Το βάζω εδώ επειδή αγγίζει παραπάνω από ένα μοντέλα, και επειδή είναι καλό να το έχουμε καταγεγραμμένο for future reference.
Έγραψα
αυτό χθες:
"Υπάρχει λόγος που είχε τόσο μεγάλο roll, και εβρέθη ένα χρόνο και κάτι μετά, μόλις την περασμένη εβδομάδα."
Το roll, για όσους δε γνωρίζουν, είναι η γωνία του αμαξώματος κατά τα πλευρικά φορτία, ήτοι οι κλίσεις που αυτό παίρνει στις στροφές. Φαίνεται από τη φωτό ότι η Xsara είναι αρκετά πιεσμένη, και μάλιστα έχω και άλλη φωτό που αποδεικνύει το ίδιο.
Βλέπετε εδώ πως ο ΕΑ τροχός είναι σχεδόν τερματισμένος, δέχοντας σίγουρα το μεγαλύτερο φορτίο όλων στην τρομερή (sic) Κ9 των Μεγάρων. Τέτοια κλίση μόνο λογική δεν είναι, ειδικά λαμβάνοντας υπόψην τα custom αμορτισέρ που φοράω, αλλά τότε δεν έδωσα πολύ σημασία γιατί είχα άλλα πιο φλέγοντα ζητήματα.
Το κύριο πρόβλημα λοιπόν ήταν η τρομερή υποστροφή του αυτοκινήτου. Την απέδωσα στα ολοκαίνουρια ελαστικά που φορούσα (είχαν μόλις 350 χαλαρά χλμ), τα οποία μάλιστα χρησιμοποιούσα πρώτη φορά οπότε αποτελούσαν άγνωστη αξία για εμένα.
Έλα όμως που αυτή η συμπεριφορά συνεχίστηκε και εκτός πίστας: υποστροφή στο turn-in, μη ελεγχόμενη υπερστροφή στο apex. Σίγουρα όχι ό,τι καλύτερο.
Τελικά η αιτία βρέθηκε μόλις την προηγούμενη εβδομάδα από επαγγελματία μέλος του forum, ο οποίος ήταν ο πρώτος που βρήκε τι φταίει, και μάλιστα με θαυμαστή ευκολία.
Σε αυτό το διάγραμμα βλέπουμε πώς συνδέεται η αντιστρεπτική με τα αμορτισέρ, μέσω των κάθετων ντιζών. Ε, στη δική μου κάποιος ΜΑΣΤΟΡΑΣ είχε καταφέρει να βάλει ανάποδα τα αμορτισέρ (το δεξί αριστερά και τούμπαλιν), με αποτέλεσμα οι ντίζες να μην είναι κάθετες αλλά υπό γωνία. Αυτό φυσικά σήμαινε πως η αντιστρεπτική δε λειτουργούσε σωστά, δημιουργώντας όλα αυτά τα προβλήματα, συν έλλειψη επαναφοράς στο τιμόνι.
Χρειάζεται μεγάλη προσοχή στο πώς εγκαθίστανται τα αμορτισέρ, και δεν είναι τυχαίο που οι κωδικοί τους είναι διαφορετικοί για δεξιά/αριστερά. Αλλιώς αλλοιώνεται όλη η συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Θέλω και από εδώ λοιπόν να εκφράσω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον αγαπητό zxpanos, γιατί και καλό παιδί είναι, και τρομερός επαγγελματίας.