Ημερολόγιο Γκαλερί Αναζήτηση Εγγραφή Σύνδεση 

[ +/- ] [ Τώρα είναι Πέμ 28 Μαρ 2024, 18:22 ]


 Σελίδα 1 από 1 [ 2 Δημοσιεύσεις ] 



 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Ιστορία της Citroen
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ 09 Ιουν 2007, 19:06 
Χωρίς σύνδεση
Honored Member
Honored Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 09 Σεπ 2006, 15:22
Δημοσιεύσεις: 801
Τοποθεσία: Αθήνα. Seat Leon 1.8 TSi
Ιστορία του λογότυπου: διπλός λοχιας

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του γάμου του στην Πολωνία ό andre Σιτροέν βρίσκει ενός των γονέων του που έχει συλλάβει την ιδεα του διπλασιασμού των γραναζιων .Στης επιστροφή στη Γαλλία, ο Σιτροέν καταθέτει την κατοχύρωση διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας και ανοίγει αμέσως μετά ένα εργαστήριο μέσα στο προάστιο Saint-Denis paris. Ενώ θίγει την αυτοκίνητιστική παραγωγή το 1919, andre Σιτροέν διαλέγει σαν το έμβλημα ένα διπλό γραναζι, στην υπενθύμιση της πρώτης βιομηχανικής περιπέτειάς του. Παρά την επανάληψη της επιχείρησης από Michelin το 1935, τότε από peugeot το 1975, τα διπλά γραναζια που εκσυγχρονίζονται σχεδόν αμετάβλητα, αλλά, έχουν εμφανιστεί πάντα σε κάθ ένας πρότυπο του σήματος.

Οι άνθρωποι που έχουν κάνει Σιτροέν

Andrι Σιτροέν: γεννημένος τα 5 Φεβρουάριος 1878 paris, είναι τα νήματα diamantaire της ολλανδικής προέλευσης. Polytechnicien, λειώνει έπειτα την επιχείρηση των γραναζιών Σιτροέν, τότε παίρνει την κατεύθυνση των αυτοκίνητιστικών εργοστασίων κομμάτια στα 1908. en μοηνς δε τα 5 έτη, θα δεκαπλασιάήσει την παραγωγή. Au λενδεμαην δε τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, λειώνει την επιχείρηση των αυτοκινήτων Σιτροέν. Επίσης λατρεμμένος παρά μισημένος, θα γνωρίσει μια ας fulgurante επιτυχία ίδιος ο ας θα τον είναι η πτώση του. Το πνεύμα του θα είναι για να προβλέψει, προ πάντων ο κόσμος, την τρομερή αύξηση του αυτοκινήτου και όλες επιπτώσεις του μέσα στην επιχείρηση. Autant καινοτομίες, οι οποίες είναι σήμερα τρέχουσες πρακτικές αλλά που έχουν σπρώξει όλες συνήθειες της εποχής. Δεκαπέντε έτη μόνο, κατά τη διάρκεια τα οποία, θα επεκτείνει μια έντονη δραστηριότητα και θα κάνει να εισαγάγει το αυτοκίνητο μέσα στην σύγχρονη εποχή του.

Pierre Michelin: πιό δεύτερος τα νήματα edouard (ο συνιδρυτής του σήματος των λάστιχων) στέλνονται στη Σιτροέν να βελτιώσουν την οικονομική διαχείριση. Γίνοντας προεδρεύει τον Ιούλιο το 1935, αρχίζει στο παιχνίδι και συνδέεται με επιτυχίες τις που διορθώνουν τα ελαττώματα της έλξης. Θα βρεί το θάνατο το 1937 μέσα σε ένα ατύχημα του δρόμου.

Pierre Boulanger: συνοδεύει τον Pierre Michelin όπως ο αντιπρόεδρος, τότε του πετυχαίνει μετέπειτα το θάνατό του. Είναι αυτός που θα λανσαρίσει το πρόγραμμα TPV (ενα μικρό όχημα) που θα δώσει τη γέννηση 2 cv. Θα κατευθύνει την επιχείρηση μέχρι το θάνατό του 1950.

Andrι Lefebvre: βαθμολόγηση του ανώτερου σχολείου της αεροναυπηγικής, αρχίζει να ενώωει το γραφείο των μελετών Renault. Μεταφεμένος από το Loui Renault για το θράσο του και την αυθάδειά του, ενώνει έπειτα Σιτροέν. Εξαιρετικός μηχανικός, θα είναι υπεύθυνος μόνος του μια γέννηση της έλξης, 2 cv και του DS 19 !

Flaminio Bertoni: γεννημένος σε Lombardia, αυτός ο καλλιτέχνης (γλύπτης, σχεδιαστής) εισάγει chez Σιτροέν στα 1932. που εμπνέεται στιλίστας, θα εφεύρει τις γράμμεις της έλξης, 2 cv και του DS, ίδιος ο συνεχιζόμενος για να παραγάγει αρχικά έργα που θα εκθέσει κυρίως στην έκθεση του φθινοπώρου και την έκθεση indιpendants.

Οι μεγάλες ημερομηνίες

1878: γέννηση andrι Σιτροέν τα 5 Φεβρουάριος paris 1919: ίδρυση της επιχείρησης των αυτοκινήτων Σιτροέν.
1920: Σιτροέν εφευρίσκει τις standards ανταλλαγές των μηχανικών οργάνων
1921: ίδρυση της πρώτης επιχείρησης των ενοικιάσεων των αυτοκινήτων σε Γαλλία
1922: αεροπλάνα χαράσσουν μέσα στον ουρανό το όνομα Σιτροέν, έναρξη της πώλησης της πίστωσης σε πολύ συμφέρουσες προϋποθέσεις, εμπορευματοποίηση των πρώτων παιχνιδιών Σιτροέν και της καθιέρωσης των πρώτων πινάκων σηματοδοσίας που σημειώνονται του διπλού λοχια. 1923: δημιουργία μιας καταχώρησης των κομματιών της αντικατάστασης με τις δασμολογήσεις τους και ενός λεξικού των επισκευών
1924: έναρξη της εταιρείας των ταξί Σιτροέν
1925: φωτισμός του Πυργου του Αιφελ εξ ονόματος Σιτροέν, ανάπτυξη σε Γαλλία εμπορικού δικτύου του αντάξιου αυτού του ονόματος. Συλλέγει τους τότε 5000 πράκτορες.
1929: έναρξη της εγγύησης ενός έτους και της δωρεάν αναθεώρησης μετέπειτα rodage. Η ετήσια παραγωγή υπερβαίνει γιατην πρώτη φορά τα 100.000 αντίτυπα.
1931: ίδρυση της επιχείρησης των μεταφορών Σιτροέν, ένα δίκτυο λεωφορείων του σήματος των που καλύπτουν όλη Γαλλία
1933: εγκαινίαση του νέου εργοστασίου javel
1934: κατάθεση του απολογισμού της Σιτροέν, λήψη του ελέγχου από τη Michelin
1935: Andrι Σιτροέν εξαρθρώνεται των λειτουργιών διοικητή του του που εξουσιοδοτείται τον Ιανουάριο. Αυτός meurt τα 3 Ιούλιος.
1965: Συγχώνευση Citroεn-Panhard.
1967: Σιτροέν παίρνει μια πλειοψηφική συμμετοχή μέσα στο κεφάλαιο Berliet
1968: αναδιοργάνωση της ομάδας, με τη δημιουργία Σιτροέν του που συλλέγει: Σιτροέν, Panhard και Berliet. Συμφωνία τεχνικής και της οικονομικής συνεργασίας ανάμεσα σε Σιτροέν και fiat.
1969: Σιτροέν ανακτά τη Maserati.
1973: τέλος των συμφωνιών fiat/ψιτροεν τοποθέτηση στην υπηρεσία του εργοστασίου Aulnay-sous-Bois.
1974: κλείσιμο του εργοστασίου της αποβάθρας Berliet εγκαταλείπει την ομάδα και Maserati μεταπωλείται.
1976: Peugeot παίρνει το κεφάλαιο Σιτροέν και αποτελεί την εκμετάλλευση PSA

Όλα πρότυπα

1919: έξοδος 4 Ιουνίου του πρώτου Σιτροέν: ο τύπος Α του κινητήρα 4 κύλινδροι 1327 cm3 που αναπτύσσουν 18 ch.
1921: παρουσίαση στην έκθεση paris 5 cv. παραχθείσα σε μια έκδοση που βάφεται στο ζωντανό κίτρινο, θα γίνει δημοφιλής με το όνομα "μικρός το λεμόνι ''. Θα βαπτιστεί έπειτα "το τριφύλλι'' μετέπειτα τη διευθέτηση μιας τρίτης πίσω κεντρικής θέσης.
1924: έναρξη της μπερλίνας B10, πρώτο Σιτροέν στο αμάξωμα "όλος χάλυβας . Θα αντικατασταθεί γρήγορα από το ίδιο B12, αλλά πιο στο σημείο.
1926: έναρξη της μπερλίνας B14.
1928: παρουσίαση στην έκθεση paris των προτύπων C4 και C6.
1932: έξοδος 8 cv που θα περάσει στους απογόνους με το όνομα "rosalie ''.
1934: το έναρξη του 7A
1935: έξοδος της έλξης 11 cv.
1938: εμπορευματοποίηση της έλξης 15-6 (κινητήρας 6 κύλινδροι).
1948: παρουσίαση στην έκθεση paris 2 cv έναρξη του τύπου.
1955: παρουσίαση στην έκθεση paris του DS.
1957: παύση της παραγωγής της έλξης έξοδος του 19, ένα DS πιό οικονομικός.
1960: παρουσίαση του DS cabriolet που φτιαχνεται από το Chapron.
1961: έναρξη 3 cv, πιό γνωστός με το όνομα ΑΜΙ 6.
1965: έναρξη του DS 21.
1967: παρουσίαση του Dyane.
1968: έξοδος του Mιhari.
1969: Το ΑΜΙ 8 αντικαθιστα το ΑΜΙ 6. Εμπορευματοποίηση (150 αντίτυπα) ενός πρωτοτύπου του περιστροφικού κινητήρα, το M35.
1970: παρουσίαση SM του κινητήρα 6 κύλινδροι Maserati, έναρξη τον Οκτώβριο του GS.
1972: έξοδος του DS 23.
1973: παρουσίαση του GS birotor.
1974: έναρξη στην έκθεση paris του CX.
1975: παύση της παραγωγής του DS.
1976: έναρξη του LN.
1978: παρουσίαση στην έκθεση paris της θεώρησης.
1981: έναρξη της θεώρησης 2.
1982: παρουσίαση του BX στην έκθεση Παρισιου.
1984: έξοδος axel, παραχθείς Ρουμανία.
1986: έναρξη του AX.
1987: παρουσίαση του BX 19 GTI 16 βαλβίδες, πρώτο γαλλικό αυτοκίνητο του κινητήρα multisoupapes 16v.
1989: έξοδος το Μάιο του XM.
1990: παύση της παραγωγής 2 cv.
1991: παρουσίαση του ZX.
1992: εμπορευματοποίηση του Xantia.
1994: έναρξη monospace .
1996: έξοδος saxo εμπορευματοποίηση ludospace του Berlingo.
1997: το Xsara αντικαθιστα το ZX.
1999: εμπορευματοποίηση του Μonospace compact Xsara Picasso.
2000: παρουσίαση στο Παρισι το C5.
- Παύση της παραγωγής του XM
- Παύση της παραγωγής του Xantia (αντικατεσταθηκε από το C5)
- C5 (4 cyl.-1.8-117 ch/2.0-138 και 143 ch*2.0 HDI-90 και 110 ch/2.2 HDI-136 ch*V6-3.0-210 ch)
2002: C3 (4 cyl.-1.1-70 ch/1.4-75 ετ 90 ch/1.6-110 ch/1.4 HDI-70 92 ch)
- facelift Berlingo (4 cyl.-1.4-75 ch/1.6-110 ch/1.9 D-71 ch/2.0 HDI-90 ch
2003: Παύση της παραγωγής saxo
- C3 Pluriel (4 cyl-1.4-75 ch/1.6-110 ch/1.4 HDI-70 ch)
- Παύση παραγωγής της Μonospace (αντικατεσταθηκε από το C8 )
- C8 (4 cyl-2.0-138 ch/2.2-158 ch*2.0 HDI-110 ch/2.2 HDI-130 ch*V6-3.0-208 ch)
- C2 (4 cyl.-1.1-61 ch/1.4-75 ch/1.6-110 ετ 125 ch/1.4 HDI-70 ch)
2004: C3 X-TR (4 cyl.-1.4-90 ch/1.6-110 ch/1.4 HDI-92 ch)
- Παύση της παραγωγής του Xsara (αντικατεσταθηκε από το C4)
- C4 (4 cyl.-1.4-90 ch/1.6-110 ch/2.0-137 ch/2.2-180 ch/1.6 HDI-92 ετ 110 ch/2.0 HDI-138 ch)
- facelift Picasso (4 cyl-1.6-95 ch/1.8-117 ch/2.0-137 ch/1.6 HDI-110 ch/2.0 HDI-90 ch)
- facelift C5 (4 cyl.-1.8-117 ch/2.0-143 ch/1.HDI-110 ch/2.0 HDI-138 ch/2.2 HDI-136 ch*V6-3.0-210 ch)
2005: C6 (4 cyl.-2.0-136 ch/2.2-180 ch/2.0 HDI 136 ch/2.2 HDI/160 ch*V6-3.0-230 ch*V6-2.7 HDI-208 ch)

Σιτροέν και το άθλημα

Tα DS επιβλήθηκαν δύο φορές στον αγώνα monte carlo (1959 και 66), καθώς επίσης το γύρο corse (1961 και 63). Εκτός από τις πολλές εθνικές επιτυχίες, θριάμβευσε ακόμη μέσα στις δύο άλλες παγκόσμιες δοκιμασίες: οι 1000 λίμνες το 1962 και ο αγώνας της Πορτογαλίας 1969. Σχετικά με την SM επιβλήθηκε στον αγώνα maroc στα 1971. Αργοτερα παίρνει την μετάδοση peugeot και η Σιτροέν σχηματίζει μια φοβερη ομάδα στους αγώνες από τα 1991. Ενα ZX πολύ ειδικό θα κανει τέσσερις τις επιτυχίες dakar (1991/94/95/96) και αναρίθμητες νίκες μέσα στον κόσμου της ειδικότητας.

_________________
http://www.dgp.gr
http://panc4.blogspot.com
http://i40.servimg.com/u/f40/11/60/90/66/ps110.jpg


Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Ιστορία της Citroen
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ 13 Απρ 2011, 19:47 
Χωρίς σύνδεση
Super Moderator
Super Moderator
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Δευτ 12 Ιαν 2009, 21:47
Δημοσιεύσεις: 13647
Τοποθεσία: Πειραιας
Εικόνες: 0
Η Μεγάλη Πορεία της Citroen
Η Μεγάλη Πορεία της Citroen
Ελάχιστα χρόνια ύστερα από την ίδρυση της εταιρείας του (1919) ο Αντρέ Σιτροέν, άνθρωπος δημιουργικός και με ανήσυχο πνεύμα, άρχισε να επεξεργάζεται στο μυαλό του μια ιδέα ιδιαίτερα τολμηρή για την εποχή εκείνη: ταξίδια εξερευνητικού κυρίως χαρακτήρα σε μέρη απάτητα ακόμη, σε ερήμους και ψηλά βουνά, με κατάλληλα διαμορφωμένα για την περίσταση αυτοκίνητα. Πηγή έμπνευσης γι αυτού του είδους τις περιπέτειες αποτέλεσαν οι ριψοκίνδυνες ταξιδιωτικές προσπάθειες του 19ου αιώνα στην αφρικανική ήπειρο και, αναμφίβολα, η αίγλη από την νίκη της Ιtala του Σκιπίωνα Μποργκέζε στην διαδρομή Πεκίνο –Παρίσι το 1907.

Η κατάκτηση της ερήμου
Στις αρχές της δεκαετίας του 1920 η Σαχάρα ήταν ακόμη μια περιοχή ουσιαστικά ανεξερεύνητη, ενώ εκτός των άλλων οι παρακείμενες στην αφρικανική έρημο κατοικημένες ζώνες ήταν στην πλειοψηφία τους γαλλικές αποικίες. Κατά τον ιδρυτή της Citroen, οι δυσκολίες στην επικείμενη διάσχισή της μπορούσαν να υπερνικηθούν με αυτοκίνητα που κατά το ήμισυ θα είχαν χαρακτηριστικά φορτηγού (half –tracks). Έτσι λοιπόν, για τις εκτεταμένες αμμώδεις εκτάσεις που έπρεπε να υποταχθούν από τους «σιδερένιους ταξιδιώτες» κρίθηκε ως απαραίτητη η χρήση ερπυστριών, λύση ούτως ή άλλως δοκιμασμένη με επιτυχία στα πολυαίμακτα και λασπώδη μέτωπα του Α’ παγκοσμίου πολέμου. Αφού μελετήθηκαν όσο πιο αναλυτικά γινόταν οι απαιτήσεις της διαδρομής -μήκους 3.500 χλμ- από την Ταγγέρη ως το Τιμπουκτού, το ταξίδι ξεκίνησε στις 17 Δεκεμβρίου 1922. Τα αυτοκίνητα, πέντε τον αριθμό, είχαν το καθένα το δικό του όνομα: «Flying Turtle», «Crowling Caterpillar», «Golden Beetle», «Ox» και «Silver Crescent». Tα «B2 Type 10 hp» της εκστρατείας στην έρημο είχαν φυσικά ειδικά διαμορφωμένο αμάξωμα, με δύο θέσεις εμπρός και άλλη μία στο κέντρο. Ως αρχική προέλευση βέβαια είχαν τα ομώνυμα τετράτροχα μοντέλα, που το εργοστάσιο παρήγαγε από το 1922 ως το 1926. Οι δέκα άνδρες που στελέχωναν τα half –tracks χρειάστηκαν 21 ημέρες για να τα οδηγήσουν ως το Τιμπουκτού, διανύοντας μέσα στην απόλυτη έρημο περίπου 150 χιλιόμετρα ημερησίως. Στον προορισμό τους έφθασαν στις 7 Ιανουαρίου 1923 και η πρώτη τους δουλειά ήταν να στείλουν από εκεί ένα θριαμβευτικό τηλεγράφημα για το κατόρθωμά τους στο Παρίσι, στον Αντρέ Σιτροέν. Tην 1η Φεβρουαρίου τα αυτοκίνητα ξεκίνησαν για το ταξίδι της επιστροφής στην Ταγγέρη, μέσα από ίδια δυσκολότατη διαδρομή, όπου και έφθασαν στις 6 Μαρτίου 1923. Το ζεύγος Σιτροέν τους περίμενε εκεί για να γιορτάσει μαζί τους, προσδίδοντας ιδιαίτερο βάρος στην ολοκλήρωση της προσπάθειας.

H «Μαύρη Αποστολή»
Το επιτυχημένο πρώτο μηχανοκίνητο πέρασμα από την Σαχάρα διαδέχθηκε δύο χρόνια αργότερα ένα ακόμη τολμηρότερο εγχείρημα, ξανά στην ήπειρο της Αφρικής: οκτώ αυτοκίνητα –του ιδίου πάλι τύπου- με 16 άνδρες πλήρωμα, ξεκίνησαν από το ακρωτήριο Κολόμπ και, διασχίζοντας ολόκληρη την Κεντρική Αφρική έφθασαν ως τον Ινδικό ωκεανό και στο νησί της Μαδαγασκάρης. Τα 20.000 χιλιόμετρα της νέας αυτής περιπέτειας διανύθηκαν μέσα σε οκτώ μήνες, από τις 28 Οκτωβρίου 1924 ως τις 26 Ιουνίου 1925. Αρχηγός της αποστολής ήταν, όπως και στην έρημο της Σαχάρα στα τέλη του 1922, ο Ζορζ –Μαρί Χαρντ. Η εκστρατεία των εξειδικευμένων για την αποστολή Citroen διέσχισε χώρες όπως το Βελγικό Κονγκό, η Κένυα, η Πορτογαλική Ανατολική Αφρική και η Μοζαμβίκη. Απρόοπτα υπήρξαν πολλά, καθώς η «μαύρη ήπειρος» συνταρασσόταν σε αρκετά σημεία της από αντι –αποικιοκρατικές εκδηλώσεις και τοπικών μορφών επαναστάσεις, ενώ αρκετά προβλήματα δημιούργησαν οι φύλαρχοι κάποιων περιοχών και οι περιστασιακά αντίξοες –πλην όμως έντονες- καιρικές συνθήκες. Η Καμπάλα, η Στάνλεϊβιλ και η Μπομπάσα ήταν οι κυριότερες πόλεις –σταθμοί αυτής της ιδιαίτερα επιμηκυμένης περιπέτειας, που έμεινε μετέπειτα στην ιστορία του γαλλικού εργοστασίου ως «Μαύρη Αποστολή».

Η «Κίτρινη Αποστολή»
Πέρασαν έξι χρόνια ώσπου να ξεκινήσει ο τρίτος και –κατά τεκμήριο- δυσκολότερος μαραθώνιος των αυτοκινήτων της Citroen, που αυτή τη φορά είχε ως εμπνευστή του τον Μάρκο Πόλο και την κατακτητική εκστρατεία του Μογγόλου βασιλιά Τζένκις Χαν: o Ζορζ –Μαρί Χαρντ είχε κατά νου να διασχίσει την Κεντρική Ασία, από την Δύση προς την Ανατολή. Οι προετοιμασίες είχαν αρχίσει από το 1928, όμως, λίγες εβδομάδες πριν την έναρξη του εγχειρήματος, οι πληροφορίες που έφθασαν από την Σοβιετική Ένωση κατέδειξαν πως η διέλευση όλων των οχημάτων από τα εδάφη της ήταν θα συναντούσε αρκετά απρόοπτα. Έτσι, η διαδρομή σχεδιάστηκε από την αρχή, προκειμένου να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα. Η αποστολή τελικά χωρίστηκε σε δύο σκέλη, εκ των οποίων το ένα (Pamir Group) θα ξεκινούσε από την Βυρηττό με προορισμό την Κίνα. H ομάδα αυτή είχε στη διάθεσή της ένα αυτοκίνητο «P14» και έξι του τύπου «Ρ17-Kegresse», με κινητήρα 30 ίππων, βασισμένα στο μοντέλο παραγωγής «C4». Στις 4 Απριλίου 1931 το ταξίδι ξεκίνησε, με ενδιάμεσες στάσεις την Τεχεράνη και την Καμπούλ. Την 24η Ιουνίου η κουστωδία έφθασε στο Σριναγκάρ, στους πρόποδες των Ιμαλαίων, σε μέρη όπου ποτέ πριν δεν είχε προσεγγίσει αυτοκινούμενο όχημα. Απίστευτες ήταν οι δυσκολίες αυτής της διαδρομής, στην «στέγη του κόσμου», ανάμεσα σε αιωνόβιους παγετώνες, θεόρατους γκρεμούς και βράχια που έπεφταν στο κενό από ύψος πολλών εκατοντάδων μέτρων. Όμως, το σθένος των ανθρώπων και η αντοχή των μηχανών υπερνίκησαν κάθε φυσικό εμπόδιο, όσο τρομερό κι αν ήταν: στις 12 Φεβρουαρίου 1932, ύστερα από 12.115 πολύ σκληρά χιλιόμετρα, η αποστολή έφθασε θριαμβευτικά στην δυτική πύλη της πανάρχαιας πόλης του Πεκίνου.

Διασχίζοντας την έρημο Γκόμπι
Το δεύτερο σκέλος (China Group) της «Κίτρινης Αποστολής» μεταφέρθηκε με τον Υπερσιβηρικό σιδηρόδρομο ως τον κινεζικό σταθμό Τιέν –Τσιν. To αποτελούσαν επτά αυτοκίνητα του τύπου «C6 F», με 6κύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 2,5 λίτρων και ισχύ 40 ίππων, τα οποία στις 6 Απριλίου 1931 ξεκίνησαν το δικό τους οδοιπορικό. Στις 20 Μαίου περίμενε την «αγέλη» των γαλλικών half –tracks η αδυσώπητη έρημος Γκόμπι, μπροστά στην οποία η Σαχάρα ήταν ένας απλός… αμμόλακκος: φοβερές διαφορές θερμοκρασίας ανάμεσα στην ημέρα και τη νύχτα καταταλαιπώρησαν ανθρώπους και μηχανές επί εβδομάδες, χωρίς όμως και να τους καταβάλουν. Ωστόσο και στη συνέχεια δεν έλειψαν τα απρόοπτα, αφού η αποστολή αντιμετώπισε κινδύνους από ληστρικές επιδρομές κι αυθαιρεσίες τοπικών αρχόντων, που επί πολλές ημέρες δεν τους επέτρεπαν να συνεχίσουν την προσπάθειά τους. Μόλις στις 30 Νοεμβρίου το China Group κατόρθωσε να απαγκιστρωθεί από το Ουρουμτσί, έχοντας όμως να αντιμετωπίσει και τον βαρύ χειμώνα που εν τω μεταξύ είχε ενσκήψει. Υστερα από ευάριθμες ολονυκτίες «συναγερμού» για να μη παγώσουν οι κινητήρες από το κρύο, η ομάδα κατάφερε ενοποιημένη πια να φθάσει στο Πεκίνο και να ολοκληρώσει με επιτυχία την αποστολή της. Όλοι πλέον ετοιμάζονταν να γυρίσουν στο σπίτι, φορτώνοντας τα αυτοκίνητα στα πλοία, όμως ο αρχηγός της «Citroen Central Asia Expedition» δεν ήταν γραφτό να επιστρέψει μαζί τους: o Zορζ –Μαρί Χαρντ προσβλήθηκε από πνευμονία, λόγω των απίστευτων ταλαιπωριών που υπέμεινε, με αποτέλεσμα να αφήσει την τελευταία του πνοή σε νοσοκομείο του Χονγκ Κονγκ στα μέσα του Μάρτη. Βαθειά συγκινημένος ο Αντρέ Σιτροέν, μόλις έμαθε το δυσάρεστο νέο, έγραψε «ο γενναίος άνδρας μπορεί να πέθανε, όμως το έργο του θα παραμείνει ζωντανό».

Επίλογος
Ακόμη και σήμερα, που το αυτοκίνητο έχει εξαπλωθεί παντού και η παρουσία του δεν ξαφνιάζει κανέναν ούτε και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές του πλανήτη, δύσκολα τέτοια ταξίδια μπορούν να πραγματοποιηθούν: Οι εκτεταμένες άνυδρες περιοχές, τα μεγάλα υψόμετρα και οι ακραίες ανθρώπινες συμπεριφορές –για πολιτικούς, θρησκευτικούς ή και για άλλους λόγους- τα καθιστούν σχεδόν απαγορευτικά. Κι όμως, 70 χρόνια πριν, η ομάδα των Citroen το τόλμησε ενθαρρυμένη από τον ονειροπόλο ιδρυτή της. Ποιός φανταζόταν τότε πως τα γαλλικά half –trucks θα δάμαζαν τις απόκρημνες και παγερές πλαγιές του Ιντουκούς και θα περνούσαν απυρόβλητα, όπως δεκάδες αιώνες πριν η στρατιά του Μεγαλέξανδρου που κυνηγούσε τον σφετεριστή του θρόνου της Περσίας, Βήσσο; Κι όμως, όταν δεν υπάρχει δρόμος, δεν έχεις παρά να τον δημιουργήσεις…

Σπύρος Χατήρας
spiros@4troxoi.gr

_________________
C5 exclusive-C4 vtrs


Κορυφή 
 
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
 
 Σελίδα 1 από 1 [ 2 Δημοσιεύσεις ] 



Συναφή θέματα

υβριδικο citroen c5
Δ. Συζήτηση: Γενική συζήτηση C5
Συγγραφέας: ALES
Απαντήσεις: 26
2011 Citroën Créative Awards Open Up Your Ideas
Δ. Συζήτηση: Offtopic
Συγγραφέας: Blanc
Απαντήσεις: 0
Citroen Origins - Παγκοσμιος χαρτης citroen
Δ. Συζήτηση: Γενικές συζητήσεις
Συγγραφέας: nonos
Απαντήσεις: 3
lexia for citroen-peugeot
Δ. Συζήτηση: Ομαδικές Αγορές
Συγγραφέας: zxpanos
Απαντήσεις: 123
CITROËN C4 CACTUS: Νέες ιδέες για ένα νέο κόσμο!
Δ. Συζήτηση: Νέα μοντέλα
Συγγραφέας: enginekiller
Απαντήσεις: 23
Κορυφή
 


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

 
 

 
Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Σύνδεση
Όνομα μέλους:

Εγγραφή
Κωδικός:

Ξέχασα τον κωδικό μου
Αποστολή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ενεργοποίησης πάλι
Αυτόματη σύνδεση σε κάθε επίσκεψη
Απόκρυψη των στοιχείων μου κατά την διάρκεια της σύνδεσης

Για να συνδεθείτε πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος. Η εγγραφή γίνεται σε λίγα μόνο λεπτά, αλλά σας παρέχει αυξημένες δυνατότητες. Επίσης οι διαχειριστές μπορεί να χορηγούν επιπρόσθετα δικαιώματα στα εγγεγραμμένα μέλη. Πριν συνδεθείτε, σιγουρευτείτε ότι γνωρίζετε τους όρους χρήσης και τις σχετικές τακτικές. Παρακαλούμε να διαβάσετε τους κανόνες της Δ. Συζήτησης κατά την πλοήγησή σας σε αυτό.

Όροι χρήσης | Προσωπικό απόρρητο

 
Γίνε σήμερα club member και απέκτησε ΜΟΝΑΔΙΚΑ προνόμια
Γίνε σήμερα club member και απέκτησε ΜΟΝΑΔΙΚΑ προνόμια