Καλημέρα
το παρακάτω κύκλωμα το έφτιαξα γιατί είχα (δεν έχω πλέον μετά από 8 χρόνια με υγραέριο) πρόβλημα με τον δείκτη βενζίνης στο αυτοκίνητό μου.
Από τότε μέχρι και τώρα πραγματική ένδειξη βενζίνης δεν υπήρχε στο αυτοκίνητο. Η μόνη φορά που έβλεπα πόσο πραγματικά βενζίνη είχα ήταν όταν έβαζα 20-30€ στο ρεζερβουάρ!!!
Ετσι πήγα το 2011 στον εγκαταστάτη και μου έβαλε ένα AEB 392 αλλά και πάλι δεν έβλεπα πραγματική εικόνα του καυσίμου στο ρεζερβουάρ... όποτε ήθελε το AEB και φυσικά έπρεπε να είναι τουλάχιστον στην μέση του ρεζερβουάρ για να σου δείξει μία στις τόσες.
Ετσι μετά από πολύ ψάξιμο έπεσα πάνω στην διαδικασία του εγκεφάλου BSI για το διάβασμα της στάθμης καυσίμου όπου την παραθέτω παρακάτω :
Παράθεση:
6.3. Operating phase when vehicle stationary
15 seconds after ignition+ is cut, the fuel level is measured and recorded .
The fuel level displayed on the instrument panel is also recorded . on switching the ignition back on, the fuel level is measured again .
If the value measured is different from the value recorded at the last cutting of the ignition, the BSI deduces that the fuel tank has been filled and the new fuel volume is taken into account .
If the two values are identical, the BSI takes the last value of fuel displayed on the instrument panel .
6.4. Operating phase when the vehicle is moving
The BSI decides the fuel level to be displayed as a function of :
The level of fuel, via the engine ECU
The information from the fuel gauge
6.5. Special case : low fuel warning
The fuel low level is determined by the built-in systems interface (BSI) .
The fuel low warnings (LED, buzzer, message) are sent when the fuel level is less than 7 litres .
6.6. Back-up mode
If a network error occurs or an invalid value is received by the instrument panel, the needle returns to the idle position 5 seconds after the fault appears . during this delay, the last value received is displayed
Βάση της παραπάνω διαδικασίας, έφτιαξα ένα κύκλωμα όπου ξεγελάω τον εγκέφαλο και του δίνω ψεύτικα στοιχεία κατά το σβήσιμο της μηχανής και για τουλάχιστον 25 sec!
Το κύκλωμα λοιπόν συμπεριφέρεται ως εξής : όταν ξεκινάς το αυτοκίνητο, ο ρελές παραμένει ανοιχτός και δίνει την πραγματική μέτρηση καυσίμου του αυτοκινήτου... όσο προχωράς ο δείκτης πέφτει γιατί υπολογίζει βάση ψεκασμών το υπόλοιπο καυσίμου και όχι βάση ρεζερβουάρ. Όταν σταματήσεις το αυτοκίνητο και σβήσει η μηχανή, αμέσως ο ρελές κλείνει για 25sec και παρουσιάζει στον εγκέφαλο ότι δεν υπάρχει καθόλου καύσιμο μέσω μιας αντίστασης 450 Ohm. Έτσι σαν τελευταία μέτρηση είναι ότι δεν έχει καθόλου καύσιμο.... Όταν την επόμενη φορά ξεκινήσεις το αυτοκίνητο, (ο ρελές μένει ανοικτός) και δίνει στον εγκέφαλο την πραγματική ένδειξη καυσίμου.
Extra πληροφορία : μέσα στο ρεζερβουάρ υπάρχει το φλοτέρ που δεν είναι τίποτα άλλο εκτός από έναν ροοστάτη όπου σαν γεμάτο ρεζερβουάρ η αντίσταση του είναι 50 Ohm και όταν είναι άδειο η αντίστασή του είναι 420 Ohm
Το κύκλωμα :
το κύκλωμα θα το βρεις στην συνημμένη εικόνα (NE555_Delay.png)
Το GND το συνδέεις με την γη του αυτοκινήτου (ή στο pin 6 ή 8 του 16V VE φίσα του BSI), το (+12V) με κάποια μόνιμη τάση 12V, ενώ το IN θα το συνδέσεις με την ACC τάση από το κλειδί της μηχανής.
Τα άλλα τρία άκρα (A, B, C) θα τα συνδέσεις με τα καλώδια που έρχονται από το floter στο BSI της καμπίνας των επιβατών.
Αυτό είναι το κύκλωμα το έχω έχω συνδέσει εδώ και 2 μήνες και δουλεύει άψογα!!! Κάθε φορά που ξεκινάω το αυτοκίνητο βλέπω την πραγματική ένδειξη καυσίμου όσο χαμηλή κι αν είναι!
Περισσότερες πληροφορίες -> PΜ
Τάσος