Σελίδα 2 από 2

Re: ελαφροτερη τροχαλια και βολαν

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 29 Απρ 2011, 09:47
από xsr,george
ναι σιγουρα δεν ειμαστε το ιδιο ουτε σε αλογα ουτε σε κιλα!αλλα δεν ειναι τοσο ασχημα τα πραγματα ουτα σε πορια ουτε στο ξεκινημα.

Re: ελαφροτερη τροχαλια και βολαν

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 28 Οκτ 2011, 14:31
από sthom
Αν και δεν νομιζω να ειναι ακομα υπο εξεταση το θεμα αν αξιζει ενα ελαφρωμενο βολαν και μια τροχαλια στροφαλου,η απαντηση ειναι σαφεστατα και αξιζει.

Οχι,αλογα δεν θα παρει,απλα θα ειναι λιγο πιο ευχαριστο ψηλα.Οτι χασει,θα το χασει μεχρι τις 2-2μιση αλλα απο εκει και πανω θα ειναι πιο "ζωντανο" παντου.
Οσο αφορα το ζυγισμα του βολαν με τον στροφαλο,ειναι ηδη ζυγισμενα και μεμονωμενα σαν ανταλλακτικα οποτε μην αγχωνεστε,δεν τιθεται θεμα ζημιας.
Το μαμα βολαν των TU5 κατεβαινει ευκολα στα 3μιση-4 κιλα απο τα περιπου 5+ που ειναι εργοστασιακα.

Τα ιδια ακριβως ισχυουν και για την τροχαλια στροφαλου...

Απλα υποψιν οτι ειναι μια κινηση που γινεται οταν με το καλο ερθει η ωρα για αλλαγη δισκοπλατο μιας και το κοστολογιο των εργατικων ειναι αρκετα μεγαλο,σε αντιθεση βεβαια με το ελαφρωμα του βολαν που κοστιζει συνηθως κατω απο 100Ε.
Περι τροχαλιας στροφαλου,μια αλουμινενια κοστιζει καπου στα 80-90Ε αν και σε καποιες περιπτωσεις μπορει να ταιριαζει η συμπαγης μεταλλικη απο μικροτερους TU.

Re: ελαφροτερη τροχαλια και βολαν

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 28 Οκτ 2011, 18:45
από billaras
Βασιλη το βολαν ισως ναι, και αυτο παλι πρεπει να ειναι ελαφρωμενο καταλληλα γιατι η υπερβολη μετα θα ξεκινησει θεματα με την ευσταθεια του ρελαντι.

Για την τροχαλια στροφαλλου, που κινει τα υπολοιπα παρελκομενα, ΕΑΝ το αμαξι εχει κλιματισμο, ΔΕΝ πρεπει αν μπει μασιφ μεταλλικη (ειτε αλουμινιο ειτε χαλυβδινη-σιδερενια) γιατι καταργοντας τον ελαστικο συνδεσμο που εχει ενδιαμεσα των 2 τροχαλιων που αποτελειται, εχει εμγαλο ζορι και κρασαμους κατα την ενεργοποιηση του κλιματισμου (κομπρεσερ) και τρωει το εδρανο του στροφαλλου που ειναι στην μερια εκεινη.
Θα παρατηρησει κανεις επισης οτι μοντελα ιδια με και χωρις κλιματισμο, ατα με τον κλιματισμο ειχαν αντικραδασμικη τροχαλια και τα αλλα μονοκομματη.

Re: ελαφροτερη τροχαλια και βολαν

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 28 Οκτ 2011, 20:11
από sthom
Το οτι τρωει το εδρανο του στροφαλου ειναι μεγαλος μυθος παντως μιας και σε TU που φορανε αλουμινενια συμπαγη τροχαλια εδω και πανω απο 10 χρονια,δεν εχουν κανει τσικ απο μεταλλα στροφαλου.
Ολα οσα ανοιχτηκαν για επισκευη,ειχαν φθορες στο ανω τμημα του μπλοκ(ελατηρια πιστονιων και πιστονια δηλαδη).

Εγω προσωπικα,και στα 4 PSA που περασαν απο τα χερια μου,παντα ειχα συμπαγη τροχαλια και ποτε δεν ειχα κανενα προβλημα αλλα ασχετα με αυτο,αν ειχε οντως κραδασμους,τοτε μακροπροθεσμα παλι θα υπηρχε προβλημα ακομα και με την τροχαλια με το λαστιχο.

Υποψιν παντως οτι τα 1600αρια 8v Rallye που ηταν χωρις κλιματισμο απο το εργοστασιο,φορουσαν την τροχαλια με το λαστιχο και οχι την συμπαγη.

Re: ελαφροτερη τροχαλια και βολαν

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 28 Οκτ 2011, 21:53
από billaras
Παντως σε καποια XU παλαιας κοπης σχετικα, παρουσιασαςν ενα "θεμα" με το συγκεκριμμενο εδρανο. Δεν ξερω αν ειναι τυχαιο και τα συγκεκριμμενα δεν ειχαν αντικραδασμικη με λαστηχο. :hmm
Παντως παρα πολλα αυτοκινητα "απεκτησαν" τετοια τροχαλια με λαστηχο. Ακομα και Toyota, Mazda κτλ χωρις κλιματισμο και παλια την ειχαν.

Re: ελαφροτερη τροχαλια και βολαν

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 28 Οκτ 2011, 23:04
από sthom
Γενικα οι XU ειναι πιο "παρεξηγημενη" ιστορια απο τους TU.

Οσο αφορα το ελαστικο παρεμβυσμα,ναι,συμφωνω οτι σχεδον ολα τα τωρινα φορανε τετοιου ειδους τροχαλια,απλα αν δεν χαλαει και κατι,τοτε και τα εργοστασια δεν θα πουλανε ανταλλακτικα. :P

Περαν της πλακας,για καποιον λογο εβαλαν το λαστιχο,απλα οταν σε καποιους TU δεν βαζουν καν ενω σε αλλους βαζουν αλλα το μπλοκ δεν αλλαξε καν ολα αυτα τα χρονια,μαλλον κατι αλλο ειναι και οχι "δομικο" θεμα... :hmm