ΤΙ ΗΤΑΝ ΤΟ DIESELGATE
Πίσω στον Σεπτέμβριο του 2015 η Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των ΗΠΑ (Environmental Protection Agency -σε σύντμηση EPA) εκδίδει μια "Ανακοίνωση Παραβιασης" (Notice of Violation) που αφορά τους κινητήρες 2.0TDI της VW, στους οποίους διαπιστώθηκε ότι φέρουν ΕΙΔΙΚΟ υλικολογισμικό για να ξεγελούν τους ελέγχους επιπέδων ρυπων. Με απλά λόγια, οι φίλοι μας οι Γερμανοί αντί να δώσουν χρήματα σε R&D, προτίμησαν να κάνουν ένα "κολπακι" για να γίνουν οι κινητήρες τους πιο "πράσινοι" (φαινομενικά κατά τους ελέγχους και μόνο) ούτως ώστε να πληρούν τις αυστηρές προδιαγραφές της ΕPA για να μπορούν να πωλούν diesel αυτοκίνητα στις ΗΠΑ.
Και όπως θα πουν πολλοί από εσάς "ναι, όμως στην ουσία ΟΛΟΙ οι κατασκευαστές άλλα λένε στα χαρτιά και άλλα καίνε στους δρόμους". Σύμφωνοι, όμως κανείς από όλους τους άλλους δεν τοποθέτησε ειδική συσκευή για να ξεγελάει τα τεστ. Και η διαφοροποίηση έγκειται στις ειδικές τυποποιημένες συνθήκες κάτω από τις οποίες γίνονται οι μετρήσεις. Άρα αυτή η δικαιολογία καταρρίπτεται.
Ποιο ήταν το κόλπο όμως. Χοντρικά το λογισμικό καταλάβαινε μέσα από ορισμένες παραμέτρους πότε το αμάξι ήταν σε φάση ελέγχου. Τότε ενεργούσε σε μια βαλβίδα η οποία πλέον έστελνε πολλά περισσότερα καυσαέρια προς ανακύκλωση μειώνοντας τους ρύπους μέχρι και 38 φορές περισσότερο σε σχέση με όταν το λογισμικό έβγαινε εκτός (δηλαδή στην κανονική λειτουργία).
Και γιατί να βγει εκτός θα πει κανείς; Γιατί όλη αυτή η διαδικασία αύξανε κατά πολύ την κατανάλωση καυσίμου και περιόριζε τις επιδόσεις των αυτοκινήτων. Και η πίτα ολόκληρη δηλαδή και ο σκύλος χορτάτος... Ο κλέφτης και ο ψεύτης όμως λέει μια σοφή παροιμία, τον πρώτο χρόνο χαίρονται. Συγκεκριμένα εδώ η VW που στην περίπτωση μας είναι και ο ψεύτης και ο κλέφτης χάρηκε για 6 περίπου χρόνια μέχρι που την "μυριστηκαν"...
Κι έτσι ο πέλεκυς έπεσε βαρύς στην ανυπερασπιστη στις ΗΠΑ VW. Μέχρι στιγμής το κοντέρ στις ΗΠΑ έχει γράψει 26 ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΎΡΙΑ δολάρια. Και έπεται συνέχεια, γιατί ο κάθε καταναλωτής έχει δυνατότητα προσωπικής προσφυγής κατά της VW και μη ξεχνάμε πως οι ΗΠΑ είναι η χαρά των δικηγόρων.
Πηγή:https://www.nytimes.com/interactive/2015/business/international/vw-diesel-emissions-scandal-explained.html
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ BOSCH
Πού σε όλο αυτό όμως μπλέκεται η Bosch; Η Εισαγγελία της Στουτγκάρδης ολοκλήρωσε την έρευνα της και την καταδίκασε οριστικά και αμετάκλητα ότι παρείχε βοήθεια στην VW Group για το Dieselgate προμηθεύοντας την με 17.000.000 ειδικά διαμορφωμένες μονάδες ECU.
Πηγή:
https://www.cnet.com/roadshow/news/germ ... gate-fine/Συγκεντρωμένα αυτοκίνητα του VW Group που εμπλέκονται στο σκάνδαλο στις ΗΠΑ