Σελίδα 1 από 1 [ 6 Δημοσιεύσεις ]
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
vagelis
|
Θέμα δημοσίευσης: θερμοκρασία κινητήρα xara 1.6 Δημοσιεύτηκε: Παρ 28 Αύγ 2009, 17:46 |
|
|
όπως ίσως γνωρίζετε η μηχανική βαλβίδα νερού κυκλοφορίας ανοίγει στους 75 βαθμούς και η ο ηλεκτρονικός αισθητήρας για την λειτουργία του βεντηλατέρ ανοίγει στους 96 βαθμούς.
96 βαθμοί είναι υψηλή θερμοκρασία , κοντά στον βρασμό , και επιβαρύνετε πολύ το σύστημα ψύξης και η μηχανή. εάν υπολογίσουμε και την αδράνεια του αισθητήρα, κάποιες στιγμές μπορεί να φτάνει και στους 98-100 βαθμούς. αποφάσισα λοιπόν να υποχρεώσω το βεντηλατέρ να ξεκινά στους 88-90 βαθμούς περίπου. ο αισθητήρας (θερμοστάτης) δεν είναι τίποτα άλλο από μια θερμική αντίσταση, που η τιμή μεγαλώνει ανάλογα με την θερμοκρασία και μέσο του εγκεφάλου ενεργοποιεί το βεντηλατέρ και έχει και ένδειξη στο όργανο. για να μην μακρηγορώ μετά από δοκιμές και μετρήσεις κατέληξα ότι συνδέοντας μια απλή αντίσταση 4,3 ΚΩ παράλληλα στα 2 καλώδια του αισθητήρα το όργανο δίνει ψευδή ένδειξη 96 βαθμούς ας πούμε ενώ στην πραγματικότητα είναι 88-90 βαθμοί. έτσι το βεντηλατέρ ξεκινά σε 88-90 βαθμούς ανακουφίζοντας το σύστημα νωρίτερα κατά 6-7 κρίσιμους βαθμούς.
θα το παρακολουθήσω και θα ενημερώσω
|
|
|
|
|
vagelis
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: θερμοκρασία κινητήρα xara 1.6 Δημοσιεύτηκε: Δευτ 31 Αύγ 2009, 17:52 |
|
|
Ναι όντος την ψεύτικη θερμοκρασία κατά 8-9 βαθμούς παραπάνω την έδινε και το όργανο. το πρόβλημα δεν ήταν εκεί, η δουλειά για εκκίνηση βεντιλατέρ, και διατήρηση θερμοκρασίας κάτω από 90 βαθμούς γίνετε. το πρόβλημα παρουσιάστηκε με κρύα μηχανή που δυσκολεύτηκε να πάρει, ίσως γιατί θεώρησε ότι ήταν ζεστή η μηχανή (με την ψεύτικη ένδειξη) και δεν άνοιγε τον αέρα. τελικά επανέφερα το σύστημα όπως ήταν, και θα πάω για αλλαγή της ηλεκτρικής βαλβίδας .
μου κάνει εντύπωση antonios16v οι θερμοκρασίες που αναφέρεις 1η ταχύτητα στους 93 2η ταχύτητα στους 96 (η με αρκοντισιον) 3η ταχύτητα στους 98 είναι υπερβολικές για φυσιολογικές .....
το σύστημα
έχει 2 αντιστάσεις και είναι ok έχει τρία relay και είναι ok
παρατηρούσα την θερμοκρασία που έφτανε 93-96 να ενεργοποιεί το βεντιλατέρ, και πέφτοντας η θερμοκρασία 75-80 ακόμα δούλευε. τελευταία με ανάλογη παρατήρηση ενεργοποιείτε το βεντιλατέρ 93-96 και απενεργοποιείτε 89 επίσης εάν έχω αναμένω αιρκοντίσιον όλα πάνε καλά, η θερμοκρασία κυμαίνετε 75-80 συνεχώς, και μάλλον είναι ενεργοποιημένη η δεύτερη σκάλα βεντιλατέρ.
|
|
|
|
|
vagelis
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: θερμοκρασία κινητήρα xara 1.6 Δημοσιεύτηκε: Τρί 01 Σεπ 2009, 18:58 |
|
|
παρατηρήσεις συνέχεια κρύα μηχανή , ακινητοποιημένο όχημα ενεργοποίηση βεντηλατέρ 93-96 σταμάτημα βεντηλατερ 90 επανεκκίνηση βεντηλατέρ 93-96 σταμάτημα βεντηλατέρ 90 επανεκκίνηση βενρηλατέρ 93-96 συνεχή λειτουργία βεντηλατέρ (νομίζω δεύτερη σκάλα) και διατήρηση θερμοκρασίας 75 βαθμούς
μου μοιάζουν όλα τα παραπάνω φυσιολογικές προγραμματισμένες ενέργειες εκείνο που με ανησυχεί είναι αυτό το 96 βαθμούς.
και το όλο θέμα το ψάχνω από την στιγμή που μου είπε ο μηχανικός ότι είδε άλατα στην μηχανή προερχόμενα από πιθανή διαρροή νερού. από εκείνη τη στιγμή παρακολουθώντας την στάθμη του δοχείου για μέρες, δεν παρατήρησα τίποτα.
|
|
|
|
|
Zach8
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: θερμοκρασία κινητήρα xara 1.6 Δημοσιεύτηκε: Τρί 26 Ιαν 2010, 15:30 |
|
Εγγραφή: Τρί 05 Αύγ 2008, 11:28 Δημοσιεύσεις: 442 Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
|
Κι εγώ αντιμιετωπίζω το ίδιο πρόβλημα. Ψώνισα πρόσφατα μεταχειρισμένο Ξαρά 1.6 16V του 02 (mutliplex με ηλεκτρικό γκάζι κλπ) και παρατήρησα πως η θερμοκρασία παραμένει σταθερά στους 95 βαθμούς. Και μάλιστα το ανεμιστηράκι παίρνει μπρος στους 95, δουλεύει για λίγο, περί τα 20 δευτερόλεπτα και μετά σταματάει. Με το αυτοκίνητο σταματημένο έτσι? Είναι νορμάλ αυτό? Μπας κι έχω κι εγώ καμιά διαρροή και δε φέναται? Η στάθμη στο δοχείο δεν πέφτει. Όλο ίδια τη βλέπω.
Και σε άλλο Ξαρά 1,6 16V του 03 που είχα οδηγήσει για αρκετό καιρό η θερμοκρασία δεν ανέβαινε πάνω απο 90 βαθμούς.
Μήπως ξέρει κανείς να μας πει αν το όλο θέμα της θερμοκρασίας εχει να κάνει με μια απλή ρύθμιση της ECU???
Λόγω που σ'αυτούς τους κινητήρες (TU5JP4) ο εγκέφαλος ελέγχει τον κινητήρα σε όλα τα σημεία του, ακόμα και την ψύξη, (με το muliplex κλπ) μπας και υπάρχει περίπτωση με μια απλή ρύθμιση στο διαγνωστικό να μπορούμε να του πούμε να δουλεύει τον ανεμιστήρα στους 89 βαθμούς (αντί για 95) και να διατηρεί τη θερμοκρασία εκει γύρω?
_________________ Keep the shiny side up
|
|
|
|
|
Σελίδα 1 από 1 [ 6 Δημοσιεύσεις ]
Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 4 επισκέπτες |
|
|
|
Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
|
|
|
Απέκτησε Greek Citroen Club αξεσουάρ |
|