Κερδίζοντας τη διάκριση των 4 αστεριών σύμφωνα με το νέο, ακόμα πιο αυστηρό, πρωτόκολλο ασφαλείας του EuroNCAP, το C3 Picasso προκαλεί αίσθηση ανοίγοντας παράλληλα νέους δρόμους στην κατεύθυνση μιας πιο «παγκοσμιοποιημένης» ασφάλειας.
Το νέο αυτό σύστημα βαθμολόγησης αξιολογεί στην ουσία τόσο την παθητική, όσο και την ενεργητική ασφάλεια, εξετάζοντας ξεχωριστά 4 διαφορετικά μεταξύ τους, κριτήρια: την προστασία των επιβατών – ενηλίκων αλλά και παιδιών – την προστασία των πεζών και τέλος τα διάφορα βοηθητικά συστήματα. Ταυτόχρονα, όλες οι εκδόσεις του C3 Picasso, επιβεβαιώνουν για ακόμα μία φορά τον πολυχρηστικό του χαρακτήρα σε ότι αφορά την απόλυτη διασφάλιση της άνεσης και ευχαρίστησης όλων των επιβατών.
Το C3 Picasso κατέκτησε επίσης και τη διάκριση των 5 αστεριών στον τομέα της προστασίας των ενηλίκων, των παιδιών αλλά και των πεζών.
Ιδιαίτερα ενισχυμένη δομή για το αμάξωμαΤο μπροστινό μέρος του C3 Picasso αποτελείται από ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης πάνω στις οποίες έχουν τοποθετηθεί ειδικά αμορτισέρ και ενώνονται με μία ράβδο. Ένας κάτω οδηγός που εκτείνεται κάτω από το πάτωμα, και ένας άνω οδηγός που βρίσκεται στο κάτω μέρος των θόλων των τροχών, επιτρέπουν την κατανομή των δυνάμεων απορροφώντας και περιορίζοντας ταυτόχρονα την κινητική ενέργεια που προκαλείται κατά τη διάρκεια της μετωπικής σύγκρουσης. Στον κάτω οδηγό έχει τοποθετηθεί επίσης ένα σύστημα απορρόφησης ώστε να περιορίζει τους τραυματισμούς στα κάτω άκρα, σε περίπτωση σύγκρουσης με πεζό.
Στο μεσαίο τμήμα του αμαξώματος, το υποπλαίσιο και οι βάσεις στήριξης από υλικό πολύ υψηλού ορίου ελαστικότητας, έχουν υποστεί ειδική κατεργασία ώστε να θωρακίζουν την καμπίνα και να εγγυώνται την επιβίωση των επιβατών σε περιπτώσεις ατυχήματος.
Στο μέσον του αμαξώματος, υπάρχει αψίδα ασφαλείας η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στην περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Αποτελείται από πλευρικές δοκούς στο πάνω μέρος της μεσαίας κολώνας συνδεδεμένες με μία κεντρική τραβέρσα οροφής, και εδράζονται σε διαμήκη σκέλη στη βάση τους. Οι μπροστινές πόρτες αποτελούν δομικό στοιχείο του πλαισίου και ενσωματώνουν ατσάλινες ράβδους που διασφαλίζουν το υψηλό επίπεδο ακαμψίας του αμαξώματος.
Μέχρι 6 αερόσακοι Το C3 Picasso εφοδιάζεται με μετωπικό και πλευρικό αερόσακο, ενώ η σπαστή κολώνα του τιμονιού, παρέχει προστασία στις κνήμες και τα γόνατα του οδηγού.
Ο ίδιος τύπος μετωπικού και πλευρικού αερόσακου, εξασφαλίζει την προστασία και του συνοδηγού, ενώ ο μετωπικός έχει τη δυνατότητα να απενεργοποιηθεί στην περίπτωση τοποθέτησης παιδικού καθίσματος. Τέλος, το C3 Picasso μπορεί να εφοδιαστεί και με δύο αερόσακους τύπου κουρτίνας, οι οποίοι βρίσκονται τοποθετημένοι σε όλο το μήκος της οροφής, και εξασφαλίζουν την προστασία του κεφαλιού όλων των επιβαινόντων.
Ειδικά συστήματα συγκράτησηςΌλες οι θέσεις του C3 Picasso είναι εφοδιασμένες με ζώνες ασφαλείας 3 σημείων, ενώ εκείνες των εμπρός επιβατών είναι και ρυθμιζόμενες σε ύψος. Στο βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου περιλαμβάνονται επίσης και πυροτεχνικοί προεντατήρες ενσωματωμένοι στο καρούλι περιέλιξης των εμπρός ζωνών – για καλύτερη συγκράτηση του θώρακα σε περίπτωση ατυχήματος – καθώς και σύστημα περιοριστή φορτίου. Στα πλαίσια της αναβάθμισης του εξοπλισμού περιλαμβάνεται και ένας δεύτερος προεντατήρας οι οποίος επεμβαίνει στο τύλιγμα της ζώνης, ώστε να περιορίσει την βίαιη κίνηση της λεκάνης προς τα εμπρός σε περίπτωση ατυχήματος.
Οι ζώνες και των πέντε θέσεων του αυτοκινήτου, διαθέτουν σύστημα ηχητικής και οπτικής προειδοποίησης του οδηγού, στην περίπτωση που ο αντίστοιχος επιβάτης δεν την έχει φορέσει. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα αποτελεσματικό τρόπο προειδοποίησης, ειδικότερα όταν στα πίσω καθίσματα κάθονται παιδιά.
Για την ασφαλή πρόσδεση παιδικών καθισμάτων, το C3 Picasso διαθέτει στον βασικό του εξοπλισμό και άγκιστρα συγκράτησης 3 σημείων, τύπου Isofix στα δύο πίσω ακριανά καθίσματα.
Πλήρης κατάλογος ηλεκτρονικών συστημάτων προστασίας Εξαιρετικά υψηλά είναι και τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας του C3 Picasso χάρη κυρίως στην οδική του συμπεριφορά, αλλά και στις επιδόσεις του συστήματος πέδησης που διαθέτει.
Σε ακραίες καταστάσεις, το αυτοκίνητο διαθέτει πληθώρα ηλεκτρονικών βοηθημάτων.
Στον βασικό εξοπλισμό του C3 Picasso περιλαμβάνεται το ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή δύναμης πέδησης (EBD) καθώς και σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος πανικού(AFU) που συνοδεύεται από αυτόματη ενεργοποίηση των φώτων alarm.
Το αυτοκίνητο μπορεί επίσης να εφοδιαστεί και με σύστημα ESP: σε περιπτώσεις απώλειας της πρόσφυσης, το σύστημα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς και της σταθερότητας, διορθώνει αυτόματα την πορεία, επεμβαίνοντας με τη βοήθεια του ASR στον τροχό που εμφανίζεται το φαινόμενο του σπιναρίσματος.
Πηγή: Δ.Τ. Citroen Hellas
_________________
"Tρακτερισμός": Κατάσταση κατά την οποία κινητήρας THP γουργουρίζει σαν αγροτικό όχημα κατά την πρωινή εκκίνησή του!!!