nikosc4gp έγραψε:
Δεν αναφέρομαι στους αισθητήρες πίεσης ελαστικών. Με διαφορετική συνολική διάμετρο, λίγο μικρότερη ή μεγαλύτερη, μεταβάλλεται και η ταχύτητα ανά πλήρη περιστροφή του τροχού, στις ίδιες στροφές πάντοτε σε σχέση με την εργοστασιακή διάσταση. . Το σύστημα ευστάθειας αντιλαμβανεται αυτή τη διαφορά ώστε να λειτουργήσει αποδοτικοτερα?
Send from my blue elephant
Από όσο θυμάμαι, το Lexia έχει ρύθμιση στη C5 για διαστάσεις ελαστικών, για το ταχύμετρο και μόνο. Σύστημα ευστάθειας και λοιπά ηλεκτρονικά δεν επηρεάζονται (μετρούν περιστροφές συγκριτικά), άλλωστε το ESP δουλεύει υπό όλες τις συνθήκες, ακόμα αν κινείσαι με νεκρά στο κιβώτιο, ή με την όπισθεν !!!!
Τώρα που το σκέφτομαι, ο μόνος τρόπος που μπορεί να μπερδέψει το σύστημα ευστάθειας είναι να έχει διαφορετική περίμετρο στα λάστιχα.
Αλλά και η διαφορά στη διάμετρο δεν κάνει κάποια ιδιαίτερη διαφορά στο ταχύμετρο.
Εγώ πχ που πήγα από 225/60/16 σε 215/65/16 χωρίς να το "δηλώσω" στο lexia και είχα αλλαγή 3% σε περίμετρο, απέκτησα ένα ταχύμετρο που δείχνει 102χαω (αντί για 105χαω), όταν πηγαίνω με 100χαω.