Θα στο πω απλα...
Στο rallye φανηκε το προβλημα γιατι ειναι ιδιαιτερο μοτερ και δεν κανει καθολου ευκολα κανεναν προγραμματιστη μαγκα.
Κατα τα αλλα το να βαλει καποιος προγραμμα στο 13αρι ειναι γελοίο,αρκει να ξερεις.
Απλα τα υπολοιπα αυτοκινητα ειχαν αλλα περιθωρια και ανοχες για αυτο και δεν ειδες καποια παρενεργεια.
Οπως σου ειπα και πριν,αναλογα με το μοτερ,υπαρχουν καποια περιθωρια για να "παιξεις".
Πχ σε ενα μοτερ που δεν ειναι πουσαρισμενο,μπορεις να κοψεις λιγο καυσιμο ψηλα...
Αυτο θα εχει σαν αποτελεσμα να πηγαινει καπως καλυτερα...
Οι συνεπειες στο μοτερ βεβαια ειναι τετοιες που εσυ δεν τις βλεπεις.
Εννοω οτι κοβωντας καυσιμο,ανεβαινει η θερμοκρασια στους θαλαμους καυσης,κοινως εχει πιο μεγαλες θερμοκρασιες στο μοτερ.
Αυτο μπορει να καταπονει απλως περισσοτερο τα πιστονια και τα ελατηρια τους που στεγανοποιουν ή ακομα χειροτερα να εχει πυρακια τα οποια βεβαια δεν ακους εκει ψηλα.
Μακροπροθεσμα οι υψηλες θερμοκρασιες θα σου φθειρουν προωρα τα ελατηρια των πιστονιων οποτε το μοτερ θα αρχισει να καιει λαδια νωριτερα απο τον προκαθορισμενο χρονο που εχει υπολογισει το εργοστασιο.
Το παραπανω παραδειγμα βεβαια εξαρταται και απο το που κινειται το αυτοκινητο.
Εγω πχ στο 13αρι μου ειχα βαλει ενα προγραμμα που για να βγαλει αλογα ηταν στεγνοτερο μετα τις 5500-6000.
Σε χρηση πολης η διαφορα δεν φαινοταν καθως το μοτερ δουλευε σχεδον φυσιολογικα.
Σε εθνικη οδο ομως οταν αποφασιζες οτι θελεις να κινηθεις γρηγορα και οι στροφες με 5η ηταν ανεβασμενες,το μοτερ ηταν συνεχεια σε μεγαλες θερμοκρασιες.
Οχι στα κοκκινα μεν αλλα απο την αλλη δεν δουλευε και "ξεκουραστα" που λεμε...
Το αποτελεσμα τα μπουζι να βγαινουν ολολευκα καθε φορα(εκανα πολλα χιλιομετρα εκτος πολης τοτε).
Το μοτερ σταδιακα αρχισε να καιει περισσοτερα λαδια και καποια στιγμη εσπασε,απο αλλον λογο ομως.
Οποτε αναλογα με την χρηση που κανεις,επελεξε και τι ακριβως θελεις να κανεις...
Θελει ψαξιμο και τιποτα δεν ειναι στην τυχη...
Απλα ευτυχως ή δυστυχως,στα συγχρονα αυτοκινητα,το γεγονος οτι ενα καλο 1ο σταδιο συμπληρωνεται απο ενα καλο προγραμμα,ειναι μυθος για να πουλανε οι εμποροι καθως ο εγκεφαλος του αυτοκινητου,το κανει ηδη απο μονος του.