Τι δουλειά έχει ο χρονισμός και η προπορεία ανάφλεξης με την ολική σχέση μετάδοσης ;
Όπως και να είναι "χρονισμένο" αν ο στρόφαλος γυρίσει Χ φορές, ο τροχός θα γυρίσει Χ*α*β φορές όπου α=ολική σχέση μετάδοσης (διαφορικό+σασμαν+τροχος) και β=βαθμός απόδοσης συμπλέκτη (β=1 οταν δεν πατιναρει και β<1 όταν πατιναρει).
Άρα στην περίπτωση του φίλου μας είτε έχει λάθος ένδειξη στο στροφόμετρο είτε λάθος ένδειξη στο κοντέρ έιτε λάθος και στα δύο
Για το στροφόμετρο ή έχει χαλάσει το όργανο (ψιλοαπίθανο) ή παίρνει λάθος ένδειξη (δεν γνωρίζω από που παίρνει σήμα , εδώ μπορεί να φταίει και ο χρονισμός ... δεν ξέρω)
Όσον αφορά το κοντέρ ή έχει χαλάσει το οργανο (χλωμό) ή έχει λάθος διάσταση ελαστικών ή έχει αλλάξει σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων-διαφορικό ή έχει λάθος ή φθαρμένο γραναζακι στο σασμάν (αν δουλευει με ντιζα) ή δεν έχει δηλώσει μέσω διαγνωστικού αλλαγή διάστασης ελαστικών ή έχει βλάβη στον αντίστοιχο αισθητήρα μέτρησης ταχύτητας ή όλα μαζί.
Τέλος μπορεί να πατινάρει ο συμπλέκτης και να του δίνει την αίσθηση ότι δεν έχει δύναμη.
Ερώτηση : Άσχετα με την ένδειξη στο κοντέρ θεώρησε ότι δεν έχεις ταχύμετρο, βάλε ένα χαρτόνι να μην το βλέπεις καν και κάνε μια βόλτα , ο κινητήρας ανεβάζει στροφές ή όχι ;