Δυστυχώς δεν μιλάω Γαλλικά είπα στην 55+ κυρία στο αεροδρόμιο του Charleroi…
Αγγλικά ή Ιταλικά εάν θέλετε….
Και αρχίζει να μου μιλάει στα Ιταλικά μιας και ήταν κόρη Ιταλών μεταναστών από την Brescia. Δεν διαφωνώ ότι η Αγγλική είναι η lingua franca αλλά τις καλύτερες μόντες τις έχω πετύχει στα Ιταλικά. Βλέπεις, οι Ιταλοί μετανάστες περισσεύουν στην Κεντρική Ευρώπη και όλο και κανένας θα σου κάτσει για να κάνεις την δουλειά σου. Τον Σεπτέμβρη στο Εδιμβούργο μας βόλεψαν 25 άτομα σε Ιταλικό εστιατόριο Σαββατόβραδο και χωρίς κράτηση αφού την έπεσα στο ιταλικά στο αφεντικό και φυσικά υπήρξε η σχετική περιποίηση.
Με την επικοινωνία αποκατεστημένη ζήτησα αμέσως να μου δώσουν οπωσδήποτε ένα Γαλλικό αυτοκίνητο και εάν δυνατόν ντήζελ. Βεβαίως μου λέει αυτή έχω έναν Κάκτο αυτόματο και ντήζελ.
Δεν ξέρω να οδηγάω αυτόματο και ποτέ δεν το έχω κάνει είπα…
Μάλιστα, βάση την κατηγορία σας θα σας δώσω ΒΕΝΖΙΝΗ ένα 2008 είστε ευχαριστημένος? Αλίμονο….
Η τιμή κράτησης ήταν για 4 βράδια 105 ευρώ!!! Και είχα κρατήσει Opel Meriva category….Ανάθεμα και εάν κατάλαβα ποτέ πώς λειτουργούν οι κατηγορίες στο rent a car αλλά όπως και να το δεις δεν με χαλούσε να συμβιώσω για 4 μέρες επι ευρωπαϊκού εδάφους με το νέο Peugeot….
Και έτσι στο Parking βρήκα να με περιμένει ένα 2008 γκρι, με μαύρο εσωτερικό και πανοραμική γυάλινη οροφή…. Και εκεί που έψαχνα το GPS στην τσάντα μου, να σου μια ωραία οθονάρα με το εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης….Το μόνο που έκανα ήταν να αλλάξω την γλώσσα από Γαλλικά σε Αγγλικά, έβαλα μπρός και ξεκίνησα για το πρώτο ραντεβού μου σε απόσταση 10 χλμ από το αεροδρόμιο.
Επρόκειτο για την έκδοση 1.2 με 82 πανίσχυρα άλογα. Το αυτοκίνητο είναι ένα station με κάποιο παραπάνω ύψος από το έδαφος με σκοπό να δώσει στον οδηγό την δυνατότητα να κινηθεί σε εύκολους χωματόδρομους. Μάλιστα, κατά τους ισχυρισμούς της Peugeot υπάρχει λέει και grip control ώστε να κινηθεί σε χιόνι και λάσπη. Επιθυμώ να διατυπώσω την επιφύλαξη μου για αυτό, δεν το έψαξα, αλλά δεν είδα κανένα κουμπάκι για ειδική τέτοια λειτουργία εκτός από το κουμπί που βγάζει εκτός το ESP
Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή.
Οι χώροι είναι επαρκείς για 4 ενήλικες, όλοι κάθονται σχετικά όρθια στα καθίσματα και για σύντομες διαδρομές θα βολευτεί και ο 5ος. (Το δοκίμασα με συναδέλφους) Οι ζώνες ασφαλείας είναι φυσικά όλες με 3 σημεία ενώ το κάθισμα οδηγού και συνοδηγού προφέρει καλή πλευρική στήριξη. Στην έκδοση που είχα ήταν μισό δέρμα και ύφασμα και μου φάνηκε πολύ καλά φτιαγμένο σε μαύρο χρώμα. Οι κλασσικές ρυθμίσεις γίνονται χειροκίνητα με σχετική ακρίβεια. Φυσικά μου έλλειψε αμέσως το μπράτσο που έχω στην C5.
O χώρος των αποσκευών αν και δείχνει μικρός, τελικά βολεύει αρκετά πράματα, έχει χαμηλό και πρακτικό κατώφλι φόρτωσης και μπορεί να εκμεταλλευτεί στο έπακρο. Μια 4μελής οικογένεια με λογικές παραχωρήσεις, δεν θα έχει θέμα. Άλλωστε, τα καθίσματα πέφτουν και έτσι πάντα θα βρεθεί κάποιος τρόπος για τα ειδικότερα αντικείμενα….
Γενικά, το εσωτερικό αποπνέει έναν αέρα καλής κατασκευής που συναντάται σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας αλλά όχι απόλυτα. Εξηγούμαι: Ναι μεν είναι καλοφτιαγμένο, το ταμπλό είχε μια πολύ κομψή φάσα carbon και δεν ακούγονταν τριγμοί αλλά το επάνω μέρος όπως και οι πόρτες καλύπτονται από απόλυτα σκληρό μαύρο πλαστικό το οποίο ξυπνά μνήμες Fiat Ritmo των 80s…Αναρωτιέμαι εάν αυτό το σκληρότατο πλαστικό θα αρχίσει να τρίζει όταν θα βιώνει τα 40ρανταρια του καυτού ελληνικού καλοκαιριού και τους υπέροχους δρόμους μας. Πάντως, στα ευρωπαϊκά-γραφικά_ καλντερίμια τα πήγε πολύ καλά και τίποτα δεν κουδούνισε.
Ο πίνακας οργάνων ομοιάζει σε αυτόν του 308. Η ένδειξη θερμοκρασίας είναι στα αριστερά και εύχομαι να είναι πολιτική της εταιρείας να επανέλθει για πάντα, το όργανο για μένα λέει πολλά. Μάλιστα είναι βαθμονομημένο με αριθμούς και είδα ότι το αυτοκινητάκι ζεσταίνεται μέχρι τους 93 βαθμούς περίπου. Στην άλλη άκρη υπάρχει ο δείκτης βενζίνης και βέβαια έχουμε αριστερά το στροφόμετρο και δεξιά το ταχύμετρο.
Το ενδιαφέρον είναι όμως στην μέση ανάμεσα στα δυο όργανα η οποία έχει μια πολύ καλή οθόνη που ανάλογα με τον χειρισμό που επιλέγεις από τον δεξί διακόπτη της φλασιέρας σου δείχνει τις ενδείξεις του trip computer, του ραδιοφώνου και του τηλεφώνου, την ταχύτητα αριθμητικά, καθώς και τις οδηγίες του GPS. Αν ενεργοποιήσεις κάποια λειτουργία πχ αυτόματους καθαριστήρες πετάγεται έγχρωμο splash screen που σε ενημερώνει. Πρόδρομος αυτή της λειτουργίας είναι αυτό που εμφανίζεται στην δική μου μονόχρωμη οθόνη. Θα ήθελα κατά τι μεγαλύτερο τον πίνακα αλλά σε γενικές γραμμές είναι ικανοποιητικός.
Βέβαια, η πληροφόρηση του οδηγού υποστηρίζεται και από την κεντρική οθόνη 7 ιντσών με πολύ ευκρίνεια η οποία είναι και αφής και σε βοηθάει για το ραδιόφωνο, το τηλέφωνο, την πλοήγηση και τον καθορισμό διαφόρων παραμέτρων του οχήματος. Δεν είχα χρόνο να την περιεργαστώ πολύ αλλά η ρύθμιση του Gps γίνεται εύκολα και η απόκριση στην αφή αν και δεν είναι κορυφαία την δουλειά την κάνει. Οι υπερβολές δεν λείπουν: Εάν ενεργοποιήσεις τους αυτόματους καθαριστήρες θα βγει η splash έγχρωμη ειδοποίηση αλλά μετά έχεις και ένα λαμπάκι μόνιμα αναμένο ότι είναι ενεργοποιημένη αυτή η λειτουργία. Γιατί άραγε? Βέβαια το γκρουπ αρνείται πεισματικά να περιλάβει μια προειδοποίηση ότι κάποια λάμπα είναι καμένη….
Νιώθω ευτυχής που το σύστημα του αερισμού έχει πάει σε δικό του πάνελ από κάτω από την κεντρική οθόνη, αυτόνομο και απλοποιημένο, διζωνικό όμως. Νομίζω ότι η ατυχής λειτουργία του κλιματισμού στο 308 μόνο κακό προκαλούσε, μπορείς να ρυθμίσεις θερμοκρασία και κατεύθυνση αέρα πανεύκολα και σε 1 λεπτό.
Από κάτω βρίσκουμε την θύρα USB και δίπλα τον αναπτήρα.
Εντύπωση τέλος προκαλεί το παράξενο σχήμα του συμβατικού χειρόφρενου που αν και κομψό παραμένει πρακτικό, επενδεδυμένο με δέρμα. Δεν έψαξα για ποτηροθήκες, για θήκες γενικά κτλπ Αλλά το ντουλαπάκι είναι βαθύ με καλό σχήμα περισσότερο όμως στο θέμα θήκες δεν μπορώ να πω.
Το τιμόνι είναι μικρό και έχει επάνω τα κυλινδράκια που ρυθμίζουν την ένταση του ήχου και την αναζήτηση σταθμών και προφανώς επιτελούν κάποια λειτουργία για το τηλέφωνο. Προσπάθησα να συνδέσω με Bluetooth το δικό μου αλλά δεν τα κατάφερα, μου ζητούσε κωδικό που εγώ δεν είχα, δεν ασχολήθηκα περεταίρω.
Σαν γενική ιδέα νομίζω ότι το αυτοκίνητο είναι σωστά εξοπλισμένο. Άλλωστε, η ύπαρξη της γυάλινης οροφής το κάνει πολύ φωτεινότερο και δίδει και έναν αέρα «ανεμελιάς» αν θέλετε.
Γυρνώντας την μίζα ακούγεται αμέσως ο μάλλον θορυβώδης τούρμπο κινητήρας και δεν κρύβει ότι είναι τρικύλινδρος. Το 5αρι κιβώτιο κουμπώνει πολύ καλά και αμέσως ξεκινάς για να δεις τις χαρές του αλλά και τα τυχόν μειονεκτήματα στο δρόμο. Δεν ξέρω εάν έφταιγε το συγκεκριμένο, εάν έχω γεροντικά χούια, ή έτσι είναι, αλλά δυστυχώς το διαφορικό (?) ακούγεται. Μιλάμε για καινούργιο αυτοκίνητο και επομένως δεν νομίζω να πρόλαβε να το ξεσκίσει κάποιος, ή κατασκευαστικό λάθος ή αστοχία υλικού. Φυσικά δεν κάνει σαν τα ιστορικά λεωφορεία Atlas αλλά το σφυριγματάκι του δεν κρύβεται…
Στην αρχή διαπιστώνεις και ένα σχετικά ήπιο lag που εν μέρει είναι από το turbo και εν μέρει από το ηλεκτρόγκαζο. Σύντομα όμως, εξοικειώνεσαι και δεν σε ενοχλεί. Μπαίνοντας αμέσως στους δρόμους της πόλης διαπιστώνεις ότι έχει γίνει μελετημένη δουλειά στην ανάρτηση και βρήκα μεγάλη προς το καλύτερο διαφορά σε σχέση με το 308 αλλά και το C4.
Φτάνοντας να παρκάρω διαπίστωσα ότι η ορατότητα προς τα πίσω δεν είναι και η καλύτερη όπως σε όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα αλλά υπάρχει βοήθεια στάθμευσης με απεικόνιση στην μεγάλη οθόνη με αυτοκινητάκι και μπάρες που ανάβουν με ηχητική προειδοποίηση. Μια χαρά. Η πόρτα κλείνει και ανοίγει με ήχο που ανταποκρίνεται στο βάρος της και δίδει έναν έξτρα αέρα στιβαρής κατασκευής.
Ξεκινώντας να κινηθώ με καλοκαιρία στον αυτοκινητόδρομο το χέρι πήγε από συνήθεια αριστερά κάτω από το τιμόνι και βρήκε δια της αφής το σύνηθες χειριστήριο που για πάνω από 14 χρόνια βρίσκουμε, αυτό του cruise control. Κλασσικό, απλό εύκολο αμέσως έβαλα την ταχύτητα εκεί που ήθελα και άρχισα να ταξιδεύω με 120χλμ/h διότι το όριο είναι αυστηρό στο Βέλγιο. Σύντομα συνειδητοποίησα ότι υπάρχει κάποιος θόρυβος από την κύλιση τόσο από την ειδική γόμμα που έχουν τα λάστιχα (μάλλον 4 εποχών) όσο και από τις σχετικές οικονομίες στην ηχομόνωση….Κατηγορία χαμηλή διάλεξα και …αυτό πήρα… Στις επόμενες μέρες ο καιρός χάλασε και το γύρισε σε συννεφιές, ομίχλες και βρόχες αλλά δεν είχε καθόλου μα καθόλου αέρα. Δεν είχα έτσι την δυνατότητα να κρίνω την συμπεριφορά σε πλευρικό άνεμο. Πάντως μου φάνηκε σταθερό και ευθύβολο. Στην Γερμανία, σε κομμάτι χωρίς όρια, το πήγα μέχρι 160 και φάνηκε να μην το απασχολεί η ταχύτητα πάντα σε συνθήκες νηνεμίας. Στους φιδίσιους δρόμους στην επαρχία των αρδεννων κινηθηκε άνετα με βροχή και το επιπλέον ύψος του δεν με τρόμαξε. Γενικώς ήταν ευκολοοδήγητο.
Ήταν όμως όλα ρόδινα με την οδική συμπεριφόρα? Δυστυχώς όχι. Και η έκπληξη ήρθε out of the blue μια βροχερή νύχτα με ομίχλη σε επαρχιακή οδό στο Λουξεμβούργο. Περίμενα σε ανηφόρα απότομη και δρόμο φυσικά βρεγμένο, το πράσινο, ανάβοντας, πατάω τέρμα το γκάζι και το αυτοκίνητο μια να πάει αριστερά μια δεξιά και κατόπιν εδέησε να μπει το grip control (τρομάρα του) και να ξεκινήσω. Καλά είπα εγώ Ritmo….Το ίδιο σύμπτωμα το είχα σε άλλη γρήγορη εκκίνηση. Το όχημα φορούσε Goodyear efficient grip αλλά με κάποια μικτή γόμμα. Δεν είχα χρόνο να δω ακριβώς προδιαγραφές στο λάστιχο…. Χρόνια είχα να δω τέτοια κακή συμπεριφορά και αναρωτιέμαι εάν είναι θέμα λογισμικού, γόμμας, ή γεωμετρίας της ανάρτησης…. Πάντως ήταν μια κακή εντύπωση.
Εκεί όμως που βγήκα από τα ρούχα μου ήταν η κατανάλωση. Όταν το παρέλαβα είδα ότι το τριπ ξεκινούσε από την αρχη δηλαδή από την ημέρα κυκλοφορίας και για 1769 χιλιόμετρα μέση κατανάλωση έδινε 7,4l/100 Μηδένισα τον ημερήσιο χιλιομετρητή και λέω για να δώ εγώ τι θα καταφέρω οδηγώντας νορμάλ χωρίς χαζά. Φυσικά μιλάμε για άστρωτο ακόμα όχημα. Μετά από 80% αυτοκινητόδρομο και το υπόλοιπο σε πόλη και επαρχιακό η καλύτερη επίδοση μου ήταν 7,1l/100. Δηλαδή μακράν από το διαφημιζόμενο 3,8…..Δεν διεκδικώ δάφνες ειδικού στην οικονομική οδήγηση ούτε όμως το αυτοκίνητο το πήγα κομμάτια ή το οδήγησα χαζά. Όπως πάντα οδηγώ. Επομένως, θεωρώ ότι επιεικώς μας δουλεύουν.
Verdict.
Και πάντα έρχεται η ώρα της ερώτησης: Θα τα αγόραζες? Και εγώ θα έλεγα: εξαρτάται. Κάτσε να δούμε τι επιλογές εχω? Εδώ νιώθω πλέον αδιάβαστος. Η μακρά οικονομική κρίση έχει στερήσει στην Ελλάδα την επαφή με την αγορά. Έπιασα τον εαυτό μου να χαζεύει συνέχεια τα αυτοκίνητα γιατί μονίμως έβλεπα μοντέλα που δεν έχω δει στην Ελλάδα, άντε κάποια σε καμιά έκθεση η φωτογραφία. Επομένως δεν ξέρω τι πραγματικές επιλογές έχω. Με πολύ επιφύλαξη θα έλεγα ότι το αυτοκίνητο απευθύνεται σε ανθρώπους μέχρι τα 40 ή σε ανθρώπους που έχουν διάθεση για μικρές-πολύ μικρές- περιπετειούλες να πάν το καλοκαίρι σε καμιά απομακρυσμένη παραλία με χωματόδρομο, να ανέβουν κανένα καλό χωματόδρομο το φθινόπωρο άντε και ίσως τους βγάλει σε λίγο παραπάνω χιόνι λόγω ύψους και (εάν λειτουργεί) το grip control. Οι χώροι θα βολέψουν πράματα και καταστάσεις με μέτρο και η οδική συμπεριφορά και άνεση δεν θα αποτελέσουν λόγο αναστολής αλλά δεν θα είναι και αφορμή για πολύωρα ταξίδια. Η ανάρτηση δεν θα προβληματίσει αλλά ο θόρυβος της κύλισης θα ενοχλήσει κάποτε. Το μοτέρ βενζίνης σαν τεχνολογική πρόοδος είναι ενδιαφέρουσα αλλά εγώ θα πήγαινε με την ασφαλή λύση του ακριβότερου Ντήζελ. Εάν το δούμε σαν μια εναλλακτική στο c3, polo, corsa θα έλεγα είναι καλή επιλογή. Εάν το βάλουμε όμως δίπλα σε κανένα qasqhai χάνει από τα αποδυτήρια.
Τυχόν ερωτήσεις καλοδεχούμενες σίγουρα θα ξέχασα πράματα!!! Το κινητό μου βγάζει και καλές και χάλια φωτογραφίες!!!