Pablo Escobar Preveza
αν αλλαξεις εξατμιση με αυτές από τις 3λιτρες πιστευω θα εχεις πολλα λαμπάκια κατά καιρους αναμενα......βαλε την μπουκα που βρηκες και αν μπορεις να βρεις πιο ομοια από 3λιτρο θα είναι το καλυτερο...

_________________
1995 Citroen Visa I '79 652cc ως το 2001
1998 Citroen Visa II '84 652cc ως το 2006
2001 Fiat Brava SX '01 1.2cc 16v ως το 2005
2005 Citroen Xantia II ΄99 1,6cc 8v Lpg ως το 2019
2006 Fiat Seicento ΄01 1.1cc Sporting Abarth ως το 2007
2009 Honda Jazz ΄09 1,2cc ως το 2020
2020 Citroen Xantia II '00 1.8cc 16v Lpg
2020 Citroen Xsara II '03 1.4cc 8v Lpg


Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Αλλαγή - βελτίωση εξάτμισης σε C5 Χ7 1.6THP
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί 21 Ιούλ 2015, 15:43 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Δευτ 19 Ιαν 2015, 10:12
Δημοσιεύσεις: 1759
Τοποθεσία: Αθήνα
Εικόνες: 15
Όχι ρε συ, ποια εξάτμιση ? Αυτή κάνει μερικές χιλιάδες ευρώ, χώρια που δεν μπαίνει σε οποιοδήποτε άλλο μοτέρ (ξεκινάει διπλή από τον κινητήρα και άρα δεν μπορεί να κουμπώσει σε άλλο μοτέρ) :D

Οι απολήξεις όμως του 3λιτρου είναι ξεχωριστά parts, δηλαδή δεν είναι μέρος του τελικού silencer, κουμπώνουν στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα και πάνω σε αυτές καταλήγουν οι δύο σωλήνες που βγαίνουν από το τελικό silencer. Η τοποθέτηση μόνο των δύο απολήξεων είναι αρκετά διαδεδομένη μόντα αναβάθμισης της εμφάνισης, απλά είναι πολύ ακριβή: 410€ οι απολήξεις, 50€ οι βάσεις και αν πάρεις και το σωστό κάτω μέρος του προφυλακτήρα με τα διπλά ανοίγματα (αντί να κόψεις ένα επιπλέον άνοιγμα με το χέρι) άλλα 130€. Συν εργατικά, έχω δει να χρεώνουν μέχρι και 1000$/800€ για αυτή τη μόντα !!!!

Εγώ αναφέρομαι μόνο στις απολήξεις, είναι καθαρά αισθητική η αλλαγή, αλλιώτικα μιλάμε για ελεύθερο τελικό με την κατάλληλη απόληψη (αυτή που πόσταρα στην αρχή)...

_________________
BMW X3 xDrive20D M-sport
Ford Fiesta 1.0EB Titanium


Τελευταία επεξεργασία από The Ace και Τετ 22 Ιούλ 2015, 08:54, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά

Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Αλλαγή - βελτίωση εξάτμισης σε C5 Χ7 1.6THP
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί 21 Ιούλ 2015, 16:13 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 01 Δεκ 2007, 05:05
Δημοσιεύσεις: 8103
Τοποθεσία: Pablo Escobar Preveza
α ενταξει ρε.... :thumb :thumb :thumb :thumb

_________________
1995 Citroen Visa I '79 652cc ως το 2001
1998 Citroen Visa II '84 652cc ως το 2006
2001 Fiat Brava SX '01 1.2cc 16v ως το 2005
2005 Citroen Xantia II ΄99 1,6cc 8v Lpg ως το 2019
2006 Fiat Seicento ΄01 1.1cc Sporting Abarth ως το 2007
2009 Honda Jazz ΄09 1,2cc ως το 2020
2020 Citroen Xantia II '00 1.8cc 16v Lpg
2020 Citroen Xsara II '03 1.4cc 8v Lpg


Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Αλλαγή - βελτίωση εξάτμισης σε C5 Χ7 1.6THP
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί 21 Ιούλ 2015, 16:16 
Χωρίς σύνδεση
Super Moderator
Super Moderator
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί 11 Φεβ 2014, 21:23
Δημοσιεύσεις: 5363
Παρα πολλά χρήματα τα 1000€ για μια τέτοια απλή σχετικά αλλαγή. Καλύτερα επέλεξε μια λύση όπως έκανε ο Βαγγέλης. Μια απλή στρογγυλή διακριτική απόληξη.

_________________
Citroen C4 1.6 e-hdi
Εικόνα


Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Αλλαγή - βελτίωση εξάτμισης σε C5 Χ7 1.6THP
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ 22 Ιούλ 2015, 09:03 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Δευτ 19 Ιαν 2015, 10:12
Δημοσιεύσεις: 1759
Τοποθεσία: Αθήνα
Εικόνες: 15
Το ιδανικό θα ήταν να έκανα την ολοκληρωμένη μόντα με το να αγοράσω όλα τα απαραίτητα για να το κάνω όπως το 3λιτρο (δηλαδή τα tips, βάσεις και το κάτω μέρος του προφυλακτήρα)

Εικόνα

Επειδή όμως είναι πολύ μεγάλο κόστος (~800€) για μια ουσιαστικά μόνο αισθητική παρέμβαση, χώρια που το δεξί tip θα είναι "κενό" από πίσω, η πιο λογική λύση είναι το τραπεζοειδές tip που πόσταρα στην αρχή, και με 20-30 ευρώ έχω το ίδιο αποτέλεσμα (φυσικά μόνο από την αριστερή πλευρά). Ακόμα και με αλλαγή τελικού, την ίδια απόληξη θα βάλω.

Ο προβληματισμός μου είναι καθαρά στο ηχητικό κομμάτι, και πόσο (και αν) ενοχλητικό θα είναι πλέον στο ταξίδι το αυτοκίνητο....

_________________
BMW X3 xDrive20D M-sport
Ford Fiesta 1.0EB Titanium


Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Αλλαγή - βελτίωση εξάτμισης σε C5 Χ7 1.6THP
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ 22 Ιούλ 2015, 09:16 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 01 Ιουν 2013, 18:48
Δημοσιεύσεις: 10558
Τοποθεσία: Σουφλί, Έβρος
The Ace έγραψε:
Ο προβληματισμός μου είναι καθαρά στο ηχητικό κομμάτι, και πόσο (και αν) ενοχλητικό θα είναι πλέον στο ταξίδι το αυτοκίνητο....


Είναι ο μόνος λόγος που δεν έχω βάλει τελικό με ήχο. Έστω και λίγο. Οι περισσότεροι εξατμισάδες με διαβεβαίωσαν ότι θα είναι ενοχλητικό για μένα που θέλω και έχω συνηθίσει ήρεμα ταξίδια.

_________________
C4 1.6 e-HDi SST MCP - 115hp (2013) "Clara" / C4 1.6 BlueHDi SST Feel - 100 hp (2017) "Michelle"
Εικόνα...Εικόνα


Είχαμε ένα C4, πήραμε και δεύτερο.......

Ευάγγελος

Να κοιτάς εκεί που θες να πας, αλλιώς θα πας εκεί που κοιτάς.


Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Αλλαγή - βελτίωση εξάτμισης σε C5 Χ7 1.6THP
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ 02 Σεπ 2015, 16:02 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Δευτ 19 Ιαν 2015, 10:12
Δημοσιεύσεις: 1759
Τοποθεσία: Αθήνα
Εικόνες: 15
Δυστυχώς τέτοια τραπεζοειδής μπούκα δεν υπάρχει πουθενά....ο Θεόφιλος είχε 1 (!?!) αλλά το έχει βάλει, το ίδιο και στο Κένταυρο, ο ExhaustCenter δεν είχε ποτέ, και δεν βλέπω κανένα άλλο εξατμισάδικο να έχει/είχε τέτοιο tip...

Έχει ρε παιδιά κανείς καμιά ιδέα ποιος μπορεί να έχει τέτοιο tip ?

_________________
BMW X3 xDrive20D M-sport
Ford Fiesta 1.0EB Titanium


Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Αλλαγή - βελτίωση εξάτμισης σε C5 Χ7 1.6THP
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ 02 Σεπ 2015, 17:15 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Παρ 23 Δεκ 2011, 18:14
Δημοσιεύσεις: 1180
Παντως για stage 1 δεν χρειαζεται τελικο..


Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Αλλαγή - βελτίωση εξάτμισης σε C5 Χ7 1.6THP
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ 02 Σεπ 2015, 17:39 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Δευτ 19 Ιαν 2015, 10:12
Δημοσιεύσεις: 1759
Τοποθεσία: Αθήνα
Εικόνες: 15
Ανεξάρτητα αν θα βάλω τελικό ελευθέρας ροής ή όχι, η απόληξη θέλω να μοιάζει όσο πιο πολύ γίνεται με αυτές του 3λιτρου (και να ταιριάζει με το κόψιμο που κάνει ο προφυλακτήρας για αυτές ακριβώς τις απολήξεις). Και επειδή μάλλον τείνω προς το να μην βάλω ελευθέρας, ψάχνω μόνο την απόληξη. Αν δεν μπορώ να βρω πουθενά μια τραπεζοειδή, τότε θα αναγκαστώ (?) να αγοράσω την αυθεντική αριστερή της Citroen....Και δεν το κάνω τόσο για το πρόγραμμα, όσο για την απαίσια όψη που έχει το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, με την τρύπα στο προφυλακτήρα και το βλαμμένο γύρισμα της εξάτμισης....

_________________
BMW X3 xDrive20D M-sport
Ford Fiesta 1.0EB Titanium


Κορυφή 
 
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
 
 Σελίδα 1 από 7 [ 91 Δημοσιεύσεις ] Μετάβαση στην σελίδα 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Επόμενο



Συναφή θέματα

βελτιωση 1.1
Δ. Συζήτηση: Βελτιώσεις Saxo
Συγγραφέας: Anonymous
Απαντήσεις: 21
Τι βελτίωση έχετε κάνει στο saxo σας
Δ. Συζήτηση: Βελτιώσεις Saxo
Συγγραφέας: AleZ750
Απαντήσεις: 146
Αλλαγή ψείρας στο τασάκι.
Δ. Συζήτηση: Τεχνικά-Μηχανολογικά-Ηλεκτρ/ικά C4
Συγγραφέας: akistab
Απαντήσεις: 21
Αλλαγή κινητήρα από ΑΧ 1,6 1991 σε ΑΧ 1,1 '96
Δ. Συζήτηση: AX
Συγγραφέας: GEMI
Απαντήσεις: 156
Κορυφή
 


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

 
 

 
Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Σύνδεση
Όνομα μέλους:

Εγγραφή
Κωδικός:

Ξέχασα τον κωδικό μου
Αποστολή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ενεργοποίησης πάλι
Αυτόματη σύνδεση σε κάθε επίσκεψη
Απόκρυψη των στοιχείων μου κατά την διάρκεια της σύνδεσης

Για να συνδεθείτε πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος. Η εγγραφή γίνεται σε λίγα μόνο λεπτά, αλλά σας παρέχει αυξημένες δυνατότητες. Επίσης οι διαχειριστές μπορεί να χορηγούν επιπρόσθετα δικαιώματα στα εγγεγραμμένα μέλη. Πριν συνδεθείτε, σιγουρευτείτε ότι γνωρίζετε τους όρους χρήσης και τις σχετικές τακτικές. Παρακαλούμε να διαβάσετε τους κανόνες της Δ. Συζήτησης κατά την πλοήγησή σας σε αυτό.

Όροι χρήσης | Προσωπικό απόρρητο

 
Γίνε σήμερα club member και απέκτησε ΜΟΝΑΔΙΚΑ προνόμια
Γίνε σήμερα club member και απέκτησε ΜΟΝΑΔΙΚΑ προνόμια