Φίλοι μου, μετά από μια μεγάλη χρονική απουσία, πάλι εδώ με την κιτρινιάρα μου γεμάτη εμπειρίες 60.000 χιλιομέτρων και αγέροχα προς τις δόξες τραβά!!
Λοιπόοοοοοοοον, ας τα πάρουμε απ την αρχή. 60.000 Χιλιόμετρα έγραψε το κοντέρ και ήρθε η ώρα να αλλάξω: Λάδια, μπουζί, φίλτρο λαδιού, φίλτρο αέρος, φίλτρο καμπίνας, τακάκια φρένων μπροστά (μιας και πίσω έχουμε ταμπούρΙα). Άλλαξα και υαλοκαθαριστήρα μπροστά (νέου τύπου) και πίσω μόνο το λάστιχο του υαλοκαθαριστήρα.
Έχω χρησημοποιήσει μερικές φωτογραφίες από το ίντερνετ για να κάνω ποιο κατανοητό τον οδηγό.
Λάδια: Castrol Magnatec SAE 10-40 38 €
Φίλτρο Λαδιού: Purfox (Γερμανικά) 8 €
Φίλτρο Αέρος: Purfox (Γερμανικά) 14 €
Φίλτρο Καμπίνας: Purfox (Γερμανικά) 8 €
Μπουζί: Δεν θυμάμαι (Γαλλικά) 9 €
Τακάκια: Pagid (Γερμανικά) 34 €
Υγρά Φρένων: SL (Γερμανικά) 4 €
Υαλοκαθαριστήρα μπροστά (Νέου τύπου) 14 €
Υαλοκαθαριστήρα πίσω (μόνο το λάστιχο) 2 €
Σύνολο: 131 €
Για τη συνταγή θα χρειαστούμε μία καστάνια, ένα 14άρι για να ξεβιδώσουμε την τάπα του κάρτερ ώστε να τρέξουν τα παλιά λάδια και να τη βιδώσουμε πάλι. Ένα "τσουτσούνι" (θα σας δείξω σε φωτό, ζητήστε το σαν συσκευή που κουμπώνει στην καστάνια για να ξεβιδώσετε φίλτρο λαδιού 3/4) που κουμπώνει πάνω στην καστάνια για να ξεβιδώσουμε το φίλτρο λαδιού και να βιδώσουμε το νέο και ένα μπουζόκλιδο 16άρι που κουμπώνει κι αυτό στην καστάνια για να ξεβιδώσουμε τα μπουζί και να βιδώσουμε τα καινούρια.
Τσουτσούνι: 12€
Μπουζόκλιδο: 8€
Μια συλλογή με καστάνια (μία φθηνή της πλάκας από Alex Pak) 20-25€
Σύνολο: 43€ Περίπου.
Παιδιά εγώ το έκανα στην αυλή μου, σήκωσα ελάχιστα το αυτοκίνητο απ την πλευρά του συνοδηγού (30 πόντους περίπου) μπήκα από κάτω και ξεβίδωσα τάπα και φίλτρο λαδιού, τα παλιά λάδια τρέξανε σε παλιό 4λιτρο κουτί λαδιού που του κοπσα την κοιλιά ώστε να έχει μεγάλη επιφάνεια ανοίγματος για να μη λερώσω το πλακάκι και με κυνηγάει η μάνα μου χαχαχαχα.
Μετά το βίδωμα της τάπας και του φίλτρου κατέβασα το αυτοκίνητο και έβαλα το λάδι 3,2 λίτρα και ο δείκτης ήταν ακριβώς στη θέση που έπρεπε.
Ξεκούμπωμα το καπάκι του φίλτρου αέρος (παπάς).
Βγάζουμε το παλιό φίλτρο αέρος και βάζουμε το νέο, πολύ απλό θα το καταλάβετε αμέσως είναι πάρα πολύ εύκολο.
Μία φωτογραφία από το παλιό φίλτρο αέρος:
Μετά, για να αλλάξουμε τα μπουζί, ξεβιδώνουμε τις βίδες που δείχνω στη φωτογραφία:
Ξεκουμπόνουμε τους πολλαπλασιαστές έναν έναν τραβώντας τους προς τα πάνω και βάζουμε το μπουζόκλιδο με την καστάνια μέσα και ξεβιδώνουμε τα μπουζί. Προσοχή κατά την τοποθέτηση των νέων μπουζί να μην στραβοπιάσουν στα πάσα και τα καταστρέψουμε, τα βιδώνουμε ευλαβικά και όχι με ζόρι και πίεση. Τα σφίγγουμε λίγο.
Φωτογραφία από ένα παλιό μπουζί.
Το φίλτρο καμπίνας κρύβετε κάτω από το ντουλαπάκι της θέσης του συνοδηγού, αν σκύψτε και κοιτάξετε θα δείτε μια μικρή λαβή, τραβήξτε την, το φίλτρο βγαίνει τραβώντας προς την πόρτα.
Πάμε στα τακάκια τώρα.
Λοιπόν για να αλλάξουμε και τα δύο και του οδηγού και του συνοδηγού έχουμε το τιμόνι μας κομμένο "στριμμένο" πάντα δεξιά, για να μας δίνει χέρι ώστε να μπορούμε να ξεβιδώσουμε τις δύο βίδες που πρέπει.
Ξεβιδώνουμε τα μπουλόνια της ρόδας, ανεβάζουμε πάλι με το γρύλο το αυτοκίνητο και βγάζουμε το λάστιχο.
Τώρα σας ποστάρω μια φωτό να δείτε πιες βίδες ξεβιδώνουμε από τις δαγκάνες στα φρένα για να βγάλουμε τα τακάκια, στη φωτό φαίνεται μόνο η μία βίδα αλλά ακριβώς από κάτω είναι και η άλλη.
Τραβάμε όλη τη δαγκάνα έξω από το δίσκο, έχει δύο ελάσματα τα οποία τα τραβάμε με το δάχτυλό μας και ξεκουμπώνουν τα παλιά τακάκια. Για να βάλουμε τα νέα τραβάμε πάλι με το χέρι μας τα ελάσματα και περνάμε τα καινούρια. Παιδιά είναι πολύ εύκολο, αν τα δείτε θα τα καταλάβετε. Κι εγώ πρώτη φορά τα άλλαξα.
Προσοχή πρέπει να δώσετε στο:
Όταν πάτε να τραβήξετε τη δαγκάνα για να βγει από το δίσκο μπορεί να είναι κολλημένη και να μη βγαίνει, αυτό μπορεί να συμβαίνει γιατί το πιστόνι της δαγκάνας είναι πιεσμένο στο δίσκο, θα πάρετε ένα κατσαβίδι και θα το βάλετε ανάμεσα απ το πιστόνι και το τακάκι ή ανάμεσα απ το τακάκι και το δίσκο και θα κάνετε μοχλό λίγο ψαχούλεμα ξέρετε εσείς και θα ξεκολλήσει αμέσως δεν χαλάει μην το φοβάστε.
Παιδιά μπορεί να ακούγετε λίγο δύσκολο ή περίεργο αλλά είναι πανεύκολο!! Πραγματικά τα άλλαξα μέσα σε μισή ώρα περίπου και τα δύο και τα άλλαζα πρώτη φορά!!
Σας ποστάρω το φαγωμένο τακάκι το οποίο πήγανε άλλα 15.000 χιλμ. χαχαχα
Έλεγχο του υγρού φρένων και συμπλήρωμα αν χρειαστεί. εμένα δεν χρειάστηκε.
Στο βιβλιαράκι γράφει αλλαγή ιμάντα χρονισμού και αλλαγή φίλτρο βενζίνης, το αυτοκίνητό μας παιδιά δεν έχει ιμάντα αλλά καδένα "Toyota λέμε" κάτι που δεν αλλάζεις ποτέ. Ούτε φίλτρο βενζίνης έχει, απλά ρίχνεις ένα υγρό στο ντεπόζιτο που καθαρίζει σωληνάκια και μπεκ. Αυτά τα γράφει επιδί το βιβλιαράκι συντήρισης που έχουν τα C1 μας είναι απ' το C3 και έχει μέσα περιττά πράγματα.
Το παραφλού που έχει απ τη μαμά είναι για -40 οπότε μια χαρά!!
Αύριο πάω να περάσω τα χειμερινά μου λάστιχα και έτοιμη η κιτρινιάρα για το χειμώνα!!
Με 130 Ευρώ καθαρός στο μεγάλο σερβίίίίίς!! :P
Με αγάπη!!
Ότι χρειαστείτε όποιο πρόβλημα έχετε ρωτήστε άφοβα!!